Föräldrautbildning

Logo Admira Kvinnohälsa

Admira Kvinnohälsa - Lund

Att bli förälder kan vara en av dem största händelserna i våra liv. Känslorna inombords kan vara pirriga, förväntansfulla och samtidigt lite obehagliga.

Vår föräldrautbildning

Att innan en förlossning få tips, råd och kunna ställa frågor kring ämnet kanske lugnar nerverna något. Vår förhoppning är att utbildningen bidrar till en bättre upplevelse, både för er som föräldrar men också för barnet, när det är dags för barnet att äntra jorden.

Tillsammans med andra blivande föräldrar erbjuder Admira Kvinnohälsa en föräldrautbildning.

Ämnen som bland annat tas upp under utbildningen

Föräldrautbildningen berör bland annat ämnen som förlossning, första tiden efter en förlossning, amning och smärtlindring.

Vill du veta mer om vår föräldrautbildning är du välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 09 december 2014 av Vården.se

Kostnadsfritt

Sankt Lars väg 45A, Lund - Visa på karta

Om Admira Kvinnohälsa

Admira Kvinnohälsa är en barnmorskemottagning i vackra lokaler på rofyllda Sankt Lars-området i södra Lund. Vi vill ge dig och din partner ett personligt, förtroendefullt bemötande, hög tillgänglighet, kontinuitet och medicinsk kompetens som vi vet är viktiga delar för att främja en trygg graviditet och förlossning.

Hos oss är besök gällande graviditet, preventivmedel och viss provtagning för könsjukdomar kostnadsfria, eftersom vi har avtal med Region Skåne.

Vi erbjuder bland annat:

• Mödrahälsovård

• Preventivmedelsrådgivning

• Cellprovstagning

Vi är ett team med kompetenta och engagerade barnmorskor och läkare med lång erfarenhet inom området.

Välkommen till Admira Kvinnohälsa!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Admira Kvinnohälsa

• Barnmorska/Gravid

Kostnadfritt

Att vänta och föda barn är en av de största händelserna i livet. Din upplevelse av graviditeten och förlossningen är unik. Vi gör vårt bästa... Läs mer

• Cellprovtagning

120 kr Kostnadsfritt om du är mellan 23 och 30 år.

Om cellprov Gynekologisk cellprovskontroll enligt den organiserade screeningen för livmoderhalscancer vänder sig till kvinnor mellan 23-6... Läs mer

• Preventivmedelsrådgivning

Ett preventivmedel ska kännas tryggt och passa både ens kropp och livssituation, men valet är inte alltid enkelt. Ibland kan det också finna... Läs mer

• Föda utan rädsla - profylaxkurs

995 kr Detta är ett rabatterat pris som ges om man är listad hos oss under graviditeten.

Den nya tidens profylax! Din kropp kan redan föda - det enda du behöver göra är att skydda den från allt som kan blockera denna förmåga, ... Läs mer

Karta - Sankt Lars väg 45A, Lund

• 09:34 - 28 apr, 2017 skrev:

Mötte Elisabet för cellprovstagning. Otroligt bra information och trygg miljö/personal. Synd att de ska flytta, fin byggnad i St:Lars. Fantastisk barnmorska.

• 21:10 - 19 sep, 2016 skrev:

Lyxigt, luftigt, stort och grym personal

• 14:26 - 08 jun, 2015 skrev:

Fantastiskt trevlig personal som tog bort all rädsla jag tidigare haft till gynbesök. Högsta betyg!

• 08:15 - 08 jan, 2015 skrev:

Fantastiska barnmorskor på Admira! Blir förhoppningsvis fler barn i framtiden och då finns det inga andra alternativ än Admira!

• 22:28 - 16 jun, 2014 skrev:

Jag gick hos Admira när jag väntade mitt andra barn och jag är supernöjd. Jag gick hos Elisabet och hon är en oerhört kompetent, godhjärtad, personlig, trygg och säker barnmorskan. Man blir sedd, lyssnad på och förstådd. Nu väntar jag mitt tredje barn och har naturligtvis bokat in mig hos Elisabet igen!

• 23:26 - 04 apr, 2014 skrev:

Superbra ställe och fantastiskt bemötande. Öppna, empatiska och varma. Precis som det ska vara!

• 15:35 - 08 feb, 2014 skrev:

Jag väntar mitt tredje barn (v 40 + 2) och efter de två tidigare graviditeterna ha gått på MVC i min kommun bestämde jag mig för att byta till Admina som ligger närmre min arbetsplats. Är verkligen supernöjd med mitt byte! Förutom det stora pluset att lokalerna ligger bra har Elisabet har varit fantastisk lyhörd, kunnig och ett underbart stöd under hela min graviditet. Jag rekommenderar varmt Admira och Elisabet till alla andra blivande mammor!

• 10:23 - 03 dec, 2013 skrev:

Så glad att jag blev tipsad om Admira av en tjej på Familjeliv.se. Bättre MVC finns inte. De är lättillgängliga, flexibla, lyhörda, empatiska och väldigt trevliga och proffisionella. Jag kan varmt rekommendera dem. Sen extra plus för den mysiga mottagningen

• 12:40 - 07 nov, 2013 skrev:

Fantastiskt & förtroendefullt mottagande!

• 22:12 - 28 sep, 2013 skrev:

Min barnmorska på Admira Kvinnohälsa är supersnäll och välutbildad, engagerad i kvinnors rätt till god vård, stöttar, lyssnar och hjälper på riktigt. Har fått snabbt svar på alla små och stora frågor både före och efter förlossningen. Skulle inte kunna tänka mig att byta MVC. Ett litet plus i kanten också för de fint inredda lokalerna!