1/6
Öppet i morgon från 10:00

Audika Linköping

Kungsgatan 20, Linköping

Audika Linköping

Välkommen till Audika Linköping! Du hittar vår hörselklinik på Kungsgatan och här kan vi bland annat hjälpa dig med:

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här erbjuder vi på Audika Linköping

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Första steget mot bättre hörsel är ett hörseltest

Hos Audika Linköping kan legitimerade audionomer hjälpa dig med att göra ett hörseltest. Testet kostar 200 kr (frikort gäller, testet är gratis från 85 år) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos oss. Om du vill veta mer om hörseltest kan du gå in på vår hemsida.

Audika Linköping är auktoriserad av Region Östergötland

Vår hörselklinik på Kungsgatan i Linköping är auktoriserad inom primär hörselrehabilitering av Region Östergötland. Det innebär att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Är du 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Audika finns också på sociala medier! Följ oss här:
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 14:34 - 7 jan, 2021

Hörseltest hos Audika Linköping

Har du svårt att hänga med i konversationer där många pratar samtidigt? Det kan vara ett tecken på nedsatt hörsel. Hos Audika Linköping erbjuder vi hörseltest - alltid det första steget mot bättre hörsel!

Du behöver ingen remiss för att boka hörseltest hos Audika Linköping. Testet kostar 200 kr och frikort gäller. Är du 85 år eller äldre är testet gratis.

Hörseltest visar om du behöver hörselhjälpmedel

Ett hörseltest hos Audika Linköping genomförs av en legitimerad audionom i en ljudisolerad miljö. Under hörseltestet genomför audionomen olika hörselmätningar för att få information om hur du hör. Bland annat genomförs ett ton-test och ett tal-test. Under besöket får du också dela med dig av hur du upplever att du hör och vilka behov du har. Resultatet av hörselmätningarna presenteras i form av ett audiogram som visar din hörselkurva.

Om det kan vara aktuellt med hörapparat rekommenderar din legitimerade audionom dig en hörapparat som passar just din hörselnedsättning och dina individuella behov. Dagens hörapparater kan se lite olika ut men är alla digitala, diskreta och mer tekniskt avancerade än någonsin tidigare. Läs mer om hörapparater här.

Fördelarna med att testa hörseln regelbundet

Det är viktigt att ta hand om sin hörsel – genom att testa sin hörsel regelbundet kan man upptäcka och behandla en eventuell hörselnedsättning. Obehandlad hörselnedsättning kan påverka ditt liv på många olika sätt. Genom att behandla din hörselnedsättning blir det möjligt att behålla ett aktivt och socialt liv utan att ditt välmående eller din livskvalitet påverkas. Gå på caféer och restauranger igen, få möjlighet att höra vad andra säger utan att behöva fråga om och delta i konversationer där många pratar samtidigt. Vår rekommendation är att testa din hörsel regelbundet och börja använda hörapparat så snart som hörselnedsättningen är upptäckt.

Välkommen att boka tid hos Audika Linköping, så hjälper vi dig med hörseltest!

Hörapparater
hos Audika Linköping

Hörapparater kan hjälpa dig att behålla ett aktivt och socialt liv, och hos Audika Linköping erbjuder vi många olika modeller, märken och ty...

Batterier till hörapparater
hos Audika Linköping

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Linköping kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batte...

Hörseltest online
hos Audika Linköping

Har du funderat på om du borde testa din hörsel, men inte kommit till skott? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första ...

Frågor och svar

Fråga ställd 22:20 - 30 maj, 2019

Hej jag har en fråga till Er angående hörapparat som man stoppar i örat, ej runt bakom örat hade en förut, vill ha en som jag hade som var att stoppa i örat den programeringen har inte US längre. Har ni sådan hörapparat att stoppa in i örat ?

Audika Linköping svarar:

Hej Jan, ja vi erbjuder både hörapparater som du placerar bakom örat (bakom-örat-hörapparater) och hörapparater som du placerar i örat (allt-i-örat-hörapparater). Du är varmt välkommen att kontakta vår kundservice för mer information. Du kan ringa oss på 0200-11 14 50 eller skicka ett mail till kundservice@audika.se. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

Fråga ställd 09:14 - 25 maj, 2019

Om en hörapparat som utprovats hos er slutar fungera utför ni service eller skall jag vända mig till hörcentralen US?

Audika Linköping svarar:

Hej Eva, ring gärna till vår kundservice så kan vi se hur vi kan hjälpa dig. Du kan ringa oss på 0200-11 14 50. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

4.3 / 5

16 jan, 2019 Maj-Britt skrev:

16 jan, 2019 Agneta skrev:

16 jan, 2019 Connie skrev:

Trevligt bemötande.

16 jan, 2019 Gunnar skrev:

16 jan, 2019 Hans skrev:

Lunchstängt 12.00-12.30
Avvikande öppettider kan förekomma, se exakt information om öppettider på Audikas hemsida.