Synundersökning hos Synsam Mölndal

Brogatan 23, Mölndal - Visa på karta

Synundersökning

Besväras du av trötta ögon och återkommande huvudvärk, eller upplever du problem med synen? Då är du välkommen att boka tid för en synundersökning hos optikerna på Synsam Mölndal!

Varför ska jag undersöka min syn?

Att inte se ordentligt kan ge många symtom och vara mycket störande. Därför är det viktigt att du genomgår en synundersökning om du upplever problem, så att du kan få den hjälp du behöver. Har du behov av någon typ av synkorrigering kan vi på Synsam naturligtvis hjälpa dig att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går en synundersökning till

Undersökningen inleds med att vi ställer frågor kring hur du själv upplever din syn och ögonhälsa, och om det finns någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar som du vet om. Därefter gör vi flera olika mätningar för att konstatera om du har något synfel, och om det behövs hjälper vi dig att hitta rätt styrka på glasögon och/eller linser. Om vi vid undersökningen skulle hitta något annat som är avvikande skickar våra optiker en remiss till ögonläkare, för mer djupgående undersökning av din ögonhälsa.

Boka din synundersökning hos Synsam Mölndal redan idag!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Om Synsam Mölndal

Varmt välkommen till Synsam Mölndal!

På Synsam Mölndal på Brogatan 23 i Mölndal Galleria hittar du vår välsorterade butik. Våra legitimerade optiker hjälper dig med olika sorters synundersökningar och erbjuder glasögon, linser och tillbehör. Hos oss hittar du välkända märken och vi välkomnar både dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Mölndal hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Skaffa glasögon hos Synsam Mölndal

Vi på Synsam erbjuder ett stort utbud av glasögonbågar från olika märken. Känner du dig osäker på vad som passar just dig finns våra rådgivare alltid på plats för att hjälpa dig. Om du inte vill köpa dina glasögon erbjuder vi också möjligheten att hyra dem, genom abonnemanget Synsam Lifestyle. Vi har naturligtvis också solglasögon, linsvätska och massor med andra tillbehör i vår butik.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Mölndal på Brogatan 23 i Mölndal Galleria redan idag!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Mölndal

Synundersökning hos Synsam Mölndal

Skaffa glasögon hos Synsam Mölndal

Hos oss på Synsam Mölndal kan du få hjälp med att skaffa glasögon som passar perfekt för just dig. Glasögon är en metod för att korriger...

Skaffa linser hos Synsam Mölndal

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Synsam Mölndal kan vi hjälpa dig. Att skaffa linser hos Syn...

Karta - Brogatan 23, Mölndal