Naprapat-/Fysioterapibehandling hos HRC Hälsa och Rehab i Uppsala

Sturegatan 1, Uppsala - Visa på karta

Naprapat-/Fysioterapibehandling

Vad kan en naprapat hjälpa mig med?

Naprapaten diagnostiserar, behandlar och rehabiliterar smärttillstånd och funktionella besvär i rygg, led eller muskler. Naprapaten använder ett flertal manuella behandlingsformer. Oftast kombineras ledinriktade behandlingstekniker, som manipulation och mobilisering, med mjukdelsbehandling såsom djupverkande massage och töjningstekniker. Andra bra komplement är stötvåg och i vissa fall används även laser, elektroterapi och tejpning.

Behandlingen följs ofta upp med ergonomiska råd och individuella träningsprogram för bättre rörlighet, styrka, stabilitet, balans, koordination och kroppshållning.

Vad kan en fysioterapeut hjälpa mig med?

En fysioterapeut är specialiserad på olika former av belastningsskador i rörelseapparaten. Fysioterapeuten använder olika manuella tekniker som exempelvis manipulation, massage, akupunktur och stötvågsbehandling. Oftast ingår även träningsprogram, både i rehabiliterings- och förebyggande syfte.

Kontakta oss på Hälso och Rehabcenter om du har några frågor om hur vi kan hjälpa dig!

Informationen uppdaterades 25 juni 2018 av Vården.se

Om HRC Hälsa och Rehab i Uppsala

Varmt välkommen till HRC Hälsa och Rehab i Uppsala!

HRC Hälsa och Rehab i Uppsala består av ett team med läkare, fysioterapeut, naprapater, psykologer, coach, PT, kostrådgivare, Mammamage-tränare samt ledning och verksamhetsutvecklare.

Vi arbetar både med att förstärka den fysiska och mentala hälsan och att behandla, om fysisk och mental ohälsa uppstår.

De förebyggande insatserna är ämnade att inspirera företags anställda, privatpersoner och patienter till att göra positiva livsstilsförändringar som leder till bättre och långvarig hälsa och balans i livet.

Hälsa och Rehab i Uppsala erbjuder bland annat:

• Personlig träning, PT
  • Stresshantering
  • Mindfulness
  • Hälsoföreläsningar
  • Hälsokartläggning med inriktning på förebyggande insatser. Innehåller bland annat hälsoprofilsbedömning, konditionstest och blodprover.
  • Skräddarsydd Hälsokick-off
  • Chefscoaching
  • Ledningsutbildning för hållbart ledarskap
  • Hälsostrategiutveckling
  • Chefscoaching
  • Utbildningar och konsulting i kvalitet och arbetsmiljö/hälsa

Vi tar emot patienter med sjukvårdsförsäkring, företag och privatpersoner.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 25 juni 2018 av Vården.se

Behandlingar hos HRC Hälsa och Rehab i Uppsala

Naprapat-/Fysioterapibehandling hos HRC Hälsa och Rehab i Uppsala

600 kr

Hos oss på Hälso och Rehabcenter erbjuder vi behandling hos naprapat och fysioterapeut. Vad kan en naprapat hjälpa mig med? Naprapaten...

Stötvågsbehandling hos HRC Hälsa och Rehab i Uppsala

600 kr

Hos oss på Hälso och Rehabcenter i Uppsala erbjuder vi stötvågsbehandling, även kallat shockwave therapy för att behandla olika smärttillstå...

Ryggskott hos HRC Hälsa och Rehab i Uppsala

600 kr

HRC hjälper dig med ditt ryggskott! Ryggskott ger oftast besvär såsom nedsatt rörlighet och plötslig värk som är smärtsam och jobbig. Smä...

MammaMage med personlig träning hos HRC Hälsa och Rehab i Uppsala

600 kr Undersökning 45 min

Hos våra certifierade MammaMageTränare erbjuder vi MammaMageTräning i grupp eller enskild personlig träning. Vi undersöker magmuskeldelning ...

Stötvågsbehandling hos HRC Hälsa och Rehab i Uppsala

Hälsokontroll hos HRC Hälsa och Rehab i Uppsala

fr. 1 500 kr För företag gäller pris efter konsultation (beror på antal personer och innehåll i kontrollerna)

Hälsoprofilbedömning, HPB, utgör grunden i våra hälsokontroller på Hälso och Rehabcenter. HPB är den ledande metoden att på individnivå moti...

Mikael Swärdh

Mikael Swärdh

E-post: mikael@hrcuppsala.se

Leg. Naprapat och Lic. Personlig Tränare

Jag har vidareutbildning inom idrottsmedicin, ortopedisk medicin, stötvåg, diagnostisk ultraljudsundersökning och olika manipulationstekniker.

Mia Ström

Mia Ström

E-post: mia@hrcuppsala.se

Leg. Fysioterapeut

Jag har vidareutbildning inom ortopedisk medicin (OMI), akupunktur, stötvågsbehandling samt muskel- och ledbehandling.

Sara Östergren

Sara Östergren

Leg. Naprapat

Jag jobbar med manuella tekniker så som massage, triggerpunkter, mobilisering och manipulation samt inslag av japansk akupressur.

Kim Stjernström

Kim Stjernström

Leg. Psykolog

Jag är legitimerad psykolog med KBT-inriktning sedan 2006.

Henrik Wallin

Henrik Wallin

Leg. Psykolog

Jag har arbetat som psykolog inom psykiatri respektive habilitering sedan 2012 och har fördjupat mig i neuropsykologi och psykodynamisk psykoterapi.

Karta - Sturegatan 1, Uppsala