1/7

Gasverksgatan 3A, 1 trappa, Lund

Audika Lund

4.9
Boka behandling

Välkommen till Audika och vår hörselklinik på Gasverksgatan i Lund. Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Hos Audika Lund kan vi hjälpa dig med din hörsel

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Upplever du nedsatt hörsel?

Om du har problem med nedsatt hörsel är första steget mot en bättre hörsel alltid ett hörseltest. Ett hörseltest hos Audika Lund kostar 200 kr och frikort gäller. Testet är kostnadsfritt från 85 år och uppåt. Du behöver ingen remiss för att boka en tid. Vill du veta mer om hörseltest? Läs mer på vår hemsida.

Audika Lund är auktoriserad av Region Skåne

Vår hörselklinik på Gasverksgatan i Lund är auktoriserad av Region Skåne inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att vi följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Du är välkommen till oss på Audika om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Välkommen att följa Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 16:22 - 20 maj, 2021

Hörseltest hos Audika Lund

Tycker du att du hör dåligt och misstänker eller vet att du har en hörselnedsättning? Då är du välkommen till oss på Audika Lund för ett hörseltest! Det är första steget mot en bättre hörsel.

Det kostar 200 kr att göra ett hörseltest hos Audika Lund och frikort gäller. Testet är kostnadsfritt från 85 år och uppåt. Ingen remiss krävs för att göra hörseltest hos oss.

Vad ingår i ett hörseltest?

Ett hörseltest genomförs av en legitimerad audionom i en ljudisolerad miljö. Under hörseltestet genomför audionomen olika hörselmätningar för att få information om hur du hör. Bland annat genomförs ett ton-test och ett tal-test. Under besöket får du också dela med dig av hur du upplever att du hör och vilka behov du har. Resultatet av hörselmätningarna presenteras i form av ett audiogram som visar din hörselkurva.

Om det kan vara aktuellt med hörapparat rekommenderar din legitimerade audionom på Audika Lund dig en hörapparat som passar just din hörselnedsättning och dina individuella behov. Dagens hörapparater kan se lite olika ut men är alla digitala, diskreta och mer tekniskt avancerade än någonsin tidigare. Läs mer om hörapparater här.

Vikten av att ta hand om sin hörsel

Det är viktigt att ta hand om sin hörsel – en obehandlad hörselnedsättning kan påverka ditt liv på många olika sätt. Genom att behandla din hörselnedsättning blir det möjligt att behålla ett aktivt och socialt liv utan att ditt välmående eller din livskvalitet påverkas. Gå på caféer och restauranger igen, få möjlighet att höra vad andra säger utan att behöva fråga om och delta i konversationer där många pratar samtidigt. Vår rekommendation är att testa din hörsel regelbundet och börja använda hörapparat så snart som hörselnedsättningen är upptäckt.

Upplever du problem med nedsatt hörsel? Boka en tid för hörseltest hos oss på Audika Lund!

Hörapparater
hos Audika Lund

Hos oss på Audika Lund hittar du hörapparater av olika modeller, märken och typer, både sådana som placeras bakom och i örat. Vi hjälper dig...

Batterier till hörapparater
hos Audika Lund

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier i vår we...

Gratis hörseltest online
hos Audika Lund

Är du nyfiken på att veta hur bra du egentligen hör? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om du behö...

Arbetsplatshjälpmedel
hos Audika Lund

Arbetsplatshjälpmedel hos Audika Lund Audikas audionomer i Lund kan hjälpa dig med arbetsplatshjälpmedel som kan underlätta i ditt arbete...

Hörselskydd
hos Audika Lund

Audika i Lund erbjuder olika hörselskydd Vi på Audika i Lund vet hur viktigt det är att skydda hörseln. Vi exponeras ständigt för olika t...

Rådgivning av legitimerad audionom
hos Audika Lund

Så här kan Audikas legitimerade audionomer hjälpa dig Hos Audika i Lund arbetar legitimerade audionomer som hjälper dig med nedsatt hörse...

Frågor och svar

Fråga ställd 10:38 - 22 nov, 2019

På fredagarna har ni öppet för service. Vilken tid?

Audika Lund svarar:

Hej, vi har öppet för service mellan 08.15-14.00 på fredagar. Varmt välkommen! Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

Fråga ställd 21:30 - 20 nov, 2017

Hur mkt kostar undersökning respektive apparat jfrt med om jag går till lasarettet

Audika Lund svarar:

Hej Anita, Audika driver ett antal privata hörselkliniker inom Region Skåne som arbetare på uppdrag av Regionen. Hörselundersökningen kostar 200 kr och frikort gäller. Om du sedan går vidare och provar ut en hörapparat finns lite olika alternativ, du kan välja hörapparat från Region Skånes sortiment och ur Audikas privata sortiment. Väljer du hörapparat ur Region Skånes sortiment betalar du 1000 kr för att prova ut hörapparaten. Väljer du att prova ut hörapparat ur Audikas sortiment (det fria valet) får du en hörselcheck (rekvisition) på 1 800 kr per hörapparat av regionen. Om den hörapparat du väljer kostar mer, betalar du mellanskillnaden. Regionens avgift på 1 000 kr betalas även vid val av hörapparat ur Audikas sortiment. Du får gärna kontakta vår kundservice för mer information på 0200 - 11 14 50. Du kan läsa vad som gäller om du väljer att gå en vårdgivare inom Region Skåne här: https://horsellinjen.se/hitta-horselvard/skane/#vuxen,horselundersokning-och-skaffa-horapparater Med vänlig hälsning, Audika

Fråga ställd 20:37 - 5 nov, 2017

Vad kostar en hörapparat? Eftersom jag jobbar inom sjukvården och har behov av att höra bra, finns det möjlighet att min arbetsgivare bekostar en del av kostnaden?

Audika Lund svarar:

Hej Per-Anders, här kommer lite avgifter som gäller i Skåne. Hörselundersökningen kostar 200 kr och frikort gäller. Om du sedan går vidare och provar ut en hörapparat finns lite olika alternativ, du kan välja hörapparat från Region Skånes sortiment och ur Audikas privata sortiment. Väljer du hörapparat ur Region Skånes sortiment betalar du 1000 kr för att prova ut hörapparaten. Väljer du att prova ut hörapparat ur Audikas sortiment (det fria valet) får du en hörselcheck (rekvisition) på 1 800 kr per hörapparat av regionen. Om den hörapparat du väljer kostar mer, betalar du mellanskillnaden. Regionens avgift på 1 000 kr betalas även vid val av hörapparat ur Audikas sortiment. Du får gärna kontakta vår kundservice för mer information på 0200 - 11 14 50. Gällande om arbetsgivare kan stå för kostnaden eller inte varierar sig mellan arbetsgivare så vi rekommenderar dig att ta kontakt med din arbetsgivare för att få mer information. Du är varmt välkommen till oss. Med vänlig hälsning, Audika

4.9 / 5

8 apr, 2021 Alexandra F. skrev:

Toppen service, vänliga och professionella!

26 apr, 2019 Sonja skrev:

26 apr, 2019 Erik skrev:

26 apr, 2019 Curtis skrev:

26 apr, 2019 Jonas skrev:

Bra mottagande och service.

Måndag - Torsdag : 08:15 - 16:30
Fredag : 08:15 - 14:00
Lunchstängt 12.00-12.30
Avvikande öppettider kan förekomma, se exakt information om öppettider på Audikas hemsida.