Urinläckage hos Urologifocus i Stockholm

fr. 150 kr

Med remiss 150 kr, utan remiss 350 kr. Frikort gäller.

Sankt Göransgatan 126, Stockholm - Visa på karta

• Lunchstängt kl 12-13

Urinläckage

Få hjälp med överflödesinkontinens hos våra sköterskor

Överflödesinkontinens är en form av inkontinens där blåsan aldrig helt töms. För dig som lider av detta kan våra sköterskor visa hur du kan tömma blåsan med så kallad RIK – Ren Intermittent Kateterisering. Det innebär att man tappar sig själv på urin.

Välkommen till Urologifocus!

Informationen uppdaterades 23 oktober 2019 av Vården.se

Om Urologifocus i Stockholm

4,9

Välkommen till Urologifocus!

Urologifocus i Stockholm bedriver landstingsansluten specialistvård inom urologi. Vi hjälper vuxna patienter med besvär i urinvägarna och de manliga könsorganen. Hos oss finns också en sköterskemottagning där patienter kan få hjälp med exempelvis kateterproblem.

Vår mottagning finns i Storängsbotten vid Lidingövägen på Östermalm i Stockholm, inom Specialistklinikerna/Akademikliniken.

Behövs remiss?

De flesta av våra patienter kommer med remiss från en allmänläkare, men vi har inget remisstvång utan man kan själv boka en tid hos oss.

Kontakta oss på Urologifocus om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 23 oktober 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Urologifocus i Stockholm

Besvär med vattenkastning hos Urologifocus i Stockholm

fr. 150 kr Med remiss 150 kr, utan remiss 350 kr. Frikort gäller.

Urologifocus utreder olika typer av vattenkastningsbesvär Ungefär varannan man drabbas av vattenkastningsbesvär någon gång i livet. Vatte...

Potensproblem / erektil dysfunktion hos Urologifocus i Stockholm

fr. 150 kr Med remiss 150 kr, utan remiss 350 kr. Frikort gäller.

Problem med erektion Många män upplever någon gång i livet problem med att upprätthålla erektion vid sexuell aktivitet. Detta kallas för ...

Manlig omskärelse - circumcision hos Urologifocus i Stockholm

fr. 150 kr Med remiss 150 kr, utan remiss 350 kr. Frikort gäller.

Vad innebär manlig omskärelse? Om förhuden är för trång kan det vara svårt att dra tillbaka den när du ska göra rent. En trång förhud kan...

Blod i urinen hos Urologifocus i Stockholm

fr. 150 kr Med remiss 150 kr, utan remiss 350 kr. Frikort gäller.

Utredning av blod i urinen Om du har synligt blod i urinen är det alltid viktigt att utreda det hos en urolog. Anledningen är att uteslut...

Urinläckage hos Urologifocus i Stockholm

fr. 150 kr Med remiss 150 kr, utan remiss 350 kr. Frikort gäller.

Om du lider av urinläckage, så kallad inkontinens, kan vi på Urologifocus hjälpa dig med att skriva ut olika hjälpmedel. Få hjälp med öve...

Gunnar Trygg

Sjuksköterska

Karta - Sankt Göransgatan 126, Stockholm

4,9

20:29 - 09 aug, 2019 skrev:

Fantastisk läkare Gunnar Trygg alla läkare borde se och lära av honom!
Lättsam kunnig mänsklig och med humor!Fick snabb uppföljning!
Tack Gunnar!

10:49 - 24 jul, 2019 skrev:

Tack Dr Gunnar Trygg för att din remiss till njurröntgen gjorde att min cancer upptäcktes i tid.Jag har fått besked att operationen var lyckad och ingen spridning fanns så jag behöver inte någon efterbehandling behövs. Tack du rädda mitt liv.
Monica Sundblad

19:26 - 09 okt, 2018 skrev:

Om Sveriges alla sjuksköterskor och läkare var som de som arbetar på urulogifocus skulle varenda människa känna sig oerhört trygg inför en operation. Tack så jättemycket för er hjälp under dagens operation (9 oktober 2018). Jag har aldrig blivit bemött så fint av vården så som jag blev bemött på urologifokus. Ett jättestort tack!! Jag rekommenderar denna klinik starkt!

08:47 - 09 maj, 2018 skrev:

Jag hade fått remiss från min husläkare och bokade tid här. Bokade på fredagen och fick tid på tisdagen.
Jag upplevde en hög professionalitet.
Sköterskan Kajsa var väldigt empatisk och gick noggrant igenom stegen inför och efter undersökningen.
Urologen Gunnar var lite skojfrisk vilket var bra så att man kände sig mindre nervös. Även han var noggrann och förklarade direkt vad han såg på skärmen under ultraljudet.
Hade önskat att alla som jobbar inom vården har denna professionella och empatiska läggning.
Stort tack!

10:23 - 14 mar, 2018 skrev:

Fick tid inom en vecka, vilken kändes fantastiskt. Välkomnande personal och fin lokal.

Träffade en läkare som hette Gunnar, han var rak och tydligt och verkade inte alls besvärad av min oro och alla frågor jag hade, många frågetecken rätades ut.
En väldigt professionell och kunnig läkare.