Ryggproblem/ryggskott hos Norra Agnegatans kiropraktorklinik i Stockholm

Norra Agnegatan 34, Stockholm - Visa på karta

Ryggproblem/ryggskott

Ryggproblem delas in i två områden

Problem i bröstryggen som ger värk mellan skulderbladen och problem i ländryggen som sitter längre ner och kan ge värk av olika slag. Enligt vissa studier har man sett att 80% av alla svenskar någon gång har haft eller kommer att få ont i ryggen under sitt liv. Det kan vara molande värk i ländryggen/ bröstryggen, eller ett akut ryggskott som börjar med att det hugger till, ofta i en vridrörelse, och att ryggen låser sig ett visst läge.

Ryggproblem/ont i ryggen kan också vara en punktsmärta eller generell muskeltrötthet. Ryggproblem kommer för det mesta smygande och ryggskott är resultatet av detta trots att det kommer akut. En vridrörelse kan plötsligt utlösa ett ryggskott eller i värsta fall ett diskbråck.

Orsaker till ryggproblem

Ryggproblem kan också ha ett samband med höfter, knäproblem och fötternas funktion. En vanlig orsak till ryggproblem är otillräckliga bukmuskler och obalans mellan olika muskelgrupper kring bäcken och höfter.

Kiropraktisk behandling ger förutsättningar för att förbättra ryggens funktion och bryta smärtcykeln. Är redan situationen uppkommen finns det goda möjligheter att förebygga nya problem. Fysisk aktivitet tillsammans med behandling är det bästa för att förebygga återfall.

Kiropraktorn behandlar funktionsstörningar i rörelseapparaten för att återskapa bästa möjliga rörelsefunktion i leden. Kroppen bygger på balans. En störning från den normala rörelsen ger upphov till slitage i leder och ligament.

Informationen uppdaterades 25 oktober 2018 av Vården.se

Om Norra Agnegatans kiropraktorklinik

Jag har varit verksam som kiropraktor med egen mottagning sedan 1991. Jag är före detta elitspelare inom vattenpolo och har jag stor erfarenhet inom flera idrottgrenar.

Hit till mottagningen är all välkomna och jag har lång erfarenhet av att jobba med att höja prestationsnivå och förebygga skador hos bland annat golf, skidsport, simining, vattenpolo mm. Jag har även lång gedigen erfarenhet av styrketräning och stretching.

Vad gör en kiropraktor?

En kiropraktor arbetar främst med rörelseapparatens sjukdomar. Störningar från ryggrad och bäcken orsakar ofta flera problem. En dåligt fungerande rörelse i en led ger ofta upphov till slitage på muskler och ligament.

En dålig kroppshållning ger ofta symtom som spänningsverk, muskeltrötthet och inflammationer.

Informationen uppdaterades 25 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Norra Agnegatans kiropraktorklinik

Kiropraktorbehandling hos Norra Agnegatans kiropraktorklinik i Stockholm

650 kr

Ett kroppsligt symtom kan ha flera orsaker. Därför ser kiropraktorn inte bara till den enskilda kroppsdelen utan till helheten. Hänsyn tas t...

Stötvågsbehandling hos Norra Agnegatans kiropraktorklinik i Stockholm

Stötvågbehandling kallas även för shockwave therapy. Behandling med stötvåg är en vetenskapligt förankrad metod som ger en god effekt på ska...

Nackspärr/nackproblem hos Norra Agnegatans kiropraktorklinik i Stockholm

Nackproblem/nackont kan ha flera olika orsaker och kan visa sig på många olika sätt. Symtomen kan variera, allt ifrån lättare stelhet bara i...

Armbågsproblem/tennisarmbåge hos Norra Agnegatans kiropraktorklinik i Stockholm

Armbågsproblem/ont i armbågen kan ha flera olika orsaker och kan visa sig på många olika sätt. Tennisarmbåge ger smärtor på utsidan av armbå...

Ryggproblem/ryggskott hos Norra Agnegatans kiropraktorklinik i Stockholm

Ryggproblem/ont i ryggen kan ha flera olika orsaker och kan visa sig på många olika sätt. De flesta har någon gång haft ont i ryggen. Ryg...

