1/6
Öppet måndag från 08:00

Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud

Sankt Eriksgatan 44, Stockholm

Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud

Välkommen till Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud!

Vår nya ultraljudsmottagning ligger i samma lokaler som BB-Stockholm Family Kungsholmen. Aleris UltraGyn har vårdavtal med Stockholms läns landsting.

Graviditetsultraljud

På vår mottagning på Kungsholmen utför vi ultraljud vid graviditet. Vi är specialutbildade barnmorskor med lång erfarenhet som arbetar för bästa möjliga tillgänglighet och kvalitet tillsammans med vänligt bemötande och professionellt omhändertagande.

Tillgång till läkare med specialistkunskap i fosterdiagnostik och ultraljud inom 24 timmar. Det gör att en läkare finns tillgänglig att ta emot dig inom 24 timmar, om barnmorskan misstänker något avvikande.

Remiss eller privat?

Alla barnmorskemottagningar och förlossningskliniker i Stockholm kan skicka remiss till Aleris UltraGyn för graviditetsultraljud. Men vi gör även privata ultraljud, utan remiss. Då får du själv stå för kostnaden, se prislista nedan:

• Tidigt ultraljud 10v: 650:-
  • Tillväxt tvillingar: 1400:-
  • NIPT inkl ultraljud, remiss samt rådgivning: 6500:-
  • Digitala bilder, alt pappersbilder: 150:-

Har du frågor?

Kontakta våra mottagningar på 08-587 101 99. Telefontid måndag-torsdag 8-15, fredag 8-12. Knappval; Ultraljudsenheten. Vi använder oss av Tele-Q och du blir erbjuden en tid då vi ringer upp dig.

Du kan också kontakta oss via 1177 e-tjänster.
För mer information se respektive mottagning under www.aleris.se/hitta/ultragyn/

NIPT-test hos Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud i Stockholm

Hos Aleris UltraGyn utför vi testet NIPT (Non-Invasive Prenatal Test). Testet har en stor säkerhet och kan ge besked om eventuella kromosomförändringar hos det ofödda barnet.

Vilka kan göra NIPT?

Om du har genomfört ett KUB test som visat på förhöjd sannolikhet för kromosomförändringar, om tidigare tester visat på avvikelser eller du tidigare har väntat barn med kromosomförändringar kan du erbjudas att genomföra ett NIPT-test.

Om ovan inte stämmer in på dig men du ändå önskar göra NIPT får du bekosta provtagning, analys, rådgivning och ultraljud själv.

Hur genomförs NIPT?

Testet NIPT görs genom ett blodprov från den gravida kvinnan. Testet tas mellan graviditetsvecka 10-24 och mäter det fria DNA som kvinnan har i sitt blod under dessa veckor. Testet är enkelt och medför ingen risk för missfall. Det ger även ett säkrare resultat än KUB.

Önskar du genomföra testet rekommenderar vi att ni har gjort ett ultraljud innan provtagningen för att verifiera graviditeten och få information om antalet foster.

När ska man inte ta testet NIPT?

Vi rekommenderar inte testet om du genomgått transplantationskirurgi, immunoterapi eller stamcellterapi och om du misstänks ha kromosomrubbning eller kromosomtal aberration.

Om du har fått blodtransfusion någon gång i livet bör du rådgöra med oss om testet är lämpligt för dig.

Välkommen att kontakta oss på Aleris UltraGyn om du har några frågor!

Ultraljud för gravida
hos Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud i Stockholm

Olika ultraljud och undersökningar Hos Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud utför vi olika typer av ultraljud och undersökningar under g...

Fosterdiagnostik
hos Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud i Stockholm

Hos Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud utför vi fosterdiagnostik. Det kan hjälpa blivande föräldrar att ta reda på om det finns avvikelse...

KUB
hos Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud i Stockholm

På Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud erbjuder vi olika typer av fosterdiagnostik med hjälp av ultraljud, till exempel KUB. Vad innebä...

Rutinultraljud
hos Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud i Stockholm

På Aleris UltraGyn Kungsholmen Ultraljud genomför vi rutinultraljud. Varför ultraljud? Rutinultraljudet är en frivillig undersökning s...

Måndag - Torsdag : 08:00 - 17:00
Fredag : 08:00 - 15:00