1/4

iterapi

Herserudsvägen 1, Lidingö

iterapi

Välkommen till iterapi!

iterapi drivs av Lisa Johansson som är legitimerad psykoterapeut och specialpedagog. Hon hjälper barn, ungdomar, par och familjer med olika sorters terapi och erbjuder även individuell psykoterapi.

Lisa är verksam på Lidingö, i första hand på Herserudsvägen 1, centralt i Lidingö Galleria, endast 10 minuter från Stockholms innerstad. Du tar dig enkelt dit med buss från Ropsten, hållplats Torsvikstorg. Det finns också utmärkta parkeringsmöjligheter för dig som åker bil. Lisa tar även emot patienter på Slogvägen 3 på Lidingö.

Psykoterapi på distans

Om du inte har möjlighet att komma till mottagningen för ett samtal, erbjuder iterapi psykoterapi på distans. Vi kan antingen samtala digitalt, via Skype, eller utomhus, genom walk and talk. Terapin kan genomföras på Elfvik eller nära dig, beroende på vad som passar dig bäst. Kontakta iterapi för mer information och bokning!

Det här kan du få hjälp med

Hos iterapi kan du få hjälp genom flera olika metoder, och behandlingen anpassas alltid efter dina unika förutsättningar och önskemål. Lisa erbjuder till exempel:

• Hästunderstödd terapi
  • Familjeterapi
  • Ungdomsterapi
  • Parterapi
  • Individuell terapi
  • Coaching
  • Stödsamtal

Hästunderstödd terapi

Lisa har en tilläggsutbildning i hästunderstödda insatser, inriktning terapi och specialpedagogik, och arbetar med hästunderstödd terapi. Det är ett unikt sätt att med hästen som hjälpmedel ta sig framåt i sin terapi. Hästen fungerar som en brygga till terapeuten, och närheten till djur och natur hjälper till att förbättra vårt välmående.

När ska man söka hjälp?

Det kan finnas många anledningar att gå i terapi, allt från en djup depression till en lite strulig familjesituation. Oavsett vad det rör sig om kan det ofta vara bra att få prata med en terapeut. Känner du dig osäker på om terapi är rätt för dig är du välkommen att kontakta Lisa på telefon för en inledande 30 minuters konsultation, utan extra kostnad.

Varmt välkommen till iterapi och Lisa Johansson!

Informationen uppdaterades 11:11 - 20 apr, 2020

Familjeterapi hos iterapi i Lidingö

iterapi erbjuder familjeterapi. Det kan hjälpa er som familj att fungera bättre tillsammans.

Varför familjeterapi?

I en familj med vuxna, barn och ungdomar som alla har olika behov och känslor kan det ibland vara svårt att få ihop vardagen på ett bra sätt. Genom familjeterapi kan ni få hjälp att öka förståelsen för varandra och er själva, och på så sätt hitta lösningar på aktuella problem. Ofta behöver flera familjemedlemmar delta i terapin, både tillsammans i grupp och individuellt.

Föräldrasamtal

Att vara förälder är en svår roll som innebär stort ansvar. Att det kan uppstå konflikter och problem mellan olika familjemedlemmar är helt naturligt. Men om problemen håller i sig länge kan det kännas svårt att hantera på egen hand. Att gå i föräldrasamtal kan ge ett värdefullt stöd i att hantera olika situationer och förstå varför konflikter uppstår.

Välkommen att kontakta iterapi för mer information om familjeterapi!

Psykoterapi
hos iterapi i Lidingö

Lisa Johansson som driver iterapi är legitimerad psykoterapeut och kan hjälpa dig genom psykoterapi. Vad innebär psykoterapi? Psykoter...

Terapi för ungdomar
hos iterapi i Lidingö

Det är inte alltid enkelt att vara ung och det finns många känslor kring både framtid och nutid. iterapi erbjuder ungdomsterapi för den som ...

Hästunderstödd terapi
hos iterapi i Lidingö

Hos iterapi kan du få hjälp genom Hästunderstödd terapi. Det är en metod där man med hästen som hjälpmedel kan få behandling för olika psyki...

Depression
hos iterapi i Lidingö

Att känna sig deppig eller nedstämd ibland är en naturlig del av livet. Men om du upplever en mer djupgående nedstämdhet som inte går över k...

5 / 5

11 jan, 2021 Pierre K. skrev:

Really cares for what is best for you

24 nov, 2020 Elin H. skrev:

Lisa som terapeut är fantastiskt bra! Har satt ord på känslor och lyft fram orsaker, hjälpt mig att hitta problemen. Gett mig verktyg som jag kommer ha kvar för alltid.

9 mar, 2020 Axel J. skrev:

Jag upplevde att bli lyssnad på, väldigt förstående och många insiktsfulla frågor och tankar väcktes.

9 mar, 2020 Linda C. skrev:

Vi är väldigt nöjda med Lisa's engagemang och hur kunnig hon är.