• 0418 - 199 50

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

* Inkl. Högkostnadsskydd

Eriksgatan 90B, Landskrona - Visa på karta

Krona på enstaka tand, helkeramisk

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Informationen uppdaterades 02 juli 2019 av Vården.se

Om Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB

Välkommen till Tandläkare Ingela Axtelius med medarbetare! Vi finns på en liten mottagning relativt centralt i Landskrona. Vår ambition på mottagningen är att alla patienter ska känna att vi lyssnar och tar hand om dem på ett hänsynsfullt, respektfullt och professionellt sätt. På mottagningen arbetar tandläkare Ingela Axtelius, tandhygienist Josefine Svahn och tandsköterska Lenita Åsberg. Vi har ett samarbete med oralkirurg Zoran Ristevski som innebär att han kommer till vår mottagning och opererar när vi har behov av det.
Informationen uppdaterades 02 juli 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
900 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
1 165 kr

Tandutdragning hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 325 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 815 kr

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

*3 758 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*5 495 kr

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Karta - Eriksgatan 90B, Landskrona