Boka här

Boka här

Sankt Eriksgatan 29, Stockholm - Visa på karta

Stressproblem

Hur stress påverkar dig

Stressproblem kan ta olika uttryck. Du kan till exempel uppleva smärta i nacke och axlar, trötthet och magproblem. Andra symptom är även irritation, oro, nedstämdhet, koncentrationssvårigheter och dåligt minne. På sikt kan långvarig stress leda till utbrändhet och sjukskrivning då det sliter på nervsystemet.

Kbt-behandling mot stress

Under stressbehandlingen ser vi över hur mycket vila respektive ansträngning du har i vardagen. Vi går igenom hur det ser ut på ditt arbete/i skolan och hur kraven du ställer på dig själv påverkar. När vi kartlagt ditt liv kommer vi tillsammans arbeta vidare för att eliminera obalansen.

Behandlingsplan hos psykolog

Vi lägger upp en behandlingsplan på hur ofta vi träffas. Mellan gångerna vi ses kommer du få hemuppgifter så att du kan träna på att göra saker annorlunda i de situationer som skapat stress.

Ett stressfritt liv

Målet är att höja förutsättningarna för ett liv där stress och vila är mer balanserat. Vid behandlingens slut upplever många en stor förändring vad gäller både mående och trötthet.

Stressbehandling kostnad

För att en behandling ska lyckas krävs det att du som patient känner ett förtroende för din psykolog. Skulle du efter första sessionen uppleva att du inte vill fortsätta behandlingen behöver du inte betala för den sessionen.

Terapisession 1500 kr

Terapisession student 965 kr

Handledningstimme 1500 kr

Informationen uppdaterades 28 januari 2019 av Vården.se

Om SVEAkbt

Hos oss på SVEAkbt erbjuds du professionell hjälp och dina behov är alltid i centrum. Vi bemöter dina önskemål med respekt och tar största hänsyn till dig som individ.

På SVEAkbt behandlas du enbart av legitimerade psykologer med kbt-inriktning.

Vår syn på kbt

Bästa förutsättningar för en lyckad behandling är när du som patient känner förtroende för din behandlare. Därför lägger vi stor vikt vid att lyssna till de problem du beskriver och att tillsammans med dig lägga fram en lösning som du och din behandlare verkligen tror på. Därefter enas ni om övningar som innebär att du får träna på att hantera dina problem annorlunda.

Din psykolog

Att din psykolog omsätter teoretiska kunskaper i praktiken och gör dem begripliga för dig är mycket viktigt. För att behandlingen ska bli så lyckad som möjligt så behövs ett aktivt samarbete mellan behandlare och patient, gemensam strävan till problemlösning och ett starkt framtidsfokus.

Varmt välkommen till SVEAkbt!

Psykologmottagningen ligger ett par minuters promenad från Fridhemsplans tunnelbanestation. Om du inte bor i Stockholm så erbjuds terapi över Skype eller telefon.

Informationen uppdaterades 28 januari 2019 av Vården.se

Behandlingar hos SVEAkbt

Depression hos SVEAkbt i Stockholm

1 500 kr

Om du under en längre tid känt dig nedstämd, orkeslös eller haft en känsla av hopplöshet så kan det handla om en depression. Att känna sig l...

Stressproblem hos SVEAkbt i Stockholm

1 500 kr

Stress i sig kan både vara positivt och negativt, men ibland kan en längre period av stress utan tillräcklig vila börja få dig att må dåligt...

Panikångest hos SVEAkbt i Stockholm

1 500 kr

Panikångest kommer plötsligt och kan upplevas som andnöd, hjärtklappning, tryck över bröstet, yrsel, rädsla för att tappa kontrollen eller a...

Oro hos SVEAkbt i Stockholm

1 500 kr

Oro är något som vi alla kan känna ibland. Vi kan oroa oss över vår egen eller någon närståendes hälsa, att ett begått misstag ska komma upp...

IBS hos SVEAkbt i Stockholm

1 500 kr

IBS, som även kan kallas “känslig tarm”, innebär problem med mag- och tarmkanalen. Den som är drabbad kan vanligen ha överdrivet mycket gase...

Smärta hos SVEAkbt i Stockholm

1 500 kr

Smärta och värk kan komma i många former och smärtupplevelsen är mycket individuell. Orsaker till smärta kan till exempel vara en sjukdom el...

Johannes Hatem

Johannes Hatem

Leg. psykolog och verksamhetschef

Karta - Sankt Eriksgatan 29, Stockholm

09:52 - 09 feb, 2019 skrev:

Tusen tack för hjälpen! Fått så bra verktyg av er att hantera tillvaron på.

14:16 - 30 jul, 2018 skrev:

Fick jättefin hjälp för några år sen. Träffade en bra psykolog som förstod mina behov och som gav mig helt rätt verktyg. Rekommenderar kbt till alla med psykologiska behov! Stort tack!

19:31 - 10 okt, 2017 skrev:

Mycket trevligt och professionellt bemötande. Tack SVEAkbt :)

16:00 - 29 sep, 2017 skrev:

Ett fantastiskt bemötande, med superproffsig personal. Vår 10 åring hade klagat på magont i ett års tid. Efter åtskilliga undersökningar konstaterades det att inget fel kunde hittas. Mer ont, och rädsla för att äta viss mat gjorde problemet värre. Den fantastiske Johannes "hjälpte" bort problemet på några månader. Idag är allt bra, och inga av problemen finns kvar. Stort tack, för proffsig vård!

10:43 - 28 sep, 2017 skrev:

Very satisfied with the service! Highly recommend Svea KBT! The team has been very supportive, and have accommodated me very well. I work full time and often have difficulty arranging appointments, but the folks at Svea KBT, really went over above my expectations in helping me sort out the logistics. The service has been outstanding, and I really appreciate the efforts of the team in helping me out. Thanks again guys, you are the best!

15:04 - 27 sep, 2017 skrev:

Kunnig och professionell psykolog centralt på Kungsholmen

17:28 - 26 sep, 2017 skrev:

Hej! Var väldigt skeptisk till en början måste jag villigt erkänna, men är så glad att jag ändå gav det en chans. Vill verkligen tacka för den hjälp jag fick och de kbt-verktyg jag lärde mig. Jättenöjd med både bemötandet från psykologen och resultatet av behandlingen! Jag känner mig som en annan människa idag, både gladare och mer tillfreds med tillvaron!