Bettskena hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

4 072 kr

S:t Eriksgatan 54, Stockholm - Visa på karta

Bettskena

Tandläkare Britt-Marie Hedström hjälper dig med bettskena

Du behöver inte vara medveten om att du gnisslar tänder men det finns vissa symtom som kan peka på det.

Hur kan jag veta om jag gnisslar tänder?

Om du ofta vaknar upp med huvudvärk, har svårt att gapa, känner smärta i käkarna eller har värk i tandköttet så kan du undersöka det hos oss. Genom att titta på tändernas ytor kan vi se om du gnisslar tänder eftersom tänderna slits snabbare än normalt. För att komma till rätta med ditt problem är det viktigt att undersökas om du har ovanstående symtom.

Hur vet jag om jag behöver en bettskena?

Vår tandläkare hjälper dig att ställa diagnosen om du behöver en bettskena. Med hjälp av en undersökning kan vi se om dina tänder är mer nötta och avskavda än vad de ska vara för åldern eller att de är spetsiga och vassa, framför allt fram- och hörntänderna. En undersökning av käkmuskler, käkled, hur över - och underkäken är i kontakt med varandra. Vi tittar även på hur stort gap du har och hur dina slemhinnor ser ut.

Hur använder jag en bettskena?

En bettskena är formad som en hästsko och tillverkas i plast efter avgjutning från dina tänder. Du placerar bettskenan i överkäken och använder den regelbundet när du sover för att minska slitage på tänderna.

Hur länge ska jag använda min bettskena?

Användning av bettskena skiljer sig från person till person. Men efter några månader brukar problemen bli bättre och du kan då använda den mer sällan.

Varmt välkommen till tandläkare Britt-Marie Hedström!

Informationen uppdaterades 04 april 2017 av Vården.se

Om Tandläkare Britt-Marie Hedström

Tandvård i lugn och trygg miljö med ett personligt bemötande och professionellt omhändertagande.

Hos Tandläkare Britt-Marie Hedström erbjuder vi bland annat:

• Tandhygienist
  • Tandblekning
  • Bettskenor
  • Familjetandvård
  • Tandvård för tandvårdsrädda

Jag har arbetat på Sankt Eriksgatan 54 i 20 år. Under många år har jag också arbetat som lärare på Tandläkarhögskolan samt med Förtroendenämnden vid Privattandläkarföreningen i Stockholm.

Mina medarbetare vid praktiken på Sankt Eriksgatan 54 är tandsköterskan Carina Berglind och tandhygienisten Carina Malmsten, som båda är mycket uppskattade av våra patienter.

Till kliniken är också en specialisttandläkare i bettfysiologi knuten.

Vi utför allmäntandvård för alla åldrar. Vid behov av konsultation och behandling av specialisttandläkare har vi ett brett kontaktnät med mycket kvalificerade specialister inom alla områden. Vi anlitar endast svenska tandtekniska laboratorier.

Det är lätt att komma till praktiken med buss, T-bana och pendeltåg. Utanför porten finns cykelparkering och handikapparkering.

Varmt välkomna!

Informationen uppdaterades 04 april 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Britt-Marie Hedström

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
fr. 985 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
fr. 1 000 kr

Tandutdragning hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 140 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 560 kr

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

*3 538 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*3 997 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 297 kr

Bettskena hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

Tandläkare Britt-Marie Hedström hjälper dig med bettskena Du behöver inte vara medveten om att du gnisslar tänder men det finns vissa sym...4 072 kr

Snarkskena hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Pris efter konsultation

Tandblekning hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

Tandläkare Britt-Marie Hedström erbjuder tandblekning Är du missnöjd med färgen på dina tänder? Då kan vi hjälpa till att bleka dem! H...3 000 kr

Britt-Marie Hedström

Leg. tandläkare