Logo Idrottsskadecentrum

Idrottsskadecentrum - Kungsholmen, Stockholm

Rehabträning är olika fysiska aktiviteter som görs vid skador och allvarligare besvär. Att lära sig att använda kroppen på rätt sätt under en skada, inför en operation och/eller efter en operation, är avgörande för att få ett varaktigt resultat.

På Idrottsskadecentrum överlappas oftast våra tjänster med varandra för att kunna ge dig de bästa möjligheterna att återfå funktion. Men också för att kunna förbättra din fysiska förmåga inom den idrott du utövar, oavsett om det är på elitnivå eller motionsnivå.

Vid rehabträning använder vi vår 3-fasmetod

Vi på ISC har utvecklat ett eget system som vi kallar 3-fasmetoden som är hämtad från idrottsmedicin och elitidrottsutveckling. Metoden innebär att patienten går igenom tre faser i sin behandling hos oss: Smärtfasen, Utvecklingsfasen och Uppföljningsfasen. Ibland kan faserna överlappa varandra beroende på vilken diagnos patienten har.

Kontakta oss på ISC om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 oktober 2017 av Vården.se

Lindhagensterrassen 13-15, Stockholm - Visa på karta

• Lördag - Söndag 07:00 - 20:00

Om Idrottsskadecentrum

Välkommen till Idrottsskadecentrum på Kungsholmen!

På Lindhagensterrassen 13-15 på Kungsholmen i Stockholm erbjuder Idrottsskadecentrum naprapati, idrottsmedicin, personlig träning och sjukgymnastik.

Vi hjälper dig med utredning, diagnostik och behandling av rörelserelaterade skador. Bland dessa finns idrottsskador och skador som uppkommer vid inaktivitet.

Vi har ett nätverk med samarbetspartners för att kunna ge dig snabbare åtgärder och bättre tillgänglighet.

Bakgrunden till ISC

Efter att Soheil Pakandam avslutade sin elitidrottskarriär startade han Idrottsskadecentrum. Under sina år inom idrotten såg han att det saknades en enhet för motionärer och idrottare att vända sig till för att få ett personligt och professionellt mottagande.

På ISC kombineras lång erfarenhet och kompetens inom idrottsmedicin samt de senaste forskningsrönen för att kunna ge behandling av rörelserelaterade besvär på en ny nivå.

Hör av dig till oss om du har några frågor eller funderingar!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Idrottsskadecentrum

• Naprapat

På Idrottsskadecentrum arbetar legitimerad naprapat Soheil Pakandam. Vid en behandling hos honom kan du få hjälp med besvär som lett till öm... Läs mer

• Idrottsmassage

Vad skiljer sig idrottsmassage från vanlig massage? En idrottsmassage är ofta mer kraftfull än en vanlig massage. Idrottsmassagen kombine... Läs mer

• Personlig tränare

Din kropp behöver fysisk styrka oavsett hur höga eller låga krav den ställs inför. Kroppen behöver även anpassas för att undvika, eller åtgä... Läs mer

• Funktionsanalys

Funktionsanalysen hjälper dig till ett skadefritt tränande På ISC kan du göra en funktionsanalys där vi går igenom din kropp för att uppt... Läs mer

Karta - Lindhagensterrassen 13-15, Stockholm

• 23:17 - 20 sep, 2018 skrev:

Kom in med en fot som gjorde ont. Foten är smärtfri och dessutom är ryggen bättre än på länge. Övningarna jag fick gjorde att problem jag inte trodde gick att lösa försvann.

• 16:45 - 29 jan, 2018 skrev:

Efter att ha slitit med en ond axel i ett par år tog jag tag i problemet och gjorde som man lärt, och som så många med mig gjort. Jag gick till läkaren, som ordinerade voltaren, sjukgymnastik och sedermera även en kortisonspruta. Ytterligare en tid senare, efter att ha följt detta till punkt och pricka, vilket bland annat inneburit otaliga och frustrerande lätta gummibandsövningar, kändes axeln sämre än när jag började min behandling. Mitt självförtroende och känsla för den egna fysiska kapaciten, var i botten och jag började seriöst oroa mig för om jag någonsin skulle kunna använda och belasta den där axeln igen.

På min väg till närmsta gym, passerade jag alltid Idrottskadecentrum, så en dag efter att ha tänkt tanken flera gånger så gick jag in med inställningen att "det kan knappast bli sämre". Det var ett av det bättre beslut jag tagit. Efter en enkel sjukhistoria och några dito fysiska tester, var Soheil väldigt klar med vad han ville göra för att hjälpa mig. Två veckor, ett par behandlingar, ett personligt träningsprogram och en hel del "riktig" träning senare var jag smärtfri. Ytterligare ett par veckor senare hade jag den där härliga känslan av vara hel, funktionell och stark i kroppen igen samtidigt som självförtroendet stoltheten i mitt yrkesutövande var tillbaka. Tack Soheil!

