• 010 - 888 54 07

Eriksgatan 90, Landskrona - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 08:15 - 16:30 Tidbokning krävs
  • Tidbokning krävs

Hörseltest online

Audika erbjuder hörseltest online, för dig som är nyfiken på hur du hör. Testet går snabbt att göra och ger dig en indikation på om du bör boka tid för en mer utförlig undersökning hos en hörselklinik.

Det är enkelt att göra ett hörseltest online

Vårt online-test består av tre delar: självutvärderingsfrågor, tontest och lyssningstest. Du får svara på frågor om hur du upplever din hörsel och göra ett tontest, och avslutningsvis göra ett lyssningstest med mycket bakgrundsljud. Det tar bara några minuter att genomföra testet och du får resultaten med en gång.

Testet ersätter aldrig en komplett hörselundersökning

Vårt test passar framför allt dig som inte har testat hörseln tidigare, eftersom det endast ger en första indikation på hur du hör. Ett hörseltest som du gör online kan inte ersätta en komplett hörselundersökning, utan är till för att hjälpa dig avgöra om det är dags att boka tid hos en legitimerad audionom.

Välkommen att kontakta Audika Landskrona om du har frågor eller vill boka tid för en komplett hörselundersökning!

Informationen uppdaterades 20 februari 2020 av Vården.se

Om Audika Landskrona

Välkommen till Audika i Landskrona!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika landskrona ligger på Eriksgatan 10, nära Skatteverket och Försäkringskassan. Till kliniken kan du både åka buss och bil. Busshållplatsen Artillerigatan ligger precis utanför kliniken. Hållplatsen Artillerigatan trafikeras av följande busslinjer: 2, 3, 5 och 218. Kör du bil till kliniken? Det finns möjlighet att parkera på gatan precis utanför kliniken.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika Landskrona erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 200 kr (frikort gäller).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Skåne finns även ”Det firare valet” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Välkommen på hörselonsdag!

Hörselonsdag – snabbt och enkelt hörseltest helt utan att boka tid (för dig som inte tidigare testat din hörsel). Läs mer här!

Tid: 10-12
Dag: varje onsdag till och med 17 juni

Drop-in för serviceärenden

Du som är hörapparatsanvändare kan få hjälp med enklare serviceärenden helt utan att boka tid. Läs mer här!

Tid: 13.30-15.00
Dag: måndagar

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Skånes sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 20 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Landskrona

Hörseltest hos Audika Landskrona

Upplever du nedsatt hörsel och behöver hjälp av hörselhjälpmedel är första steget att boka en tid för ett hörseltest hos en av våra legitime...

Hörapparater hos Audika Landskrona

Hos Audika i Landskrona erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjäl...

Batterier till hörapparater hos Audika Landskrona

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Landskrona kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batt...

Hörseltest online hos Audika Landskrona

Karta - Eriksgatan 90, Landskrona