Tandblekning hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

3 000 kr

S:t Eriksgatan 54, Stockholm - Visa på karta

Tandblekning

Tandläkare Britt-Marie Hedström erbjuder tandblekning

Är du missnöjd med färgen på dina tänder? Då kan vi hjälpa till att bleka dem!

Hur går tandblekningen till?

Första steget är att träffa vår tandläkare som undersöker om du har eventuella hål eller tandsten som ska tas bort. Därefter avgjuter hen dina tänder för att kunna tillverka en plastskena. I plastskenan applicerar du sedan själv ett blekmedel innan du fäster skenan på tänderna.

Kan vem som helst bleka sina tänder?

Idag är det väldigt vanligt att personer bleker sina tänder. De flesta missfärgningarna går att bleka. Om du är under 18 år får du inte bleka dina tänder. Du bör inte bleka tänderna om du är gravid då det inte har gjorts tillräckligt med undersökningar på vilka bieffekter blekmedlet kan ge fostret.

Vad bör jag undvika under behandling?

Undvik att äta, dricka, snusa eller röka.

Vad bör jag undvika efter behandling?

För att du inte ska få missfärgade tänder efter din tandblekning bör du i några dagar efter behandlingen undvika starka färgämnen som exempelvis finns i rödvin och blåbär, snus eller rökning. Du bör använda en tandkräm med extra fluor till dina tänder för att bibehålla slutresultatet.

Varmt välkommen till tandläkare Britt-Marie Hedström!

Informationen uppdaterades 04 april 2017 av Vården.se

Om Tandläkare Britt-Marie Hedström

Tandvård i lugn och trygg miljö med ett personligt bemötande och professionellt omhändertagande.

Hos Tandläkare Britt-Marie Hedström erbjuder vi bland annat:

• Tandhygienist
  • Tandblekning
  • Bettskenor
  • Familjetandvård
  • Tandvård för tandvårdsrädda

Jag har arbetat på Sankt Eriksgatan 54 i 20 år. Under många år har jag också arbetat som lärare på Tandläkarhögskolan samt med Förtroendenämnden vid Privattandläkarföreningen i Stockholm.

Mina medarbetare vid praktiken på Sankt Eriksgatan 54 är tandsköterskan Carina Berglind och tandhygienisten Carina Malmsten, som båda är mycket uppskattade av våra patienter.

Till kliniken är också en specialisttandläkare i bettfysiologi knuten.

Vi utför allmäntandvård för alla åldrar. Vid behov av konsultation och behandling av specialisttandläkare har vi ett brett kontaktnät med mycket kvalificerade specialister inom alla områden. Vi anlitar endast svenska tandtekniska laboratorier.

Det är lätt att komma till praktiken med buss, T-bana och pendeltåg. Utanför porten finns cykelparkering och handikapparkering.

Varmt välkomna!

Informationen uppdaterades 04 april 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Britt-Marie Hedström

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
fr. 985 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
fr. 1 000 kr

Tandutdragning hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 140 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 560 kr

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

*3 538 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*3 997 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 297 kr

Bettskena hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

Tandläkare Britt-Marie Hedström hjälper dig med bettskena Du behöver inte vara medveten om att du gnisslar tänder men det finns vissa sym...4 072 kr

Snarkskena hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Pris efter konsultation

Tandblekning hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

Tandläkare Britt-Marie Hedström erbjuder tandblekning Är du missnöjd med färgen på dina tänder? Då kan vi hjälpa till att bleka dem! H...3 000 kr

Britt-Marie Hedström

Leg. tandläkare