• 040-782 11 (central växel för hela Familjeterapeuterna Syd)

Familjerådgivning hos Familjeterapeuterna Syd AB i Malmö

Djäknegatan 2, Malmö - Visa på karta

Familjerådgivning

Varför familjerådgivning?

Livet är föränderligt och nya situationer och sammanhang uppstår hela tiden. I olika åldrar kan behoven i relationer och frågor som rör relationen se olika ut.

Mycket är möjligt att reda ut på egen hand, men ibland kan professionell hjälp behövas.

Vad kan vi hjälpa er med?

Familjeterapeuterna Syd erbjuder hjälp vid bland annat:

• Svårigheter att lösa konflikter i hemmet, skola, på arbetet eller fritiden
  • Bristande kommunikation mellan familjemedlemmar
  • Kris på grund av att något svårt har inträffat
  • Ombildade familjer - "mina" och "dina" barn
  • Otrohet
  • Att hantera en ny fas i livet
  • Svårigheter mellan generationer
  • Eller om känslan att kärleken har tagit slut upptar dig alltför mycket.

Hur många besök behövs?

Oftast brukar man få familjerådgivning mellan 4-6 gånger, men ibland räcker det med ett samtal.

Välkommen att kontakta oss om du har några frågor om familjerådgivning!

Informationen uppdaterades 29 mars 2019 av Vården.se

Om Familjeterapeuterna Syd AB

Välkommen till Familjeterapeuterna Syd i Malmö!

Familjeterapeuterna Syd erbjuder psykoterapi med olika inriktning, till exempel parterapi, familjeterapi och individuell psykoterapi. Vi handleder och utbildar inom de områden där mellanmänskliga relationer spelar stor roll för att lösa konflikter och att utvecklas som individ/grupp.

Vi erbjuder även behandling av legitimerad fysioterapeut och arbetsterapeut, samt mindfulness och medicinsk yoga som komplement till behandlingarna.

Hälsoval Skåne - vi tar emot remisser från hela Sverige

Vi tar emot både företag och privata kunder. Vi är också en del av Hälsoval Skåne vilket innebär att vi arbetar på uppdrag av Region Skåne inom vårdval psykoterapi. Vi tar dessutom emot remisser från hela Sverige, dock inte inom parterapi eller familjerådgivning.

Om Familjeterapeuterna Syd

Familjeterapeuterna Syd startades av Johan Hagström, legitimerad psykoterapeut. Johan är prästvigd i Svenska Kyrkan och har lång erfarenhet från människovårdande arbeten inom vård och omsorg i kommunal- och landstingsregi.

Vi talar svenska, ryska, engelska, isländska och danska, och kan förmedla tolk vid behov.

Våra mottagningar

Familjeterapeuterna har verksamhet på många orter i Sverige och världen. Du hittar oss i:

• Malmö
  • Köpenhamn
  • London
  • Fuengirola
  • Morgan Hill

Varmt välkommen till oss på Familjeterapeuterna Syd!

Informationen uppdaterades 29 mars 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Familjeterapeuterna Syd AB

Parterapi och familjeterapi hos Familjeterapeuterna Syd AB i Malmö

fr. 1 250 kr

Hos Familjeterapeuterna Syd erbjuder vi par- och familjeterapi. Terapin hjälper er att identifiera negativa mönster och skapa en mer balanse...

Familjerådgivning hos Familjeterapeuterna Syd AB i Malmö

fr. 1 250 kr

Vi erbjuder familjerådgivning till par, familjer och ensamstående föräldrar som har relationsbekymmer. Varför familjerådgivning? Live...

Psykodynamisk terapi, PDT hos Familjeterapeuterna Syd AB i Malmö

fr. 950 kr

Familjeterapeuterna Syd erbjuder psykodynamisk terapi, en av de två inriktningarna inom psykoterapin. Vad innebär psykodynamisk terapi? ...

Interpersonell terapi, IPT hos Familjeterapeuterna Syd AB i Malmö

fr. 950 kr

Hos Familjeterapeuterna Syd kan du får hjälp med interpersonell terapi. Vad är interpersonell psykoterapi? Interpersonell psykoterapi,...

Kognitiv beteendeterapi, KBT hos Familjeterapeuterna Syd AB i Malmö

fr. 950 kr

Hos Familjeterapeuterna Syd kan vi erbjuda behandling med kognitiv beteendeterapi (KBT). Vad är KBT? KBT är en terapiform inom psykot...

