Tandläkarundersökning hos Tandläkare Marie Thårlin Ranta i Stockholm

Drottningholmsvägen 22, Stockholm - Visa på karta

• Vi har stängt en fredag i månaden, då har vi öppet 8-13 på onsdagen istället.

Tandläkarundersökning

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Den är viktig för att upptäcka och behandla problem som till exempel karies och tandlossning i tid.

Hur ofta ska jag komma på undersökning?

Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder beror på hur stora problem man har med sina tänder, men det är vanligt att gå en gång per år om man inte har några större problem.

Hur går en tandläkarundersökning till?

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om man har hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning. Vid besöket brukar tandläkaren även ta bort tandsten om det behövs.

Om du behöver få behandling

Om det visar sig att du har några problem som behöver åtgärdas, till exempel ett hål, kommer vi tillsammans fram till hur och när det ska åtgärdas. Oftast bokar man en ny tid för behandling.

Varmt välkommen till Tandläkare Marie Thårlin Ranta!

Informationen uppdaterades 07 maj 2019 av Vården.se

Om Tandläkare Marie Thårlin Ranta

På Drottningholmsvägen 22 hittar du oss. Jag; Marie Ranta och min tandsköterska - som faktiskt också heter Marie ;-) Marie, tandsköterskan, arbetade tidigare med tandläkare Katarina Mikaelsson, som nu gått i pension.

Patienten i fokus

Hos oss är patienten alltid i fokus. Vårt mål är att ha en personlig, lugn och stressfri miljö, så att du som patient känner dig trygg och väl omhändertagen. Vi har många års erfarenhet och jobbar med all typ av tandvård.

Friska tänder alla dagar!

Alla vill vi väl ha friska tänder - hela livet ut - alla dagar på året? Det är numer dokumenterat att god tandhälsa är grundläggande för god hälsa överlag. Därför fokuserar vi mycket på förebyggande tandvård, profylax.

I det förebyggande arbetet ingår förstås regelbundna undersökningar, tandstensborttagning och polering. Där ingår även, vad vi anser som allra viktigast; tips och råd hur du ska göra för att hålla dina tänder blanka resten av året.

Varmt välkommen till oss!

Informationen uppdaterades 07 maj 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Marie Thårlin Ranta

Tandläkarundersökning hos Tandläkare Marie Thårlin Ranta i Stockholm

Tandutdragning hos Tandläkare Marie Thårlin Ranta i Stockholm

Ibland kan man behöva dra ut en tand, om den är skadad eller på andra sätt orsakar problem. Hos Tandläkare Marie Thårlin Ranta kan du få hjä...

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Marie Thårlin Ranta i Stockholm

Hos Marie Thårlin Ranta kan du få hjälp med lagning av tänder. Det kan behövas om man fått ett hål i en tand eller om en gammal lagning har ...

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Marie Thårlin Ranta i Stockholm

Hos Tandläkare Marie Thårlin Ranta kan du få hjälp med rotfyllning. När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning...

Tandimplantat hos Tandläkare Marie Thårlin Ranta i Stockholm

Hos Marie Thårlin Ranta kan då få hjälp med tandimplantat. Det kan vara en bra och långsiktig lösning om du har förlorat en eller flera tänd...

Tandblekning hos Tandläkare Marie Thårlin Ranta i Stockholm

Tandblekning är idag en vanlig behandling som kan utföras både hemma och hos tandläkaren. Innan du bleker tänderna Om du har hål, tan...

Marie Thårlin Ranta

Tandläkare

Marie

Tandsköterska

Karta - Drottningholmsvägen 22, Stockholm

16:26 - 28 sep, 2017 skrev:

Alltid gott bemötande

15:04 - 05 aug, 2017 skrev:

Varje besök är som balsam för själen samtidigt som tänderna blir fixade på bästa sätt.
Harmoni, lugn och säkra varsamma händer tar hand om dig och dina tänder.

10:48 - 28 jun, 2017 skrev:

Rekommenderas!! Har gått här i många år och känner mig trygg med den kunskap och bemötande jag får hos Katarina.

14:23 - 04 feb, 2016 skrev:

Hos Katarina och Mari är dina tänder i goda händer. Bäst i stan helt enkelt.

23:02 - 30 jun, 2015 skrev:

Det är väldigt personligt och förtroendeingivande, och Katarina lägger mycket tid på att förklara behandlingen och hur man ska sköta tänderna. Känns tryggt, helt enkelt!