• 08 – 121 487 09

Sandelsgatan 31, Stockholm - Visa på karta

Massage

Massage har många fördelar och kan både vara skönt avslappnande och hjälpa till med smärtlindring. Aloma Naprapati erbjuder massage behandling anpassad efter dina önskemål när du vill ha behandling för till exempel ökad rörlighet, återhämtning eller avslappning.

Massage har många positiva effekter

Vid massage används tryck, knådningar och strykningar för att behandla besvär som känsla av stelhet, spänningar och smärta. Behandlingen koncentreras på ett visst område, eller så behandlas större områden. Massage ger ofta en känsla av lugn och kan förbättra återhämtningen efter t.ex. ett hårt träningspass.

Använd ditt friskvårdsbidrag för massage!

Du vet väl att massage är avdragsgillt för din arbetsgivare? Använd ditt friskvårdsbidrag för att få hjälp till lugn och återhämtning!

Välkommen på massage hos Aloma Naprapati!

Informationen uppdaterades 14 februari 2019 av Vården.se

Om Aloma Naprapati

Mottagningen ligger centralt i Stockholm. Mitt mellan Gärdets, Karlaplans och Stadions tunnelbanestationer. Parkering finns på gatan. Verksamma leg. naprapater är Kalle Söderqvist och Peder Svensson, som primärt ägnar sig åt rehabilitering av klätterrelaterade besvär.

Det här kan du få hjälp med

80% av Alomas patienter söker för klätterrelaterade besvär. Med stor erfarenhet av att arbete mot högre krav på funktion och prestation, ger Aloma Naprapati effektiv hjälp mot akuta skador, långvarig smärta och rehabilitering av överbelastningsbesvär. Vid till exempel:

• Besvär i hand, handled och fingrar
  • Smärta i armbåge och arm
  • Ont i axel och skuldra
  • Nacksmärta
  • Ryggvärk
  • Smärta i knä, ben och fot

De stigar som trampats mest leder tyvärr inte alltid dit en vill. Därför följer vi nyfiket forskningen dit den för oss. Vi uppdaterar oss kontinuerligt inom den senaste forskningen och går löpande vidareutbildningar och kurser för att erbjuda bästa möjliga vård.

Klättring i fokus

Både Kalle och Peder är aktiva klättrare. Med förståelse för de problem och utmaningar du som klättrar utsätts för, och strävan efter kontinuerlig utveckling, besitter de särskild sakkunskap för besvär kring axlar, armbågar, handleder och fingrar.

Klättrare från hela Sverige kommer till Aloma Naprapati för hjälp med överbelastningar, idrottsskador och smärta. Välkommen att boka tid du också!

Informationen uppdaterades 14 februari 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Aloma Naprapati

Massage hos Aloma Naprapati i Stockholm

Huvudvärk hos Aloma Naprapati i Stockholm

Huvudvärk är ett vanligt besvär som ofta har sitt ursprung från nacke och axlar. Hos Aloma Naprapati kan du få hjälp med effektiv behandling...

Ont i ryggen hos Aloma Naprapati i Stockholm

De allra flesta drabbas någon gång av ryggsmärta och det kan ge stora besvär i vardagen. Vi på Aloma Naprapati kan hjälpa dig utreda din sm...

Ont i knä hos Aloma Naprapati i Stockholm

Har du ont i knät eller har fått en skada? Hos Aloma Naprapati får du hjälp med utredning, behandling och rehabilitering. Vanliga anledn...

Nackspärr hos Aloma Naprapati i Stockholm

Har du drabbats av nackspärr? Hos Aloma Naprapati kan du få hjälp med behandling! Vad innebär nackspärr? Nackspärr kallas det när du d...

Axelsmärta hos Aloma Naprapati i Stockholm

Har du drabbats av axelsmärta? Hos Aloma Naprapati får du hjälp att komma tillbaka! Vanliga anledningar till axelsmärta Smärta i axlar...

Smärta i hand och fingrar hos Aloma Naprapati i Stockholm

Har du drabbats av besvär i fingrar eller händer? Hos Aloma Naprapati får du hjälp att komma tillbaka! Vanliga anledningar till besvär i ...

Smärta i armbåge hos Aloma Naprapati i Stockholm

Har du drabbats av besvär i armbåge? Hos Aloma Naprapati får du hjälp att komma tillbaka! Vanliga anledningar till smärta i armbåge Sm...

Karta - Sandelsgatan 31, Stockholm

17:14 - 11 mar, 2020 skrev:

Fick precis den hjälpen jag behövde. Min handled är bra nu efter överbelastning från klättring. Jag rekommenderar Aloma Naprapati!

09:55 - 11 mar, 2020

16:08 - 10 mar, 2020 skrev:

Fick mycket bra hjälp mot mitt problem med axeln. De arbetar för långsiktigt resultat istället för att det ska vara bra för stunden. Haft stora problem i ca 2 år. 2 månader efter första besöket hos Aloma är jag tack vare bra övningar och instruktioner blivit nästan helt bra. Rekommenderas starkt om du vill bli bra på riktigt och inte bara för stunden.

10:37 - 29 jan, 2020 skrev:

Rekommenderar Aloma Naprapati och då framför allt Kalle som hjälpt mig så oerhört mycket.

Så mycket framsteg jag gjort på kort tid hos Kalle har jag inte gjort på flera år hos andra.

Kalle är noggrann, professionell och uppföljningen som sker via mail vittnar om starkt engagemang och driv till sina patienters framgång. Grymt!

10:09 - 14 nov, 2019 skrev:

Skadade axeln när jag klättrade och fick snabbt en tid hos Aloma. Trevlig, personlig service och väldigt kunnig personal. Rekommenderas!

08:06 - 14 sep, 2019 skrev:

I spent 6 months working with Kalle from Aloma to rehabilitate my shoulder, which suffers from instability after multiple dislocations. Kalle is not only very competent but also extremely pedagogic, taking time to explain the problem and the purpose behind each exercise, helping me to be able to continue looking after my shoulder after the end of the treatment. With the rehabilitation my shoulder is feeling much stronger and more stable, allowing me to enjoy my climbing a lot more and to climb better than before.

18:05 - 24 jun, 2019 skrev:

Efter att ha dragit till armen ordentligt när jag klättrade bokade jag tid hos Kalle.Väldigt proffsig och noggrann undersökning.Övningarna jag fick var klockrena,räddade sommaren känns det som.

23:03 - 11 apr, 2019

4,2

21:59 - 01 apr, 2019 skrev:

Otroligt professionellt, förtroendeingivande och trevligt bemötande. Bland de bästa vårdbesöken jag någonsin upplevt. Hit vill jag skicka alla mina vänner och bekanta med minsta lilla åkomma. Ett extra plus för noggrann och tydlig förklaring av kroppens funktion och "smärtsignalsystem" vilket skapade god förståelse för vad som händer i kroppen och varför de övningar som ska göras funkar. Noggrann undersökning, gott om tid under besöket och uppföljning via mail bidrar också till en fantastisk helhetsupplevelse.

12:22 - 15 mar, 2019 skrev:

Väldigt bra naprapat som följer och och undersöker ordentligt. Fick väldigt bra hjälp för min armbåge

13:49 - 05 mar, 2019 skrev:

Toppenbemötande. Proffsigt och snabbt.
Och när man är klättrare, som jag, så finns det väldigt mycket kunskap hos Aloma kring de specifika problem som vi dras med.