• 0418 - 199 50

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

*3 758 kr

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

* Inkl. Högkostnadsskydd

Eriksgatan 90B, Landskrona - Visa på karta

Rotfyllning av framtand

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 02 juli 2019 av Vården.se

Om Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB

Välkommen till Tandläkare Ingela Axtelius med medarbetare! Vi finns på en liten mottagning relativt centralt i Landskrona. Vår ambition på mottagningen är att alla patienter ska känna att vi lyssnar och tar hand om dem på ett hänsynsfullt, respektfullt och professionellt sätt. På mottagningen arbetar tandläkare Ingela Axtelius, tandhygienist Josefine Svahn och tandsköterska Lenita Åsberg. Vi har ett samarbete med oralkirurg Zoran Ristevski som innebär att han kommer till vår mottagning och opererar när vi har behov av det.
Informationen uppdaterades 02 juli 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
900 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
1 165 kr

Tandutdragning hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 325 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 815 kr

*3 758 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*5 495 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*5 495 kr

Karta - Eriksgatan 90B, Landskrona