Stöd och rådgivning hos Familjeterapeuterna Syd AB i Malmö

fr. 625 kr

Hos Familjeterapeuterna Syd erbjuder vi stöd och rådgivning på vår mottagning, chatt eller telefon. Det är ett enkelt sätt att genom samtal ...

Johan Hagström

Johan Hagström

Verksamhetschef, Prästvigd för Svenska kyrkan, legitimerad Psykoterapeut inriktning Familj, Psykoterapihandledare enligt UHÄ, auktoriserad Familjerådgivare, certifierad i Sorgbearbetningsmetoden.

Linda Wahlberg

Linda Wahlberg

Diplomerad Psykosyntesterapeut, grundläggande nivå i Integrativ psykoterapi, EFT, IBCT, KBT, ACT. Grundyrke är Tandsköterska.

Joanna Knuhtsen

Joanna Knuhtsen

Beteendevetare inriktning Psykologi, samtal råd & stöd, vice COO.

Karin Beijer

Karin Beijer

Socionom, Jur kand, legitimerad Psykoterapeut med familjeinriktning.

Tobias Richard

Tobias Richard

Leg lärare inom Idrott & Hälsa samt ämnet Psykologi, European Mastersexamen i Idrottspsykologi, basutbildning med psykodynamisk inriktning.

Ing Marie Andersson

Ing Marie Andersson

Socialpedagog, legitimerad Psykoterapeut, auktoriserad Familjerådgivare, ackrediterad PDTlång terapeut av region Skåne, certifierad i sorgbearbetning.

Sofia Videgren

Sofia Videgren

PTP Psykolog, ackrediterad KBTkort av region Skåne.

Therése Burman

Therése Burman

Legitimerad Psykolog, basutbildad i psykoterapi, ackrediterad KBTkort av region Skåne.

Annika Kristensson

Annika Kristensson

Beteendevetare, Skådespelare, Dramapedagog, diplomerad Psykosyntesterapeut, basutbildad i integrativ psykoterapi, pågående medicine magister i bildterapi.

Lare Kontridze

Lare Kontridze

Psykologassistent

Frida Axelsson

Frida Axelsson

Psykologassistent

Marina Simonsson

Marina Simonsson

Idrottslärare med kandidatexamen i träning och hälsa, diplomerad ICF coach, Arbetslivspedagog

Ann Madsen

Ann Madsen

Legitimerad integrativ Psykoterapeut, diplomerad uttryckande konstterapeut, legitimerad Distriktssköterska.

Pelle Olsson

Pelle Olsson

Socionom, legitimerad Psykoterapeut med familjeinriktning, Handledarutbildning enligt UHÄ pågående 2017-19

Petra Eninge

Petra Eninge

Friskvårdsterapeut och Kostrådgivare med kognitiv inriktning. Licensierad Personlig Tränare och Massör.

Boel Persson

Boel Persson

Legitimerad Psykolog, ackrediterad KBT terapeut av region Skåne

Kristina Helgestrand

Kristina Helgestrand

Psykoterapeut vid EFT-Instituttet i København, kandidat i Organisations Psykologi, DePaul University i Chicago.

Anette Ulfhager

Anette Ulfhager

Beteendevetare, fil mag. i Psykologi, basutbildad i Psykoterapi PDT, pågående legitimationsgrundande psykoterapiutbildning.

Pernilla Jennervall

Pernilla Jennervall

Socionom, Familjerådgivare, basutbildad psykoterapeut integrativ inriktning, KBT.

Katarina Hagström

Katarina Hagström

Socionom, Symbolterapeut, utbildad i Trädgårdsterapi vid SLU i Alnarp.

Julie Franzén

Julie Franzén

Legitimerad Psykolog, basutbildad KBT terapeut.

Teresa Ståhlberg

Teresa Ståhlberg

Legitimerad Psykolog, vidareutbildning inom klinisk psykologi och neuropsykologi, basutbildad KBT terapeut.

Maria Arvidsson

Maria Arvidsson

Socionom, legitimerad Psykoterapeut, Handledare i psykoterapi (UHÄ), Ackred KBT terapeut.

Karta - Djäknegatan 2, Malmö

08:40 - 10 feb, 2019 skrev:

Vi är jättenöjda!

08:39 - 10 feb, 2019 skrev:

Vi är jättenöjda!

00:44 - 03 okt, 2018 skrev:

Helt underbar psykoterapimottagning! Ett suveränt bemötande av oss kunder. Tack!

00:51 - 28 sep, 2018 skrev:

Vi fick ett proffsigt bemötande.

01:40 - 04 sep, 2018