Telefon: 08-30 28 78

Leg. Kiropraktor

Caroline Matses

Caroline Matses

Telefon: 070-747 00 92

E-post: carolinematses@gmail.com

Kiropraktor
Jag är utbildad från Skandinaviska Kiropraktor Högskolans 5-åriga kiropraktorutbildning och är även utbildad i Dry Needling.

Hemsida: www.cmatseskiropraktik.com

Karta - Norra Agnegatan 34, Stockholm

13:07 - 15 okt, 2018 skrev:

Mannen! Vilken kille! Hade gått hos naprapat i över ett år och lagt över 10 000. Behandlades två omgångar och höftproblemen var bortblåsta. Nu är det bara upp till mig att följa det busenkla träningsschemat. Jag rekommenderar Magnus till alla jag känner.

12:19 - 20 jul, 2018 skrev:

Har gått med samma ryggproblem i 10år, besökt åtaliga sjukgymnaster, naprapater, en kiropraktorer en längre tid och en osteopat. Jag hade ingen lust att träffa fler men när värken var som värst hittade jag en tid hos Magnus nästa dag, när jag hade fått vänta 2 månader(!) för en tid på vårdcentralen. Vid första besöket så såg Magnus till att skicka mig på ryggröntgen, något som ingen annan hade besvärat sig med tidigare. Istället för att ge mig många (dyra) behandlingar, så skickade Magnus hem mig med övningar. Enkla men som jag inte fått tidigare. Och de gjorde susen, redan efter 3 veckor är jag bra! Magnus har verkligen hjälpt mig, låt er inte avskräckas att frikort inte gäller, om det är som hos mig så kommer du få bättre hjälp och spara massor med tid, energi och pengar. Eller rättare sagt, inse att man tidigare slösat med dem och haft problem i onödan så länge...

12:34 - 06 dec, 2017 skrev:

Har idag varit hos världens bästa kiropraktor, Magnus Carlsson!
Han är helt outstanding, kan allt och får mig och min kropp på rätt köl när den pajat ihop! TACK MAGNUS!

14:45 - 19 feb, 2017 skrev:

Finns ingen bättre än Magnus Carlsson! Absolut världsklass!!

11:29 - 04 nov, 2015

12:17 - 19 sep, 2014 skrev:

Har gått hos Magnus sedan han öppnade praktik för ca 25 år sedan. Hade då ständig värk efter en felbehandlad höftinflammation som barn. Om jag inte hade börjat gå hos Magnus kontinuerligt hade jag varken kunnat gå eller sova.

När jag sedan opererade höften, för ca 8 år sedan, la han ner sin kunskap i att räta upp min kropp successivt eftersom den var snedvriden och snedbelastad. Redan efter några behandlingar märkte jag skillnad och efter 1 år kunde jag
gå helt rakt. Idag, 8 år senare kan jag gå en hel dag på stan eller i naturen utan värk någonstans och sover som en stock på natten. Utöver det kan jag träna på Friskis & Svettis och mår alldeles förträffligt.

Utöver sin djupa kunskap har Magnus en personlighet som ger mental energi och har alltid nära till skratt.
Numer har hela familjen, inkl svärsöner, slutat kontakta vårdcentralen i första hand utan kontaktar alltid Magnus för råd.

Har du ont i kroppen - ring Magnus först! Det han inte kan är inte värt att veta.

13:06 - 17 feb, 2014 skrev:

jag hade svåra ischias skado
Haft redan över ett år och kunde knappt gå, när jag kom till mottagningen till kiropraktor Magnus i Kungsholmen.
Jag hade prövat innan, andra kiropraktörer, utan annat resultat än , betala 5000 kr utan att fick någon hjälp.
Hoss Magnus i Kungsholmen blev jag BRA efter några behandlingar.
Det är en UNDER.
Bara en som har haft såååå länge svår värk kan värdesätta en sån Bra hjäp.
Rekommenderas varmast till folk som har ont och lider.

• Fråga ställd 07:39 21 apr 2017

Hej
    Har stora återkommande problem med ryggskott och värk i käke nacke och axlar.
    Går i sjukgymnastik men är i behov av mer experthjälp på mina problemområden ffrallt ländryggen.
    Gäller högkostnadskortet hos er?

Norra Agnegatans kiropraktorklinik svarar:

Hej Magnus slå mig en signal så får vi se vad problemet är. Är privat praktiserande så frikort gäller ej.
    V.H
    Leg.Kiropraktor