Åderbråck hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Linköping

Sankt Larsgatan 15, Linköping - Visa på karta

Åderbråck

Vad innebär åderbråck?

Vidgade och synliga blodådror på benen kallas för åderbråck. De känns igen som blåaktiga, knöliga upphöjningar, men kan också ge ytterligare symtom, som svullnad och tyngdkänsla i benen, ömhet och irriterad hud kring åderbråcket.

Därför uppstår åderbråck

I benens blodådror finns det klaffar som fungerar som ventiler för att blodet ska rinna tillbaka till hjärtat. När de inte fungerar som de ska ökar trycket i ådrorna vilket gör att de utvidgas och blir mer synliga. Uppkomsten av åderbråck kan påverkas av olika saker, till exempel gener, graviditet eller hormoner.

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Linköping kan behandla ditt åderbråck

Åderbråck kan behandlas med hjälp av ett flertal metoder, bland annat laserbehandling, skumbehandling eller virknålsteknik. Olika metoder kan passa olika patienter och därför gör vi alltid en individuell bedömning innan vi påbörjar någon behandling.

Kontakta oss på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Linköping, så hjälper vi dig med ditt åderbråck!

Informationen uppdaterades 27 maj 2020 av Vården.se

Om Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center bedriver verksamhet i fler städer än Stockholm: Välkommen även till vår mottagning i Linköping, där vi är minst en gång i månaden och hjälper människor som besväras av sina åderbråck, ådernät och ytliga ådror på händer och dekolletage!

Behandling utifrån din situation

Vi finns på Handcenter, S:t Larsgatan 15, där våra specialistkirurger från Stockholm finns och erbjuder precis samma förstklassiga vård som på kliniken i huvudstaden. Vi utgår alltid från dig, din situation och dina behov för att kunna lägga upp en behandlingsplan som är bäst för just dig och ger de resultat du önskar.

Varmt välkommen till Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Linköping!

Informationen uppdaterades 27 maj 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Åderbråck hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Linköping

Besväras du av åderbråck? Då kan vi på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Linköping hjälpa dig! Vad innebär åderbråck? Vid...

Åderbråcksoperation hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Linköping

En del kanske tror att åderbråck är något man bara får lära sig att leva med – så kanske det var förr, men nu finns det flera sätt att bli k...

Behandling av ådernät hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Linköping

Har du besvär med röda- eller blåaktiga blodkärl i hudens yttersta lager? På Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Linköping kan vi h...

Ytliga ådror på händer och dekolletage hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Linköping

Besväras du av dina ytliga ådror på händer och/eller dekolletage? Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Linköping kan hjälpa dig geno...

Stefan Nydahl

Stefan Nydahl