• 040-782 11 (central växel för hela Familjeterapeuterna Syd)

Parterapi och familjeterapi hos Familjeterapeuterna Syd i Lund

Östra Mårtensgatan 19, Lund - Visa på karta

Parterapi och familjeterapi

Familjeterapeuterna Syd i Lund hjälper par och familjer att hitta tillbaka till fungerande samspelsmönster och sunda, kärleksfulla relationer.

Parterapi och familjeterapi för balans

Det är inte ovanligt att man som par eller i en familj kör fast i en känslomässig balansakt: På ena sidan finns ett behov av närhet, och på andra behovet att hålla sig självständig och oberoende. Den individuella kampen kan orsaka mycket ilska och frustration, och man kan behöva hjälp att förstå mönstret och hur man gemensamt kan utvecklas i sin relation. Parterapi och familjeterapi kan öka er närhet, intimitet och kärlek och ge er verktyg för att hantera känslor som kan uppstå.

Hur går parterapi och familjeterapi till?

Hos oss på Familjeterapeuterna Syd i Lund arbetar du och din partner eller familj tillsammans med en av våra terapeuter på djupet med känslomässiga mönster och beteenden. Vi erbjuder även gruppterapi (med metoderna IPT-kort och KBT-kort) med en familjemedlem. Du får då gå på 4–5 gruppsamtal tillsammans med din familjemedlem (om även hon/han går i psykoterapi hos någon av våra behandlare).

Varmt välkommen till Familjeterapeuterna Syd AB i Lund för fler frågor eller för tidsbokning av par- eller familjeterapi!

Informationen uppdaterades 03 december 2019 av Vården.se

Om Familjeterapeuterna Syd i Lund

Välkommen till Familjeterapeuterna Syd i Lund!

Hos oss kan vi erbjuda olika former av psykoterapi, där behandlingsarbetet alltid utgår ifrån ledord som respekt, transparens och glädje. Detta var även grundaren Johan Hagströms syfte när han bildade Familjeterapeuterna Syd AB år 2012, efter att tidigare jobbat som själavårdare, psykoterapeut och handledare. Filosofin, då som nu, är att bedriva en verksamhet med en öppen atmosfär där alla ska känna sig välkomna och kunna utvecklas – anställda som klienter.

Psykoterapi med olika inriktningar

Familjeterapeuterna Syd i Lund kan erbjuda våra klienter en rad behandlingar, både individuellt och i grupp tillsammans med en partner eller familj. Vi använder oss av metoder som psykodynamisk terapi (PDT), kognitiv beteendeterapi (KBT) och interpersonell terapi (IPT).

Som komplement till behandlingarna kan vi också erbjuda mindfulness och medicinsk yoga.

Hälsoval Skåne

Vår mottagning är del av Hälsoval Skåne, vilket innebär att vi på uppdrag av Region Skåne arbetar inom vårdval psykoterapi. Vi tar även emot remisser från primärvården i Skåne.

Vård för privata kunder och företag

Hos Familjeterapeuterna Syd är både privata kunder och företag välkomna. Du har då möjlighet att skicka oss en egenremiss där du beskriver dina besvär. Vi gör en bedömning och erbjuder dig sedan en tid hos oss.

Vi har breda språkkunskaper och kan också förmedla tolk vid behov.

Våra mottagningar

Familjeterapeuterna har verksamhet på många orter i Sverige. Du hittar oss i:

• Malmö
  • Växjö
  • Linköping
  • Göteborg
  • Partille

Vi har även mottagningar utanför Sverige, i:

• Köpenhamn
  • Fuengirola
  • Barcelona
  • London
  • Morgan Hill

Varmt välkommen till Familjeterapeuterna Syd AB i Lund!

Informationen uppdaterades 03 december 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Familjeterapeuterna Syd i Lund

Parterapi och familjeterapi hos Familjeterapeuterna Syd i Lund

fr. 1 275 kr

Familjeterapeuterna Syd i Lund hjälper par och familjer att hitta tillbaka till fungerande samspelsmönster och sunda, kärleksfulla relatione...

Familjerådgivning hos Familjeterapeuterna Syd i Lund

fr. 1 275 kr

Upplever du och din familj utmaningar i er relation som ni har svårt att hantera? Familjeterapeuterna Syd i Lund erbjuder Familjerådgivning ...

Psykodynamisk terapi, PDT hos Familjeterapeuterna Syd i Lund

fr. 975 kr

Genom psykodynamisk terapi (PDT) ger Familjeterapeuterna Syd i Lund dig möjlighet att få en djupare förståelse för hur du fungerar som perso...

Interpersonell terapi, IPT hos Familjeterapeuterna Syd i Lund

fr. 975 kr

Vad är Interpersonell terapi? Interpersonell terapi, även kallad IPT, kan enkelt beskrivas som psykoterapi i strukturerad form, med fokus...

Kognitiv beteendeterapi, KBT hos Familjeterapeuterna Syd i Lund

fr. 975 kr

Familjeterapeuterna Syd i Lund erbjuder kognitiv beteendeterapi, även känt som KBT! Vad innebär kognitiv beteendeterapi? Begreppet syf...

Stöd och rådgivning hos Familjeterapeuterna Syd i Lund

fr. 800 kr

Hos Familjeterapeuterna Syd i Lund erbjuder vi stöd- och rådgivande samtal, på vår mottagning, via telefon, chatt eller videosamtal. När ...

Johan Hagström

Johan Hagström

Verksamhetschef, Prästvigd för Svenska kyrkan, leg Psykoterapeut, Handledare i psykoterapi (UHÄ), aukt Familjerådgivare, cert i Sorgbearbetningsmetoden

Maria Arvidsson

Maria Arvidsson

Socionom, leg Psykoterapeut, Handledare i psykoterapi enligt UHÄ. Ackred KBT terapeut

Anette Ulfhager

Anette Ulfhager

Beteendevetare, fil mag. i Psykologi, Familjeterapi steg 1, GSI, basutbildad i Psykoterapi PDT

Joanna Knuhtsen

Joanna Knuhtsen

Beteendevetare, Vice Verksamhetschef, Personal och administrativt ansvar. Stöd & råd

Isabelle Brinkåker Bäcker

Isabelle Brinkåker Bäcker

Leg. Hälso- och sjukvårdskurator, Socionom, Familjeterapeut och Psykoterapeutkandidat inriktning mot PDT

Jessica Sörensen

Jessica Sörensen

Psykologassistent

Elin Björkstam

Elin Björkstam

Socionom & leg. psykoterapeut, Ack. hos Region Skåne för psykodynamisk psykoterapi (PDT), Vidareutbildad i mentaliseringsbaserad terapi (MBT)

Elina Rietz

Elina Rietz