1/6
Öppet i morgon från 08:00

Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud

Sankt Eriksgatan 44, Stockholm

Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud

Välkommen till Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud!

Vår nya ultraljudsmottagning ligger i samma lokaler som BB-Stockholm Family Kungsholmen. Aleris UltraGyn har vårdavtal med Stockholms läns landsting.

Graviditetsultraljud

På vår mottagning på Kungsholmen utför vi ultraljud vid graviditet. Vi är specialutbildade barnmorskor med lång erfarenhet som arbetar för bästa möjliga tillgänglighet och kvalitet tillsammans med vänligt bemötande och professionellt omhändertagande.

Tillgång till läkare med specialistkunskap i fosterdiagnostik och ultraljud inom 24 timmar. Det gör att en läkare finns tillgänglig att ta emot dig inom 24 timmar, om barnmorskan misstänker något avvikande.

Remiss eller privat?

Alla barnmorskemottagningar och förlossningskliniker i Stockholm kan skicka remiss till Aleris UltraGyn för graviditetsultraljud. Men vi gör även privata ultraljud, utan remiss. Då får du själv stå för kostnaden, se prislista nedan:

• Tidigt ultraljud 10v: 650:-
  • Tillväxt tvillingar: 1400:-
  • NIPT inkl ultraljud, remiss samt rådgivning: 6500:-
  • Digitala bilder, alt pappersbilder: 150:-

Har du frågor?

Kontakta våra mottagningar på 08-587 101 99. Telefontid måndag-torsdag 8-15, fredag 8-12. Knappval; Ultraljudsenheten. Vi använder oss av Tele-Q och du blir erbjuden en tid då vi ringer upp dig.

Du kan också kontakta oss via 1177 e-tjänster.
För mer information se respektive mottagning under www.aleris.se/hitta/ultragyn/

Rutinultraljud hos Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud i Stockholm

På Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud genomför vi rutinultraljud.

Varför ultraljud?

Rutinultraljudet är en frivillig undersökning som alla gravida erbjuds mellan vecka 18 och 20. Ultraljudet kan bland annat visa:

• Hur många foster som finns i livmodern
  • Hur länge graviditeten har pågått
  • Hur graviditeten utvecklas
  • Hur mycket fostervatten det finns
  • Var moderkakan sitter

Det är vanligt att ha frågor eller funderingar i samband med ett ultraljud. Därför finns vi på Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud till som stöd för dig som patient både före, under och efter själva undersökningen.

Hos oss är alla välkomna

Alla barnmorskemottagningar och förlossningskliniker i Stockholm kan remittera dig till oss på Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud för graviditetsultraljud. På Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud utförs samtliga ultraljud av barnmorskor och läkare med specialistutbildning och lång erfarenhet inom yrket.

Välkommen att kontakta oss på Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud för att boka din tid för rutinultraljud!

Ultraljud för gravida
hos Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud i Stockholm

Olika ultraljud och undersökningar Hos Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud utför vi olika typer av ultraljud och undersökningar under g...

Fosterdiagnostik
hos Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud i Stockholm

Hos Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud utför vi fosterdiagnostik. Det kan hjälpa blivande föräldrar att ta reda på om det finns avvikelse...

NIPT-test
hos Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud i Stockholm

Hos Aleris UltraGyn utför vi testet NIPT (Non-Invasive Prenatal Test). Testet har en stor säkerhet och kan ge besked om eventuella kromosomf...

KUB
hos Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud i Stockholm

På Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud erbjuder vi olika typer av fosterdiagnostik med hjälp av ultraljud, till exempel KUB. Vad innebä...

Måndag - Torsdag : 08:00 - 17:00
Fredag : 08:00 - 15:00