• 010 - 888 54 07

Eriksgatan 90, Landskrona - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 08:15 - 16:30 Tidbokning krävs
  • Tidbokning krävs

Hörseltest

Upplever du nedsatt hörsel och behöver hjälp av hörselhjälpmedel är första steget att boka en tid för ett hörseltest hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 200 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att göra hörselundersökningen hos oss på Audika Landskrona.

Hur går hörselundersökningen till?

Besöket tar cirka 60 min. En legitimerad audionom gör hörselundersökningen. Du får veta direkt hur bra du hör och om du skulle vara hjälpt av en eller två hörapparater. Du bestämmer själv om du vill gå vidare och prova ut en hörapparat eller tänka på saken. Valet är alltid ditt.

Du är varmt välkommen att boka en hörselundersökning genom att klicka på knappen ”Boka här” längre upp på sidan om du upplever att din hörsel är nedsatt. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mail!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Om Audika Landskrona

Välkommen till Audika i Landskrona!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika landskrona ligger på Eriksgatan 10, nära Skatteverket och Försäkringskassan. Till kliniken kan du både åka buss och bil. Busshållplatsen Artillerigatan ligger precis utanför kliniken. Hållplatsen Artillerigatan trafikeras av följande busslinjer: 2, 3, 5 och 218. Kör du bil till kliniken? Det finns möjlighet att parkera på gatan precis utanför kliniken.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika Landskrona erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 200 kr (frikort gäller).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Skåne finns även ”Det firare valet” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Skånes sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Landskrona

Hörseltest hos Audika Landskrona

Hörapparater hos Audika Landskrona

Hos Audika i Landskrona erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjäl...

Batterier till hörapparater hos Audika Landskrona

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Landskrona kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batt...

Hörseltest online hos Audika Landskrona

Audika erbjuder hörseltest online, för dig som är nyfiken på hur du hör. Testet går snabbt att göra och ger dig en indikation på om du bör b...

Karta - Eriksgatan 90, Landskrona

• Fråga ställd 11:16 19 dec 2018

Har fått veta att man kan gratis testa hörsel gratis på onsdagen. Är det så och i så fall vilen tid

Audika Landskrona svarar:

Hej Ninnie, ja på onsdagar mellan 10-12 har personer som inte tidigare testat hörseln möjlighet att göra ett gratis enklare hörseltest utan att boka tid. Vi erbjuder hörselonsdag varje onsdag under perioden 16 januari - 27 mars. Varmt välkommen!