• 0523-103 55

Kungsgatan 37, Lysekil - Visa på karta

• Tisdag - Fredag 09:00 - 18:00

Synundersökning

Vi undersöker ditt öga

Har du ibland problem med din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om du har något eventuellt synfel. Skulle du sedan behöva korrigera din syn, kan vi hjälpa dig välja glasögon och/eller linser.

Information om undersökningen

Det första steget för våra optiker är att få veta hur du själv skattar din syn och ögonhälsa. Inför denna del av undersökningen kan det därför vara bra att ta reda på om synfel eller ögonsjukdomar är ärftliga i din familj. Sedan gör vi olika mätningar för att bedöma om du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker ett synfel som kan korrigeras med glasögon eller linser, kan optikern hjälpa dig hitta rätt styrka. Ifall något mer avvikande upptäcks under synundersökningen får du remiss till en ögonläkare.

Undersök din syn hos oss på Synsam i Lysekil!

Informationen uppdaterades 26 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Lysekil

Varmt välkommen till Synsam Lysekil!

På Kungsgatan 37 hittar du vår välsorterade butik, där vi kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Våra legitimerade optiker kan utföra olika typer av syntest och undersökningar, så att vi kan hitta den bästa lösningen för just dig. Vi erbjuder ett brett sortiment med produkter från välkända märken, och till oss är du välkommen vare sig du ska skaffa glasögon för första gången eller bara vill uppdatera din stil.

Vi erbjuder syntest hos legitimerade optiker

Hos Synsam Lysekil får du träffa legitimerade optiker som kan hjälpa dig med olika synundersökningar, om du till exempel:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Vi välkomnar både gamla och unga till vår butik, och hjälper dig utifrån dina unika behov och önskemål.

Skaffa glasögon hos Synsam Lysekil

Vi på Synsam erbjuder ett stort utbud av glasögonbågar från olika märken. Känner du dig osäker på vad som passar just dig finns våra rådgivare alltid på plats för att hjälpa dig. Om du inte vill köpa dina glasögon erbjuder vi också möjligheten att hyra dem, genom abonnemanget Synsam Lifestyle. Vi har naturligtvis också solglasögon, linsvätska och massor med andra tillbehör i vår butik.

Vi hjälper dig med uppföljning

Vi på Synsam erbjuder dig stöd och uppföljning, även efter att du fått dina glasögon eller linser. Mycket kan hända under ett år, så skulle dina glasögon gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem åt dig, utan extra kostnad. Skulle du märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året tar vi naturligtvis emot dig för en ny synundersökning, helt kostnadsfritt.

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Lysekil på Kungsgatan 37 redan idag!

Informationen uppdaterades 26 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Lysekil

Synundersökning hos Synsam Lysekil

Boka en tid hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam på Kungsgatan 37 för att undersöka din syn. Vi undersöker ditt öga Har du...

Skaffa glasögon hos Synsam Lysekil

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam på Kungsgatan 37, så hjälper vi dig! Du kan korriger...

Skaffa linser hos Synsam Lysekil

Har du ett synfel, men kan eller vill inte ha glasögon? Då är linser ett bra alternativ. Låt oss på Synsam Lysekil hjälpa dig! Hur skaffa...

Karta - Kungsgatan 37, Lysekil