• 10:22 - 23 jan, 2018 skrev:

Soheil är inte bara professionell och kunnig inom sitt område, utan också en superinspirerande person som peppat mig som tanig löpare att våga prova andra träningsformer. Lika kul varje gång att lyfta vikter, bygga muskler och fråga allt jag någonsin undrat om idrottsmedicin. Jag går alltid från ISC lite starkare och ännu mer taggad på skadefri träning!

• 11:06 - 17 jan, 2018 skrev:

Jag tycker att den hjälp jag fick efter nästan 1 år med blandad smärta var helt otrolig.

Hade konstaterat 8 månader efter skadetillfället att jag hade 3 ledband som nästan var av i höger fot samt en kraftig inflammation i en sena.

Hamnade hos er efter som jag bor i närheten och ville komma tillbaks till den nivå jag låg på vid skadan.

Det tog ca 2 månader med behandling och träning så var jag tillbaks på samma nivå och det var den uppbackningen som jag fick av alla inblandade som gjorde att min motivation hölls vid liv.

Hade jag inte blivit puschad så hade det definitivt tagit mycket längre tid. Att köra styrketräning med fria vikter i Olympiska rörelser var väl inte det som jag hade tänkt mig men insåg ganska snart att jäklar vad det hände grejer efteråt.

Har aldrig mått så bra efter all den träningshjälp som jag fick från er då.

• 10:00 - 15 jan, 2018 skrev:

Ni har varit otroligt hjälpsamma trots att mitt ryggbesvär blev avhjälpt med en operation. Jag följer fortfarande de råd jag fått från er i min rehabilitering efter operationen och känner mig mycket bättre. Stort tack för all hjälp.

• 15:00 - 12 jan, 2018 skrev:

Jag råkade ut för en halkolycka och bröt högra handleden. Det var en komplicerad fraktur och det opererades in en platta in i handleden.

Eftersom det snart visade sig att den allmänna sjukvårdens rehabilitering inte hjälpte mig och att jag kände att min handled förblev stel och med smärta,

tog jag kontakt med IdrottsSkadeCentrum.

Jag vill tacka Solheil och sjukgymnasten Julia för en otroligt kunnig och effektiv behandling. Från att inte kunna lyfta nåt med högra handen eller böja handleden kan jag nu bära tunga kassar och få tillbaka rörlighet och styrka. Helt otroligt! Tack vare IdrottsSkadeCentrum har jag fått tillgång till behandlingsmetoder som inte finns i den allmänna sjukvården.

Jag kan varmt rekommendera IdrottsSkadeCentrum för rehabilitering av brottskador

• 10:17 - 09 jan, 2018 skrev:

Jag kom till Idrottskadecentrum med rejäla bristningar i baksidan lår, klassisk fotbollsskada. På Idrottsskadecentrum fick jag inte bara hjälp med rehab. Jag fick hjälp med att bygga upp musklerna ordentligt genom övningar som jag sedan kan jobba vidare med själv. Jag har lärt mig massor om min kropp och hur jag ska träna.

• 09:49 - 08 jan, 2018 skrev:

Bra och personlig personal. Med rätt inställning och trevligt bemötande.

• 09:09 - 22 dec, 2017 skrev:

Både jag och min son har behandlats av Soheil och har bara gott att säga!

Min son behandlades för en axelskada och jag för tennisarm.

Det märks på en gång att Soheil har gedigen kunskap och erfarenhet. Han var mycket noggrann med att ställa frågor och lyssna innan han kom med en teori och lösning på våra problem. Jag tycker också att Soheil gav en realistisk bild av läkeprocessen och tiden det skulle ta samt att han hela tiden ville veta hur skadan utvecklade sig - för att kunna fortsätta att anpassa sin behandling från gång till gång.

Jag kan varmt rekommendera Soheil och Idrottsskadecentrum!

• 10:48 - 21 dec, 2017 skrev:

Min upplevelse av ISC Soheil & hans personal är proffsigt utforskande & framför allt hjärtlig & personlig.
    Jag rekommenderar ISC för rehab i världsklass.

• 10:54 - 19 dec, 2017 skrev:

Hej Soheil!

Jag har tänkt på dig den senaste tiden,då min andra axel krånglar till nu. Det jobb du och din team gjorde med mig var ovärderlig och jag är evig tacksam för det. Jag har fått full rörlighet i min axel och och allting känns toppen. Nu när det min vänster axel krånglar, tänker jag besöka dig igen.

