Åderbråcksoperation hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Linköping

Sankt Larsgatan 15, Linköping - Visa på karta

Åderbråcksoperation

En del kanske tror att åderbråck är något man bara får lära sig att leva med – så kanske det var förr, men nu finns det flera sätt att bli kvitt sina besvär. Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Linköping erbjuder tre olika typer av behandlingar.

30 procent av befolkningen drabbas

Åderbråck är vanligare än vad många kanske tror. Cirka 30 procent av befolkningen har åderbråck, och det är lika vanligt bland män som bland kvinnor. Åderbråck uppstår då klaffar i venerna (framför allt på benen) har glidit isär och inte transporterar blod tillbaka till hjärtat som de ska. Istället stannar blodet kvar i benen, bildar ett tryck och vidgar venerna som blir synliga.

Kosmetiskt besvärande

Många upplever åderbråck som störande rent kosmetiskt och vill därför bli kvitt dem. Men åderbråck kan även orsaka symptom som svullnad, dragningar, krypningar och klåda. I svåra fall kan hudförändringar, eksem och till och med bensår uppstå.

Våra behandlingar

Eftersom vi alltid utgår från dig och just din situation när vi lägger upp en behandlingsplan, är det viktigt att kunna erbjuda olika typer av behandlingar. Hos oss kan vi åtgärda åderbråck genom:

• laserbehandling
  • skumbehandling
  • virknålsteknik (kombineras i stort sett alltid med någon av de andra metoderna)

Varmt välkommen att kontakta Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Linköping för ytterligare information eller tidsbokning!

Informationen uppdaterades 27 maj 2020 av Vården.se

Om Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center bedriver verksamhet i fler städer än Stockholm: Välkommen även till vår mottagning i Linköping, där vi är minst en gång i månaden och hjälper människor som besväras av sina åderbråck, ådernät och ytliga ådror på händer och dekolletage!

Behandling utifrån din situation

Vi finns på Handcenter, S:t Larsgatan 15, där våra specialistkirurger från Stockholm finns och erbjuder precis samma förstklassiga vård som på kliniken i huvudstaden. Vi utgår alltid från dig, din situation och dina behov för att kunna lägga upp en behandlingsplan som är bäst för just dig och ger de resultat du önskar.

Varmt välkommen till Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Linköping!

Informationen uppdaterades 27 maj 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center

Åderbråck hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Linköping

Besväras du av åderbråck? Då kan vi på Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Linköping hjälpa dig! Vad innebär åderbråck? Vid...

Behandling av ådernät hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Linköping

Har du besvär med röda- eller blåaktiga blodkärl i hudens yttersta lager? På Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Linköping kan vi h...

Ytliga ådror på händer och dekolletage hos Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center i Linköping

Besväras du av dina ytliga ådror på händer och/eller dekolletage? Åderbråcksspecialisterna Narva Kirurg Center Linköping kan hjälpa dig geno...

Stefan Nydahl

Stefan Nydahl