• 010 - 888 54 07

Erikslustvägen 22, Malmö - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 08:15 - 16:30 Tidsbokning krävs
  • Tidsbokning krävs

Hörseltest online

Har du funderat på om du borde testa din hörsel, men inte kommit till skott? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om det är dags att boka tid hos en audionom!

Hörseltest online är snabbt och enkelt

Vårt online-test tar bara några minuter att göra och består av både lyssningstest, tontest och självutvärderingsfrågor. Testet inleds med att du svarar på några frågor om hur du själv upplever din hörsel. Sedan får du göra ett tontest, följt av ett lyssningstest med mycket bakgrundsljud. Resultaten av testet får du med en gång.

Få en första indikation på hur du hör

Hörseltest online ersätter aldrig en komplett hörselundersökning på en hörselklinik. Det ska istället användas för att ge dig en första indikation på om det är dags att boka tid hos en av våra legitimerade audionomer. Därför rekommenderar vi i första hand online-testet till dig som inte har testat hörseln tidigare och är nyfiken på hur du egentligen hör.

Vill du veta mer om testet eller boka en tid för en mer utförlig undersökning? Tveka inte att kontakta Audika Limhamn!

Informationen uppdaterades 20 februari 2020 av Vården.se

Om Audika Limhamn/Curakliniken

4,6

Välkommen till Audika i Malmö i Limhamn/Curakliniken!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Erikslustvägen i Malmö ligger i samma lokaler som Curakliniken på Erikslustvägen 22. Till oss kommer du enkelt med buss 3 eller 4 till hållplats Malmö Erikslust.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika i Malmö erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 200 kr (frikort gäller).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Skåne finns även ”Det firare valet” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Drop-in för serviceärenden

Du som är hörapparatsanvändare kan få hjälp med enklare serviceärenden helt utan att boka tid. Läs mer här!

Tid: 13.30-15.00
Dag: tisdagar

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Skånes sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 20 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Limhamn/Curakliniken

Hörseltest hos Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö

Upplever du nedsatt hörsel och behöver hjälp av hörselhjälpmedel är första steget att boka en tid för ett hörseltest hos en av våra legitime...

Hörapparater hos Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö

Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett dis...

Batterier till hörapparater hos Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Limhamn/Curakliniken kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även...

Hörseltest online hos Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö

Karta - Erikslustvägen 22, Malmö

4,6

12:49 - 04 feb, 2020 skrev:

Ett fantastiskt trevligt bemötande av Audionom AL på kliniken.

08:09 - 16 aug, 2019 skrev:

Jag har 45års erfarenhet av hörselföretag. Audika är i särklass bästa företag av alla som jag har kommit i kontakt med under alla år.

09:11 - 26 apr, 2019 skrev:

09:10 - 26 apr, 2019 skrev:

09:10 - 26 apr, 2019 skrev:

09:09 - 26 apr, 2019

09:08 - 26 apr, 2019 skrev:

Tacksam för snabb hjälp med hörapparater inför en viktig händelse.