Öppet, idag till 20:00

Idrottsskadecentrum

Lindhagensterrassen 13-15, Stockholm

Idrottsskadecentrum

Boka behandling

Välkommen till Idrottsskadecentrum på Kungsholmen!

På Lindhagensterrassen 13-15 på Kungsholmen i Stockholm erbjuder Idrottsskadecentrum naprapati, idrottsmedicin, personlig träning och sjukgymnastik.

Vi hjälper dig med utredning, diagnostik och behandling av rörelserelaterade skador. Bland dessa finns idrottsskador och skador som uppkommer vid inaktivitet.

Vi har ett nätverk med samarbetspartners för att kunna ge dig snabbare åtgärder och bättre tillgänglighet.

Bakgrunden till ISC

Efter att Soheil Pakandam avslutade sin elitidrottskarriär startade han Idrottsskadecentrum. Under sina år inom idrotten såg han att det saknades en enhet för motionärer och idrottare att vända sig till för att få ett personligt och professionellt mottagande.

På ISC kombineras lång erfarenhet och kompetens inom idrottsmedicin samt de senaste forskningsrönen för att kunna ge behandling av rörelserelaterade besvär på en ny nivå.

Hör av dig till oss om du har några frågor eller funderingar!

Informationen uppdaterades 08:28 - 16 okt, 2017

Naprapat hos Idrottsskadecentrum i Stockholm

På Idrottsskadecentrum arbetar legitimerad naprapat Soheil Pakandam. Vid en behandling hos honom kan du få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler.

Naprapatin har som syfte att först minska smärtan och sedan se till att förebygga framtida besvär. Behandlingen går därför ut på att jobba med rörlighet i muskler och leder genom olika behandlingsmetoder samt hemövningar.

Smärttillstånd som kan behandlas med naprapati:

• Nackspärr
  • Spänningshuvudvärk
  • Tennisarmbåge
  • Musarm
  • Besvär i skuldra, axel, ländrygg, ischias, knä, hälsena och käkled

Naprapatbehandling hos ISC

Inför en naprapatbehandling hos Soheil utförs nästan alltid en idrottsmassage i uppvärmningssyfte.

Kontakta oss för mer information eller om du vill boka en tid!

Idrottsmassage
hos Idrottsskadecentrum i Stockholm

Vad skiljer sig idrottsmassage från vanlig massage? En idrottsmassage är ofta mer kraftfull än en vanlig massage. Idrottsmassagen kombine...

Personlig tränare
hos Idrottsskadecentrum i Stockholm

Din kropp behöver fysisk styrka oavsett hur höga eller låga krav den ställs inför. Kroppen behöver även anpassas för att undvika, eller åtgä...

Funktionsanalys
hos Idrottsskadecentrum i Stockholm

Funktionsanalysen hjälper dig till ett skadefritt tränande På ISC kan du göra en funktionsanalys där vi går igenom din kropp för att uppt...

Rehabträning
hos Idrottsskadecentrum i Stockholm

Rehabträning är olika fysiska aktiviteter som görs vid skador och allvarligare besvär. Att lära sig att använda kroppen på rätt sätt under e...

5 / 5

20 sep, 2018 Cécile E. skrev:

Kom in med en fot som gjorde ont. Foten är smärtfri och dessutom är ryggen bättre än på länge. Övningarna jag fick gjorde att problem jag inte trodde gick att lösa försvann.

29 jan, 2018 Niclas skrev:

Efter att ha slitit med en ond axel i ett par år tog jag tag i problemet och gjorde som man lärt, och som så många med mig gjort. Jag gick till läkaren, som ordinerade voltaren, sjukgymnastik och sedermera även en kortisonspruta. Ytterligare en tid senare, efter att ha följt detta till punkt och pricka, vilket bland annat inneburit otaliga och frustrerande lätta gummibandsövningar, kändes axeln sämre än när jag började min behandling. Mitt självförtroende och känsla för den egna fysiska kapaciten, var i botten och jag började seriöst oroa mig för om jag någonsin skulle kunna använda och belasta den där axeln igen. På min väg till närmsta gym, passerade jag alltid Idrottskadecentrum, så en dag efter att ha tänkt tanken flera gånger så gick jag in med inställningen att "det kan knappast bli sämre". Det var ett av det bättre beslut jag tagit. Efter en enkel sjukhistoria och några dito fysiska tester, var Soheil väldigt klar med vad han ville göra för att hjälpa mig. Två veckor, ett par behandlingar, ett personligt träningsprogram och en hel del "riktig" träning senare var jag smärtfri. Ytterligare ett par veckor senare hade jag den där härliga känslan av vara hel, funktionell och stark i kroppen igen samtidigt som självförtroendet stoltheten i mitt yrkesutövande var tillbaka. Tack Soheil!

23 jan, 2018 Tove skrev:

Soheil är inte bara professionell och kunnig inom sitt område, utan också en superinspirerande person som peppat mig som tanig löpare att våga prova andra träningsformer. Lika kul varje gång att lyfta vikter, bygga muskler och fråga allt jag någonsin undrat om idrottsmedicin. Jag går alltid från ISC lite starkare och ännu mer taggad på skadefri träning!

17 jan, 2018 Peter skrev:

Jag tycker att den hjälp jag fick efter nästan 1 år med blandad smärta var helt otrolig. Hade konstaterat 8 månader efter skadetillfället att jag hade 3 ledband som nästan var av i höger fot samt en kraftig inflammation i en sena. Hamnade hos er efter som jag bor i närheten och ville komma tillbaks till den nivå jag låg på vid skadan. Det tog ca 2 månader med behandling och träning så var jag tillbaks på samma nivå och det var den uppbackningen som jag fick av alla inblandade som gjorde att min motivation hölls vid liv. Hade jag inte blivit puschad så hade det definitivt tagit mycket längre tid. Att köra styrketräning med fria vikter i Olympiska rörelser var väl inte det som jag hade tänkt mig men insåg ganska snart att jäklar vad det hände grejer efteråt. Har aldrig mått så bra efter all den träningshjälp som jag fick från er då.

15 jan, 2018 Thomas skrev:

Ni har varit otroligt hjälpsamma trots att mitt ryggbesvär blev avhjälpt med en operation. Jag följer fortfarande de råd jag fått från er i min rehabilitering efter operationen och känner mig mycket bättre. Stort tack för all hjälp.

Lördag - Söndag : 07:00 - 20:00