• 010 - 888 54 07

Gasverksgatan 3A, 1 trappa, Lund - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 08:15 - 16:30 Tidbokning krävs
  • Tidbokning krävs

Batterier till hörapparater

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier i vår webbshop www.hörselbutik.se. Vi erbjuder batterier till reducerade priser.

Nyhet! Nu erbjuder vi även laddningsbara batterier och batteriladdare. Fråga oss om dessa passar din modell av hörapparat!

För att spara på batterierna, kom ihåg att stänga av hörapparaten när den inte används!

Hur ofta behöver man byta batteri?

Ett batteri räcker 5-7 dagar om hörapparaten används dagligen. Du hör två ljudsignaler när det är dags att byta batteri, och ljudet upprepas tills batteriet tar slut och hörapparaten stängs av. Innan det sker hör du fyra ljudsignaler som indikerar att hörapparaten har slutat att fungera.

Välkommen att köpa nya batterier till hörapparater hos oss på Audika i Lund eller på www.hörselbutik.se!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Om Audika Lund

4,9

Välkommen till Audika i Lund!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Lund ligger på Gasverksgatan 3A mellan Stadsparken och järnvägsstationen. Vi ligger på promenadavstånd från Lunds Centralstation och ett flertal bussar stannar på närliggande gator (buss 2, 4, 5 och 139).

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika i Lund erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 200 kr (frikort gäller).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Skåne finns även ”Det firare valet” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Skånes sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Lund

Hörseltest hos Audika Lund

Upplever du nedsatt hörsel och behöver hjälp av hörselhjälpmedel är första steget att boka en tid för ett hörseltest hos en av våra legitime...

Hörapparater hos Audika Lund

Audika i Lund erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel som fö...

Batterier till hörapparater hos Audika Lund

Hörseltest online hos Audika Lund

Är du nyfiken på att veta hur bra du egentligen hör? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om du behö...

Karta - Gasverksgatan 3A, 1 trappa, Lund

4,9

09:02 - 26 apr, 2019 skrev:

09:02 - 26 apr, 2019 skrev:

09:01 - 26 apr, 2019 skrev:

09:00 - 26 apr, 2019 skrev:

Bra mottagande och service.

• Fråga ställd 20:37 05 nov 2017

Vad kostar en hörapparat? Eftersom jag jobbar inom sjukvården och har behov av att höra bra, finns det möjlighet att min arbetsgivare bekostar en del av kostnaden?

Audika Lund svarar:

Hej Per-Anders, här kommer lite avgifter som gäller i Skåne. Hörselundersökningen kostar 200 kr och frikort gäller. Om du sedan går vidare och provar ut en hörapparat finns lite olika alternativ, du kan välja hörapparat från Region Skånes sortiment och ur Audikas privata sortiment. Väljer du hörapparat ur Region Skånes sortiment betalar du 1000 kr för att prova ut hörapparaten. Väljer du att prova ut hörapparat ur Audikas sortiment (det fria valet) får du en hörselcheck (rekvisition) på 1 800 kr per hörapparat av regionen. Om den hörapparat du väljer kostar mer, betalar du mellanskillnaden. Regionens avgift på 1 000 kr betalas även vid val av hörapparat ur Audikas sortiment. Du får gärna kontakta vår kundservice för mer information på 0200 - 11 14 50.

Gällande om arbetsgivare kan stå för kostnaden eller inte varierar sig mellan arbetsgivare så vi rekommenderar dig att ta kontakt med din arbetsgivare för att få mer information.

Du är varmt välkommen till oss.
    Med vänlig hälsning, Audika