Skaffa linser hos Synsam Lund

Lilla Fiskaregatan 10, Lund - Visa på karta

Skaffa linser

Linser är en av flera metoder för att korrigera synfel och kan fungera bra för dig som inte vill eller kan använda glasögon. Vi på Synsam Lund kan hjälpa dig att skaffa linser!

Linser som passar just dig

För att hitta rätt lösning för just dig får du alltid börja med att göra en synundersökning hos våra legitimerade optiker. Med hjälp av olika mätningar kan de konstatera om du har ett synfel som behöver korrigeras, och vilken styrka som är lämplig för linserna. De anpassas sedan efter dig och vi hjälper dig med rådgivning kring hur du sätter i och tar ut linserna, hur du ska hantera dem och hur du sköter om dem på bästa sätt.

Välkommen att boka tid hos oss på Synsam Lund!

Informationen uppdaterades 02 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Lund

Varmt välkommen till optikerna på Synsam Lund!

I Lund hittar du vår välsorterade Synsambutik på Lilla Fiskaregatan 10. Våra legitimerade optiker finns här för att hjälpa dig med olika sorters synundersökningar, samt att hitta glasögon, linser eller andra tillbehör som du behöver. Ska du skaffa glasögon för första gången eller vill du bara uppdatera din stil? Vi på Synsam finns här för dig!

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Synsam Lund har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Skaffa glasögon enkelt hos oss på Synsam Lund

Hos oss kan du:

• hitta bågar från ett stort antal märken
  • hitta solglasögon, linsvätska samt olika tillbehör
  • hyra dina glasögon genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle

Olycksgaranti för att du ska känna dig trygg

Synsam finns kvar som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna så täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det betyder att vi reparerar eller byter ut dina glasögon åt dig. Skulle du få försämrad syn inom det första året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss - utan extra kostnad!

Boka in dig hos oss på Synsam Lund - välkommen!

Informationen uppdaterades 02 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Lund

Synundersökning hos Synsam Lund

Skaffa glasögon hos Synsam Lund

Behöver du skaffa glasögon? Då kan du få hjälp hos oss på Synsam Lund. Korrigera ditt synfel med glasögon Glasögon är en metod för att...

Skaffa linser hos Synsam Lund

Karta - Lilla Fiskaregatan 10, Lund