• 010 - 888 54 07

Eriksgatan 90, Landskrona - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 08:15 - 16:30 Tidbokning krävs
  • Tidbokning krävs

Hörapparater

Hos Audika i Landskrona erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater.

Vad är en hörapparat?

En hörapparat är ett diskret hjälpmedel som förstärker ljud för att underlätta för personer med hörselnedsättning.

Det finns många olika typer av hörapparater för att kunna tillgodose olika sorters hörselnedsättningar. Vi på Audika erbjuder ett brett sortiment av hörapparater i alla prisklasser.

Prova ut hörapparat

Om du bestämmer dig för att prova ut en hörapparat rekommenderar vår audionom en modell som är lämplig för dina behov och din livssituation. Vid ditt andra besök anpassas hörapparaten efter din hörsel. Du får ta med den hem och prova i 30 dagar för att se om den passar dig. Vid ditt tredje besök utvärderar vi tillsammans hur du hör med hörapparaten och justerar inställningarna vid behov.

Att prova ut en hörapparat ur regionens sortiment kostar 1 000 kr som är regionens utprovningsavgift. Om du väljer att köpa en hörapparat ur Audikas privata sortiment får du en hörselcheck (rekvisition) på 1 800 kr per hörapparat som du kan utnyttja för delar av kostnaden. Även i detta fall betalar du utprovningsavgift på 1 000 kr men återbetalas av Audika vid eventuell retur om du köpt hörapparat ur det privata sortimentet.

Moderna hjälpmedel

Utvecklingen av hörapparater och andra hörselhjälpmedel har gått mycket snabbt de senaste åren. Idag finns det väldigt smarta hörapparater som exempelvis kan kopplas direkt till moderna telefoner (iPhone), tv och dörrklockor. Med den senaste tekniken minskas ansträngningen för hjärnan och du får hjälp att fokusera på de ljud du vill höra, samtidigt som störande ljud effektivt dämpas. De moderna hörapparaterna ger även en ljudbild som är så ”verklig” som möjligt.

Kontakta oss gärna om du har frågor om hörapparater!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Om Audika Landskrona

Välkommen till Audika i Landskrona!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika landskrona ligger på Eriksgatan 10, nära Skatteverket och Försäkringskassan. Till kliniken kan du både åka buss och bil. Busshållplatsen Artillerigatan ligger precis utanför kliniken. Hållplatsen Artillerigatan trafikeras av följande busslinjer: 2, 3, 5 och 218. Kör du bil till kliniken? Det finns möjlighet att parkera på gatan precis utanför kliniken.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika Landskrona erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 200 kr (frikort gäller).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Skåne finns även ”Det firare valet” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Skånes sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Landskrona

Hörseltest hos Audika Landskrona

Upplever du nedsatt hörsel och behöver hjälp av hörselhjälpmedel är första steget att boka en tid för ett hörseltest hos en av våra legitime...

Hörapparater hos Audika Landskrona

Hos Audika i Landskrona erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjäl...

Batterier till hörapparater hos Audika Landskrona

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Landskrona kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batt...

Hörseltest online hos Audika Landskrona

Audika erbjuder hörseltest online, för dig som är nyfiken på hur du hör. Testet går snabbt att göra och ger dig en indikation på om du bör b...

Karta - Eriksgatan 90, Landskrona