• 0418 - 199 50

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

1 165 kr

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling vid behov. Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling. Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Eriksgatan 90B, Landskrona - Visa på karta

Munhygienbehandling hos tandhygienist

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa.

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling ges vid behov och hygienisten kontrollerar även tidigare genomförd behandling.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

Informationen uppdaterades 02 juli 2019 av Vården.se

Om Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB

Välkommen till Tandläkare Ingela Axtelius med medarbetare! Vi finns på en liten mottagning relativt centralt i Landskrona. Vår ambition på mottagningen är att alla patienter ska känna att vi lyssnar och tar hand om dem på ett hänsynsfullt, respektfullt och professionellt sätt. På mottagningen arbetar tandläkare Ingela Axtelius, tandhygienist Josefine Svahn och tandsköterska Lenita Åsberg. Vi har ett samarbete med oralkirurg Zoran Ristevski som innebär att han kommer till vår mottagning och opererar när vi har behov av det.
Informationen uppdaterades 02 juli 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
900 kr

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
1 165 kr

Tandutdragning hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 325 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 815 kr

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

*3 758 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*5 495 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Ingela Axtelius/Praktikertjänst AB i Landskrona

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*5 495 kr

Karta - Eriksgatan 90B, Landskrona