• 16:45 - 18 dec, 2017 skrev:

Första gången jag gick till idrottsskadecentrum så tog det mig 5 min att känna mig bekväm. Att kunder även hälsar och bryr sig medans man rehabar på plats visar verkligen vilken kultur man har skapat på denna klinik. Detta är något helt annorlunda från vad jag har varit med om förut, man ville nästan att min hälsena och knä skada skulle vara lite längre för att få inspirerande hjälp, tips och glädje som man tog med sig hem varje gång man hade varit på Idrottsskadecentrum

• 15:33 - 13 dec, 2017 skrev:

ISC gav snabbt möjlighet att komma igång med min rehabilitering, trots att det var mitt i sommaren. Med deras hjälp kunde en planerad resa bli av, och glädjefylld, med lagom mycket träning och förhållningsregler.
    Med omväxlande behandling och uppföljning från flera ISC-medarbetare hade jag en morot (möjligen flera morötter) att se fram emot, och deras instruktioner hjälpte mig att utforma min vardagsträning hemma och i mitt ”vanliga” gym.

Så numera, drygt ett år efter min behandling, gör jag långa promenader och kan småspringa efter bussar, och vid mindre känningar i mitt knä kan jag återuppta några av de övningar som jag har fått med mig från ISC. Vardagen är smärtfri!

• 13:27 - 12 dec, 2017 skrev:

Tack vare Soheil Pakandam skickliga behandling har mina hälsenors besvär lindrats avsevärt efter bara några behandlingar. Jag hade under flera år haft problem med mina hälsenor samt flera inflammationer. Genom träning och Soheils professionella rekommendationer gjorde mig besvärsfri efter en kort tid. Soheils professionalitet handlar både om skicklighet som naprapat och ett skickligt sätt att bemöta mig som patient. Kan varmt rekommendera Soheil Pakandam och jag kommer inte att bli stamkund, jag är besvärsfri och lycklig nu

• 09:29 - 11 dec, 2017 skrev:

Vid mina behandlingar på Idrotts Skade Centrum (ISC) har jag alltid känt ett stort förtroende för personalen och att man tar mina problem på allvar. Personalen är mycket kunnig inom sitt område/expertis och lägger ett mycket stort engagemang i sitt arbete och mig som kund

• 09:56 - 08 dec, 2017 skrev:

fick ett mycket bra och professionellt
    bemötande som löste mitt fysiska problem.

Mycket nöjd kund!

• 09:08 - 07 dec, 2017 skrev:

Tack vare din/er behandling av mitt högra knä så är jag idag helt symtomfri. Iläggssulorna använder jag regelbundet vid träning och ridning.
    Jag är så tacksam för den professionella behandling jag fick hos er.

• 11:05 - 06 dec, 2017 skrev:

Jag har bara gott att säga om mitt besök hos er. trevligt och proffsigt bemötande, fick också med mig övningar att göra hemma. Grymt!

• 10:18 - 05 dec, 2017 skrev:

Hej Soheil,

Idrottsskadecentrum har hjälpt mig och min son med olika idrottsskador. Varje gång har vi fått tydlig diagnos med mycket pedagogisk förklaring av problemet och lösningen.

Vi har också kunnat efter behandling återgå till våra idrotter utan att skadan kom tillbaka.

Bra att ni finns!

Mvh Kim

• 13:35 - 04 dec, 2017 skrev:

Efter att en längre tid ignorerat en allt ökande stelhet och besvär med axel och skuldra, tog jag tag i saken och fick kontakt med Idrottskadecentrum. Trots lite ont om möjliga tider hittade vi snabbt en lösning och jag märkte snart att Soheil visste vad han gjorde. Efter ca 30 minuter behandling var jag lite mörbultad och genombehandlad i rygg, nacke och skuldra och jag märkte på vägen tillbaka till jobbet att min hållning hade förbättrats. Armen rörde lättare på sig och jag kände under resten av dagen hur det strömmade blod i de delar som tidigare varit helt blockerade. Kan varmt rekommendera Idrottskadecentrum för de som har besvär med axlar och skuldra, även om jag inte är elitmotionär så drar jag gärna nytta av deras höga kunskaper om anatomi och muskelbehandlingar.

• 08:31 - 04 dec, 2017 skrev:

Jag hamnade på ISC av en slump pga att jag fick fruktansvärt ont i axeln och inte kunde lyfta armen mer än ett par cm.
    Vi tog även tag i mina problem med flera ryggskott om dagen som pågick i flera veckor.
    Soheil fick mig också att tänja mina gränser när det gäller träning. Jag hade bevisligen inte utnyttjat hela min kapacitet de perioder jag gått på gymmet tidigare och därför inte fått de resultat jag förväntade mig.
    Det jag fick med mig efter 1 år var en smärtfri och fullt rörig axel, en stark ryggskottsfri rygg och effektivare träning på gymmet. Jag är 100% nöjd med resultatet och den hjälp jag fick.

• 08:29 - 04 dec, 2017 skrev:

Idrottskadecentrum tog sig an muskelskador som vanlig sjukvård ansåg vara något man får leva med in min ålder.
    Jag fick personlig träning och efter ett år så var benmuskelfunktionen återställd.
    Tack!