Fleminggatan 99, Zax & CO, Stockholm - Visa på karta

• Måndag - Söndag 09:00 - 18:00
  • Öppettiderna kan variera.

Botox

Ung för evigt erbjuder behandling med botulinumtoxin A, i vardagligt tal kallat Botox. Botox är ett muskelavslappnande ämne som injiceras för att lokalt blockera nervsignaler. På så vis förlamas musklerna, helt eller delvis, vilket gör att muskelns förmåga till kontraktion kontrolleras.

Botox användningsområden:

• Bekymmersrynkan mellan ögonbrynen
  • Kråksparkar runt ögonen
  • Rynkor i pannan
  • Rynkor runt munnen
  • Svettningar under armarna
  • Tandgnissling och nattlig tandpress

Botox kan också användas för att hindra att för mycket av tandköttet i överkäken syns när man ler, eller hindra att man snörper med munnen.

Så går en botoxbehandling till

Preparatet injekteras under huden i muskeln med en tunn nål. Om man är känslig kan området behandlas med is eller kylspray innan behandlingen, men det behövs oftast inte.

Hur länge resultatet sitter i är individuellt och efter cirka 3-6 månader brukar det vara dags att göra en ny injektion.

Effekt efter en behandling

Effekten av behandlingen kommer först efter några dagar och full effekt kan dröja upp till två veckor. Om du inte är nöjd med effekten efter två veckor har du möjlighet att komplettera behandlingen. Det ingår i priset om behandlingen sker senast tre veckor efter grundbehandlingen.

Välkommen att boka en tid för botoxbehandling!

Informationen uppdaterades 24 juni 2019 av Vården.se

Om Ung för evigt

Varmt välkommen till Ung för evigt!

På Kungsholmen i centrala Stockholm erbjuder jag, Caroline Tesch, olika estetiska hud- och injektionsbehandlingar. Jag är legitimerad sjuksköterska och barnmorska, och har genomgått alla tänkbara utbildningar som rör Stylage, Botox och NeoStrata. Det ger mig en stor erfarenhet av dessa produkter och behandlingar.

För mig är det viktigaste att få arbeta med de absolut bästa produkterna och kunna kombinera dessa för att ge mina kunder bästa möjliga resultat.

Här kan du läsa rekommendationer från mina kunder!

Exempel på behandlingar jag utför:

• Volymgivande fillersbehandlingar för att fylla ut läppar, rynkor eller skapa volym i kinder.
  • Rynkbehandling med Botox för att få bort rynkor mellan och vid ögonen samt i pannan.
  • Botoxbehandling mot armsvett eller tandgnissling.
  • DermaPen för hydföryngring genom att förebygga och reparera små fina rynkor.
  • Peeling med Neostrata för att bibehålla och föryngra huden.
  • DermaPen Cryo för att effektivt avlägsna olika benigna hudförändring.
  • Carboxybehandling som reducerar celluliter, hängande hud, mörka ringar under ögonen och mjukar upp gamla ärr, samt behandlar hudbristningar.

Hör av dig till mig om du har några frågor eller vill boka en tid!

Informationen uppdaterades 24 juni 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Ung för evigt

Fillers hos Ung för evigt i Stockholm

Fillers används för att fylla ut en vävnad. Genom att injicera en gel kan man forma om och släta ut områden i ansiktet eller på kroppen. ...

DermaPen hos Ung för evigt i Stockholm

Ung för evigt erbjuder hudföryngrande behandling med DermaPen. Vad kan DermaPen ge för resultat? DermaPen rekommenderas för behandling...

Carboxy hos Ung för evigt i Stockholm

Ung för evigt erbjuder behandling med carboxy. Vad kan en carboxy-behandling ge för resultat? En carboxy-behandling kan: Reducera...

Botox hos Ung för evigt i Stockholm

NeoStrata hos Ung för evigt i Stockholm

Hos Ung för Evigt erbjuder vi produkter från NeoStrata. De hjälper mot problem som acne, rosacea och eksem, samtidigt som de minimerar rynko...

Caroline Tesch

Caroline Tesch