• 0581-100 90

Synundersökning hos Synsam Lindesberg

Kristinavägen 29, Lindesberg - Visa på karta

Synundersökning

Undersökning av ögat

Om du upplever att du har problem med din syn, kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om det finns något eventuellt synfel. Visar det sig att du behöver synkorrigering, kan det sedan vara aktuellt med att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Våra optiker inleder undersökningen med att ta reda på hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Exempelvis kan det vara bra att veta om du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Därefter följer olika mätningar för att avgöra ifall du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker något synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser hjälper optikern till att hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande får du remiss till en ögonläkare.

Välkommen att boka in en synundersökning hos oss på Synsam Lindesberg!

Informationen uppdaterades 02 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Lindesberg

Varmt välkommen till optikerna på Synsam Lindesberg!

I Lindesberg hittar du vår välsorterade Synsambutik på Kristinavägen 29. Våra legitimerade optiker finns här för att hjälpa dig med olika sorters synundersökningar, samt att hitta glasögon, linser eller andra tillbehör som du behöver. Ska du skaffa glasögon för första gången eller vill du bara uppdatera din stil? Vi på Synsam finns här för dig!

Undersök din syn hos oss

Våra optiker på Synsam Lindesberg är legitimerade och erfarna, så du kan känna dig trygg hos oss när du vill undersöka din syn. Det kan vara aktuellt om du upplever någon/några av dessa situationer, där du:

• Ofta har trötta ögon
  • Vill skaffa glasögon och/eller linser

För oss är det viktigt att vi hjälper dig utifrån dina förutsättningar och behov. Alla är välkomna, unga som gamla!

Vi hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos oss på Synsam Lindesberg hittar du bågar från ett stort antal märken, för att du ska hitta rätt glasögon för dig. Du hittar även linsvätska, solglasögon och andra tillbehör i vår butik. Skulle du vilja hyra dina glasögon? Det kan du göra genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Lindesberg på Kristinavägen 29 redan idag!

Informationen uppdaterades 02 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Lindesberg

Synundersökning hos Synsam Lindesberg

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Synsam i Lindesberg. Undersökning av ögat Om du upplever att du har pr...

Skaffa glasögon hos Synsam Lindesberg

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam på Kristinavägen 29, så hjälper vi dig! Du kan korri...

Skaffa linser hos Synsam Lindesberg

Linser är en av flera metoder för att korrigera synfel och kan fungera bra för dig som inte vill eller kan använda glasögon. Vi på Synsam Li...

Karta - Kristinavägen 29, Lindesberg