Naprapatbehandling hos Naprapat Doktorerna i Stockholm

Kungsholmsgatan 10, Stockholm - Visa på karta

Naprapatbehandling

Hos Naprapat Doktorerna i City kan du få naprapatbehandling. Den hjälper dig som drabbats av besvär från muskler och/eller leder. Du behöver inte förbereda något inför ditt besök hos oss!

Vi kan behandla både akuta och kroniska besvär.

Så går en naprapatbehandling till

När du kommer till oss får du börja med att svara på frågor om dina besvär och naprapaten gör en grundlig undersökning av dig. På så sätt kan vi förstå dina besvär och varför de har uppstått. Utifrån det kan vi ta fram den bästa behandlingen för just dig.

Behandlingen går ut på att minska smärta och öka rörlighet i muskler och leder. Vi använder en rad olika metoder för att åstadkomma detta, till exempel:

• mobilisering
  • manipulation
  • massage
  • töjning
  • akupunktur

Resultat av en naprapatbehandling

De flesta mår bättre med en gång, redan efter sin första behandling. Man känner sig mer rörlig och smärtan har minskat. Många upplever dock också trötthet och en känsla av träningsvärk. Hur många behandlingstillfällen som behövs varierar beroende på vilken typ av besvär man har och hur omfattande de är, men det är vanligt att man går tre till fem gånger.

Förutom själva behandlingen ger vi dig också råd kring hur du kan se till att dina besvär inte kommer tillbaka. Vi kan tipsa dig kring hur du tränar upp din muskulatur och kan ge rådgivning kring ergonomi.

Varmt välkommen att boka en tid hos Naprapat Doktorerna City!

Informationen uppdaterades 30 april 2020 av Vården.se

Om Naprapat Doktorerna

4,7

Välkommen till Naprapat Doktorerna City - vi är experter på rygg-, led- och muskelbesvär!

Hos oss är det personliga omhändertagandet högt prioriterat och vi hjälper dig hela vägen, från diagnos till behandling och förebyggande vård. Vi kombinerar djupgående kunskaper och lång erfarenhet som naprapater för att hitta rätt behandling för just dig.

Naprapat Doktorerna är experter på rygg-, led- och muskelbesvär. Vår målsättning är att du ska slippa dina besvär och må bra.

Våra naprapatmottagningar

Vi har idag fem mottagningar i Stockholmsområdet:

Bromma
Farsta
Rönninge
Skärholmen
City

Varmt välkommen till Naprapat Doktorerna City!

Informationen uppdaterades 30 april 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Naprapat Doktorerna

Naprapatbehandling hos Naprapat Doktorerna i Stockholm

Stötvågsbehandling hos Naprapat Doktorerna i Stockholm

Vi på Naprapapat Doktorerna City erbjuder stötvågsbehandling. Det kallas ibland också för shockwave therapy och är en vetenskapligt förankra...

Massage hos Naprapat Doktorerna i Stockholm

Naprapat Doktorerna City kan erbjuda klassisk massage, för att mjuka upp spända och värkande muskler. Vi erbjuder massage både på våra klini...

Akupunktur hos Naprapat Doktorerna i Stockholm

Hos Naprapat Doktorerna City erbjuder vi behandling med akupunktur. Det är en beprövad metod för smärtlindring. Om akupunktur Akupunkt...

Benny Åkerblom

Benny Åkerblom

Leg. naprapat
Dipl. akupunktör

Karta - Kungsholmsgatan 10, Stockholm

4,7

16:27 - 16 jun, 2020 skrev:

Vilket problem man än kommer med tar Benny sig an med stort lösningsfokus och lyhördhet. Otroligt kostnadseffektiv vård intygas härmed!

15:32 - 16 jun, 2020

13:20 - 16 jun, 2020 skrev:

Mycket bra naprapat. Har haft kraftig tenisarmbåger samt golfarmbåger i 3 år. Efter 7 behandlingar var smärtan nere på 10% från 100% - behandling fortsätter. Har även fått behandlingar för nacke o rygg, mår mycket bättre. Rekommenderas 110%!!!