claudia_grenne_wahlgren

KBT

Psychologist Claudia Greene-Wahlgren - Lund

Vad betyder KBT och vad innebär det?

KBT står för kognitiv beteendeterapi och är en terapiform där vikten ligger på samspelet mellan individen och dess omgivning. Med hjälp av tester och skalor kartläggs tankar och beteenden. Vidare försöker man förändra personens tankar och känslor och därefter förändra vanor och beteenden.

Vad menas med beteende inom KBT?

Med beteende menas, inom KBT, olika kroppsliga reaktioner, handlingar, tolkningar och uppfattningar om händelser och situationer i omgivningen och vardagen. KBT är mer inriktad på nuet och framtiden än på det förflutna.

Hur går en KBT-behandling till?

En KBT-behandling brukar vara mellan 5 och 20 behandlingstillfällen, där varje tillfälle är mellan 45 och 60 minuter långt.

KBT-terapeuten och patienten arbetar tillsammans och följer en gemensamt uppsatt arbetsplan för att få struktur på samtalet. Ofta för både terapeuten och patienten anteckningar och i slutet av behandlingstillfället får ofta patienten med sig en hemuppgift som rör det problem som behandlas.

Kontakt mig gärna så kan jag berätta mer!

Informationen uppdaterades 01 augusti 2016 av Vården.se

1 200 kr

45-60 min

0723-28 70 00
Visa telefonnummer

Winstrupsgatan 3, Lund - visa på karta

Om Psychologist Claudia Greene-Wahlgren

I offer therapy and relationship counselling for both English and Swedish speaking clients. Jag erbjuder terapi och parterapi på både svenska och engelska.

Would you like to talk about the issues that are worrying you?

I can offer you therapy in English dealing with the special problems experienced by expatriates as well as relationship difficulties, anxiety, depression and stress management using cognitive behavioural methods (CBT).

Please contact me so we can discuss your situation and see how I could help you.

På svenska - in Swedish

Hej, jag är en legitimerad psykolog med examen från Lunds Universitet. Ursprungligen är jag från Australien, men har bott i Sverige i över 30 år och talar flytande svenska. Min yrkeserfarenhet har jag från såväl Sverige som Australien.

Vill du prata med mig om vad som bekymrar dig?

Jag erbjuder dig hjälp med stresshantering, ångest och depression samt relationsproblem genom kognitiv beteendeterapi (KBT).

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Psychologist Claudia Greene-Wahlgren

• Psychologist - English speaking

fr. 1 200 kr 1200 kr per 60 minute session, 1500 kr per 90 minute session for couples.

Would you like to talk about the issues that are worrying you? I can offer you therapy in English dealing with the special problems expe... Läs mer

• Psykoterapi

fr. 1 200 kr 1200 kr för 60 min, 1500 kr för 90 min (par)

Om en person lider av psykiska problem och känner ett behov av att prata med någon kan ett besök hos en psykoterapeut vara aktuellt. En p... Läs mer

• Stresshantering

1 200 kr 60 min

När något hotar oss slås alarmsystemet på, vi upplever stress. Det är i grunden något bra, vi gör oss redo för att slåss eller fly, pulsen ö... Läs mer

• Behandling vid ångest

1 200 kr 60 min

När man upplever något som otäckt eller jobbigt kan man reagera med ångest. Hjärtat börjar slå fortare och musklerna drar ihop sig. Man kan ... Läs mer

• Relationsproblem

fr. 1 200 kr 1200 kr för 60 min, 1500 kr för 90 min (par)

Ett väldigt vanligt skäl till att man söker samtalsstöd och terapi är att man har problem med relationer, i allmänhet eller med en sin livsp... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Dalens vårdcentral Tack för all hjälp jag fick idag när jag svimmade, noggrann undersökning av Eva Collin med en stab av underbara människor som hjälpte mig - Anna- Christina Liljekvist
    • Rosa Gynekologmottagning Det är rent och trevlig personal. - Lina
    • Tranebergs vårdcentral Jag är nöjd med allt.... vänlig och inlyssnande personal ! Jag är trygg där! Det räcker för mig! - Anna Dahlin
    • Zebrakliniken Mycket nöjd! - Urban Aspén
    • Capio Vårdcentral Ringen Underbar personal som verkligen lyssnar och visar engagemang. Snabba med tider dessutom. - Elisabeth