1/8

Hantverkargatan 2D, Stockholm

Audionomkliniken - Serafen

4.9
Boka behandling

Välkommen till Audionomkliniken - Serafen!

Audionomkliniken - Serafen arbetar på uppdrag av Region Stockholm med hörseltester, hörselutredningar och hörapparatutprovningar. Ingen remiss krävs för att träffa oss! Våra hörselundersökningar kostar 100 kr. Frikort gäller och undersökningen är gratis för dig över 85 år.

Du hittar oss i ljusa, anrika lokaler hos Serafens Specialistläkarmottagning på Hantverkargatan 2 där du även kan träffa Öron-Näsa-Hals-Läkare.

Vad vi på Audionomkliniken kan hjälpa dig med

Audionomkliniken är leverantörsoberoende och har patientens välmående som enda prioritet. Vi erbjuder service på din befintliga hörapparat och tillbehör, och kan bland annat hjälpa dig med justeringar, byte av batterier och annat praktiskt.

Våra audionomer kan också anpassa ditt hem t.ex. TV, telefon och musik, samt din arbetsplats med telefoni, möten, dator, videokonferenser eller annan kommunikationsutrustning. Kring arbetsplatsanpassning samarbetar vi med din arbetsgivare eller Försäkringskassan.

Vidare arbetar vi även med individuellt anpassade hörselskydd för påfrestande arbete, fritid eller jakt.

Leverantörsoberoende mottagning

Audionomkliniken är inte bunden till någon enskild leverantör eller kedja då vi anser att det är mycket viktigt att kunna skräddarsy bästa möjliga hörsellösning för våra patienter.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 09:20 - 11 jun, 2021

Hörselskydd hos Audionomkliniken - Serafen i Stockholm

Vi på Audionomkliniken säljer olika typer av hörselskydd, både standardhörselskydd och individuellt tillverkade.

Individuella hörselskydd

Vår individuellt tillverkade hörselskydd används för jakt och inom industri. Hörselskydden är då speciellt framtagna för att skydda mot starka ljud samtidigt som det förstärker svaga ljud. Tack vare den unika konstruktionen och placeringen i ytterörat kan man få en bra riktningsverkan och använda mössa, hjälm och glasögon utan problem.

Om du önskar standardhörselskydd finns det ett flertal modeller att välja på.

Kontakta oss på Audionomkliniken om du har några frågor!

Hörseltest
hos Audionomkliniken - Serafen i Stockholm

Hos oss på Audionomkliniken utför vi hörseltest med marknadens senaste utrustning. Du behöver ingen remiss för att göra ett hörseltest hos o...

Hörapparater
hos Audionomkliniken - Serafen i Stockholm

Våra legitimerade audionomer på Audionomkliniken kan hjälpa dig med utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? E...

Batterier till hörapparater
hos Audionomkliniken - Serafen i Stockholm

Idag är alla hörapparater batteridrivna och drivs av specialbatterier. Hos oss på Audionomkliniken kan vi erbjuda batterier till de flesta h...

Tinnitus
hos Audionomkliniken - Serafen i Stockholm

Tinnitus är ingen sjukdom utan ett symtom och innebär att man upplever ljud i huvudet eller i öronen. Denna ljudupplevelse kan nästan alltid...

Frågor och svar

Fråga ställd 10:51 - 24 feb, 2019

Vad kostar ett besök hos er ?

Audionomkliniken - Serafen svarar:

Hej Kajsa Tack för ditt meddelande! Ett hörselprov är kostnadsfritt. Det är om /när du skaffar hörapparat det kostar 600kr. Med vänlig hälsning, Audionomkliniken

Fråga ställd 18:17 - 17 jan, 2019

Hej, jag fick en tid hos er som hörseltest men jag hittar inte brevet som kom ifrån er. Kan meddela mig vilken datum och tid har jag hos er. mvh

Audionomkliniken - Serafen svarar:

Hej Du får gärna ringa oss på 0852520800 så hjälper vi dig med din bokning. Kan ej se någon bokning om jag inte har ditt personnr. Välkommen att höra av dig. MVH' Audionomkliniken.

4.9 / 5

1 jul, 2021 Oskar H. skrev:

Fantastiskt bra klinik med utmärkt vård och bemötande. Har varit hos Besarta och hon är kunnig, lyhörd och allmänt supertrevlig. Kan varmt rekommenderas!

16 jan, 2021 Eva J. skrev:

Stormtrivdes med omhändertagandet. Noga kontroller, ingen slarv som jag upplevt på andra ställen. Rekommenderar audionomkliniken!

29 okt, 2020 Anders P. skrev:

Tack så hemskt mycket för ett toppen besök Besarta! Mkt trevligt bemötande pedagogisk och informativ dialog. Mkt proffesionellt intryck av besöket. Ingen stress lyssnar till patienten, patienten i fokus. Inte har jag remitteras vidare för min sidoskillnad som jag haft i över 20år! Rekommenderas varmt

12 okt, 2020 Ingrid J. skrev:

Hej alla ni! Jag kan STARKT rekommendera denna audionomklinik! Herregud vilket omhändertagande man får och massa viktigt information på köpet. Det går INTE att jämför med andra ställen jag varit på. Tack Besarta så nöjd med mitt val! Mvh Ingrid

9 sep, 2020 Brigitt L. skrev:

Underbart bemötande. Väldigt trevligt, lugnt och mycket proffsigt!