Synundersökning hos Synsam Lidingö

Stockholmsvägen 55, Lidingö - Visa på karta

Synundersökning

Därför är det bra att undersöka sina ögon

Upplever du problem med din syn eller har du andra besvärande symtom relaterade till din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, ifall du skulle ha något eventuellt synfel. Om du behöver synkorrigering, kan det i så fall bli aktuellt att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Först vill våra optiker veta hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Då kan det vara bra att veta ifall du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Sedan görs olika mätningar för att avgöra om du har någon typ av synfel. Visar det sig att du har ett synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser kan optikern hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande skickar de en remiss till en ögonläkare.

Välkommen till oss på Synsam i Lidingö!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Lidingö

Välkommen till oss på Synsam Lidingö!

Vår välsorterade butik ligger på Stockholmsvägen 55 och här kan du få hjälp med allt från glasögon och linser till olika typer av tillbehör. Vi har legitimerade optiker på plats som kan genomföra syntest och hjälpa till med att hitta rätt lösning för just dig. Hos oss hittar du naturligtvis ett brett sortiment av produkter från välkända märken, och vi välkomnar både dig som vill uppdatera din stil och dig som ska skaffa glasögon för första gången.

Undersök din syn hos oss

Våra optiker på Synsam Lidingö är legitimerade och erfarna, så du kan känna dig trygg hos oss när du vill undersöka din syn. Det kan vara aktuellt om du upplever någon/några av dessa situationer, där du:

• Ofta har trötta ögon
  • Vill skaffa glasögon och/eller linser

För oss är det viktigt att vi hjälper dig utifrån dina förutsättningar och behov. Alla är välkomna, unga som gamla!

Vi hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos oss på Synsam Lidingö hittar du bågar från ett stort antal märken, för att du ska hitta rätt glasögon för dig. Du hittar även linsvätska, solglasögon och andra tillbehör i vår butik. Skulle du vilja hyra dina glasögon? Det kan du göra genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle.

Olycksgaranti i ett år

Efter att du undersökt dig och fått dina glasögon eller linser hos oss, finns vi kvar som stöd. När du skaffar glasögon hos oss täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det innebär att ifall dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna kan vi reparera eller byta ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året kan du, utan extra kostnad, boka in en ny synundersökning hos oss.

Välkommen till våra optiker på Synsam Lidingö på Stockholmsvägen 55!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Lidingö

Synundersökning hos Synsam Lidingö

Boka en synundersökning hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam Lidingö. Därför är det bra att undersöka sina ögon Upplever ...

Skaffa glasögon hos Synsam Lidingö

Hos oss på Synsam Lidingö kan du få hjälp med att skaffa glasögon som passar perfekt för just dig. Glasögon är en metod för att korrigera...

Skaffa linser hos Synsam Lidingö

Har du ett synfel, men kan eller vill inte ha glasögon? Då är linser ett bra alternativ. Låt oss på Synsam Lidingö hjälpa dig! Hur skaffa...

Karta - Stockholmsvägen 55, Lidingö