• 010 - 888 54 07

Hörseltest online hos Audika Linköping

Kungsgatan 20, Linköping - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Hörseltest online

Har du funderat på om du borde testa din hörsel, men inte kommit till skott? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om det är dags att boka tid hos en audionom!

Hörseltest online är snabbt och enkelt

Vårt online-test tar bara några minuter att göra och består av både lyssningstest, tontest och självutvärderingsfrågor. Testet inleds med att du svarar på några frågor om hur du själv upplever din hörsel. Sedan får du göra ett tontest, följt av ett lyssningstest med mycket bakgrundsljud. Resultaten av testet får du med en gång.

Få en första indikation på hur du hör

Hörseltest online ersätter aldrig en komplett hörselundersökning på en hörselklinik. Det ska istället användas för att ge dig en första indikation på om det är dags att boka tid hos en av våra legitimerade audionomer. Därför rekommenderar vi i första hand online-testet till dig som inte har testat hörseln tidigare och är nyfiken på hur du egentligen hör.

Vill du veta mer om testet eller boka en tid för en mer utförlig undersökning? Tveka inte att kontakta Audika Linköping!

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Om Audika Linköping

4,3

Välkommen till Audika Linköping! Du hittar vår hörselklinik på Kungsgatan och här kan vi bland annat hjälpa dig med:

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här erbjuder vi på Audika Linköping

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Första steget mot bättre hörsel är ett hörseltest

Hos Audika Linköping kan legitimerade audionomer hjälpa dig med att göra ett hörseltest. Testet kostar 200 kr (frikort gäller, testet är gratis från 85 år) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos oss. Om du vill veta mer om hörseltest kan du gå in på vår hemsida.

Audika Linköping är auktoriserad av Region Östergötland

Vår hörselklinik på Kungsgatan i Linköping är auktoriserad inom primär hörselrehabilitering av Region Östergötland. Det innebär att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Är du 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Audika finns också på sociala medier! Följ oss här:
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Linköping

Hörseltest hos Audika Linköping

Har du svårt att hänga med i konversationer där många pratar samtidigt? Det kan vara ett tecken på nedsatt hörsel. Hos Audika Linköping erbj...

Hörapparater hos Audika Linköping

Hörapparater kan hjälpa dig att behålla ett aktivt och socialt liv, och hos Audika Linköping erbjuder vi många olika modeller, märken och ty...

Batterier till hörapparater hos Audika Linköping

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Linköping kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batte...

Hörseltest online hos Audika Linköping

Karta - Kungsgatan 20, Linköping