Synundersökning hos Synsam Nova Lund

Företagsvägen 10, Lund - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 18:00

Synundersökning

Därför är det bra att undersöka sina ögon

Upplever du problem med din syn eller har du andra besvärande symtom relaterade till din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, ifall du skulle ha något eventuellt synfel. Om du behöver synkorrigering, kan det i så fall bli aktuellt att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Först vill våra optiker veta hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Då kan det vara bra att veta ifall du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Sedan görs olika mätningar för att avgöra om du har någon typ av synfel. Visar det sig att du har ett synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser kan optikern hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande skickar de en remiss till en ögonläkare.

Välkommen till oss på Synsam Nova Lund!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Nova Lund

Välkommen till oss på Synsam Nova Lund!

Vår välsorterade butik ligger på Företagsvägen 10 och här kan du få hjälp med allt från glasögon och linser till olika typer av tillbehör. Vi har legitimerade optiker på plats som kan genomföra syntest och hjälpa till med att hitta rätt lösning för just dig. Hos oss hittar du naturligtvis ett brett sortiment av produkter från välkända märken, och vi välkomnar både dig som vill uppdatera din stil och dig som ska skaffa glasögon för första gången.

Undersök din syn hos oss

Våra optiker på Synsam Nova Lund är legitimerade och erfarna, så du kan känna dig trygg hos oss när du vill undersöka din syn. Det kan vara aktuellt om du upplever någon/några av dessa situationer, där du:

• Ofta har trötta ögon
  • Vill skaffa glasögon och/eller linser

För oss är det viktigt att vi hjälper dig utifrån dina förutsättningar och behov. Alla är välkomna, unga som gamla!

Skaffa nya glasögon hos Synsam Nova Lund

Vi på Synsam har ett stort urval av bågar från många olika märken, och våra rådgivare är där för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan även hyra dina glasögon hos oss, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Därtill hittar du solglasögon, linsvätska och tillbehör i vår butik.

Olycksgaranti och uppföljning

Hos oss på Synsam kan du känna dig trygg och vi erbjuder dig stöd även efter att du har gått hem med dina nya glasögon. Skulle de skadas under de första 365 dagarna reparerar vi eller ersätter dem, utan extra kostnad. Om du skulle uppleva att din syn har förändrats inom samma tidsram är du också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri undersökning.

Varmt välkommen att kontakta Synsam Nova Lund på Företagsvägen 10 och boka en tid!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Nova Lund

Synundersökning hos Synsam Nova Lund

Boka en synundersökning hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam Nova Lund. Därför är det bra att undersöka sina ögon Uppleve...

Skaffa glasögon hos Synsam Nova Lund

Dags att skaffa glasögon? Varmt välkommen till Synsam Nova Lund! Glasögon kan rätta till ditt synfel Har du under en tid känt av probl...

Skaffa linser hos Synsam Nova Lund

Har du ett synfel, men kan eller vill inte ha glasögon? Då är linser ett bra alternativ. Låt oss på Synsam Nova Lund hjälpa dig! Hur skaf...

Karta - Företagsvägen 10, Lund