1/6
Öppet idag från 10:00

Audika Linköping

Kungsgatan 20, Linköping

Audika Linköping

Välkommen till Audika Linköping! Du hittar vår hörselklinik på Kungsgatan och här kan vi bland annat hjälpa dig med:

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här erbjuder vi på Audika Linköping

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Första steget mot bättre hörsel är ett hörseltest

Hos Audika Linköping kan legitimerade audionomer hjälpa dig med att göra ett hörseltest. Testet kostar 200 kr (frikort gäller, testet är gratis från 85 år) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos oss. Om du vill veta mer om hörseltest kan du gå in på vår hemsida.

Audika Linköping är auktoriserad av Region Östergötland

Vår hörselklinik på Kungsgatan i Linköping är auktoriserad inom primär hörselrehabilitering av Region Östergötland. Det innebär att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Är du 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Audika finns också på sociala medier! Följ oss här:
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 14:34 - 7 jan, 2021

Batterier till hörapparater hos Audika Linköping

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Linköping kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier i vår webbshop www.hörselbutik.se. Vi erbjuder batterier till reducerade priser.

Nyhet! Nu erbjuder vi även laddningsbara batterier och batteriladdare. Fråga oss om dessa passar din modell av hörapparat!

För att spara på batterierna, kom ihåg att stänga av hörapparaten när den inte används!

Hur ofta behöver man byta batteri?

Ett batteri räcker 5-7 dagar om hörapparaten används dagligen. Du hör två ljudsignaler när det är dags att byta batteri, och ljudet upprepas tills batteriet tar slut och hörapparaten stängs av. Innan det sker hör du fyra ljudsignaler som indikerar att hörapparaten har slutat att fungera.

Välkommen att köpa nya batterier till hörapparater hos oss på Audika i Linköping eller på www.hörselbutik.se!

Hörseltest
hos Audika Linköping

Har du svårt att hänga med i konversationer där många pratar samtidigt? Det kan vara ett tecken på nedsatt hörsel. Hos Audika Linköping erbj...

Hörapparater
hos Audika Linköping

Hörapparater kan hjälpa dig att behålla ett aktivt och socialt liv, och hos Audika Linköping erbjuder vi många olika modeller, märken och ty...

Hörseltest online
hos Audika Linköping

Har du funderat på om du borde testa din hörsel, men inte kommit till skott? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första ...

Frågor och svar

Fråga ställd 22:20 - 30 maj, 2019

Hej jag har en fråga till Er angående hörapparat som man stoppar i örat, ej runt bakom örat hade en förut, vill ha en som jag hade som var att stoppa i örat den programeringen har inte US längre. Har ni sådan hörapparat att stoppa in i örat ?

Audika Linköping svarar:

Hej Jan, ja vi erbjuder både hörapparater som du placerar bakom örat (bakom-örat-hörapparater) och hörapparater som du placerar i örat (allt-i-örat-hörapparater). Du är varmt välkommen att kontakta vår kundservice för mer information. Du kan ringa oss på 0200-11 14 50 eller skicka ett mail till kundservice@audika.se. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

Fråga ställd 09:14 - 25 maj, 2019

Om en hörapparat som utprovats hos er slutar fungera utför ni service eller skall jag vända mig till hörcentralen US?

Audika Linköping svarar:

Hej Eva, ring gärna till vår kundservice så kan vi se hur vi kan hjälpa dig. Du kan ringa oss på 0200-11 14 50. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

4.3 / 5

16 jan, 2019 Maj-Britt skrev:

16 jan, 2019 Agneta skrev:

16 jan, 2019 Connie skrev:

Trevligt bemötande.

16 jan, 2019 Gunnar skrev:

16 jan, 2019 Hans skrev:

Lunchstängt 12.00-12.30
Avvikande öppettider kan förekomma, se exakt information om öppettider på Audikas hemsida.