• 010 - 888 54 07
Boka här

Hörseltest online hos Audika Linköping

Kungsgatan 20, Linköping - Visa på karta

Hörseltest online

Har du funderat på om du borde testa din hörsel, men inte kommit till skott? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om det är dags att boka tid hos en audionom!

Hörseltest online är snabbt och enkelt

Vårt online-test tar bara några minuter att göra och består av både lyssningstest, tontest och självutvärderingsfrågor. Testet inleds med att du svarar på några frågor om hur du själv upplever din hörsel. Sedan får du göra ett tontest, följt av ett lyssningstest med mycket bakgrundsljud. Resultaten av testet får du med en gång.

Få en första indikation på hur du hör

Hörseltest online ersätter aldrig en komplett hörselundersökning på en hörselklinik. Det ska istället användas för att ge dig en första indikation på om det är dags att boka tid hos en av våra legitimerade audionomer. Därför rekommenderar vi i första hand online-testet till dig som inte har testat hörseln tidigare och är nyfiken på hur du egentligen hör.

Vill du veta mer om testet eller boka en tid för en mer utförlig undersökning? Tveka inte att kontakta Audika Linköping!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Om Audika Linköping

4,3

Välkommen till Audika i Linköping!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika i Linköping hittar du på Kungsgatan 20, på gatuplan i gamla posthuset.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika i Linköping erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Östergötland med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 200 kr (frikort gäller).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Östergötland sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Linköping

Hörseltest hos Audika Linköping

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 200 kr (frikort gäller) ...

Hörapparater hos Audika Linköping

Audika i Linköping erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel s...

Batterier till hörapparater hos Audika Linköping

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Linköping kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batte...

Hörseltest online hos Audika Linköping

Karta - Kungsgatan 20, Linköping