Logo Västermalms Kiropraktik

Västermalms Kiropraktik - Kungsholmen, Stockholm

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler, vilket gör att smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom att behandla leden förbättras både nervsystemets funktion och muskulaturens spänningstillstånd medan smärta och värk lindras.

Ryggen består av många leder och det är ofta ryggen som kiropraktorn behandlar, även om den upplevda smärtan sitter utanför ryggraden.

Före en kiropraktorbehandling

Du behöver inte förbereda dig inför ett besök hos oss, men bokar du nybesöket via online-bokningen får du gärna fylla i den hälsodeklaration som kommer till din mailadress.

Under kiropraktorbehandlingen

Besöket inleds med att vi samtalar och gör en ordentlig undersökning för att förstå vad ditt besvär är och vad det beror på. En arbetsdiagnos fastställs och kiropraktorn förklarar ditt besvär och lägger upp en behandlingsplan om det krävs. Efter genomgången utför kiropraktorn en individuellt anpassad behandling. Förslag ges på förebyggande åtgärder så som ergonomi och träningsråd.

Efter kiropraktorbehandlingen

Det flesta upplever att besväret minskar redan under behandlingen. Ibland kan man uppleva en känsla som påminner om träningsvärk efter en behandling men detta är ingen fara. Ofta kan det vara bra att ta det lugnt någon dag efter behandlingen, men det är olika från fall till fall.

Hur många gånger behöver man genomgå en kiropraktorbehandling?

Svaret på detta är individuellt, men mellan 3-6 gånger är vanligast. Behandlingsplanen varierar beroende på besvärets natur och uppkomst.

Välkommen att boka en tid hos Västermalms Kiropraktik!

Behandlingen utförs av

Fleminggatan 15 bv, Stockholm - Visa på karta

• Lunchstängt kl 12:00-13:00
  • Telefontid vardagar kl 7-19

Om Västermalms Kiropraktik

Välkommen till Västermalms Kiropraktik!

Kollegorna Martin Carlson och Maria Carnholm startade Västermalms Kiropraktik i augusti 2005. På Västermalms Kiropraktik är patienter i alla åldrar välkomna.

Hos oss hittar du fyra legitimerade kiropraktorer, en certifierad massör, en diplomerad akupunktör och en diplomerad samtalsterapeut.

Våra kiropraktorer kan hjälpa dig med alla typer av kiropraktiska problem och målet med behandlingen är att återställa normal ledfunktion samt att reducera smärtan, främja generell hälsa och öka livskvaliteten.

Olika kiropraktiska tekniker

Vi på Västermalms kiropraktik använder oss av olika kiropraktiska tekniker för att ge dig som patient möjlighet att få en anpassad behandling utifrån dina behov och önskemål.

Vår certifierade massör erbjuder klassisk massage och tips på stretch och träningsövningar. Och hos vår samtalsterapeut kan du få hjälp med stressrelaterade problemställningar som till exempel att bearbeta stress efter en traumatisk händelse.

Akuttider för kiropraktik

Vi kan ofta ta emot akuta besök samma dag, kontakta oss så bokar vi en tid!

Egen webbshop

Vi har en egen webbshop där du bland annat kan beställa hem träningsredskap, ortoser och tryckavlastningar. Till webbshopen >

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Västermalms Kiropraktik

• Kiropraktorkort

fr. 2 650 kr 6 behandlingar 2650 kr, 12 behandlingar 5200 kr, 24 behandlingar 10250 kr

Privatpersoner och företag erbjuds köpa kiropraktorkort gällande 6, 12 eller 24 behandlingar hos oss på Västermalms Kiropraktik. Priset per ... Läs mer

• Försäkringskunder

Västermalms Kiropraktik samarbetar med försäkringsbolag som utfärdar privata sjukvårdsförsäkringar. Du som har en sjukvårdsförsäkring erbjud... Läs mer

• Helkroppsmassage

650 kr 45 min

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att lösa upp spända muskler för rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och ... Läs mer

• Ryggskott

fr. 500 kr Nybesök 600 kr, Återbesök 500 kr

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfre... Läs mer

• Nackspärr

fr. 500 kr Nybesök 600 kr, Återbesök 500 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet. En na... Läs mer

• Artrosskola

750 kr I priset ingår tre möten, frikort gäller. Gratis för dig över 85 år. Ditt försäkringsbolag kan täcka dina kostnader.

På Västermalms Kiropraktik kan vi erbjuder artrosskola online tillsammans med Joint Academy. Artrosskolan är sex veckor och hjälper dig att ... Läs mer

Karta - Fleminggatan 15 bv, Stockholm

• 21:35 - 05 jul, 2018

• 15:03 - 08 feb, 2018 skrev:

Jag har mycket problem med bäcken och rygg efter att ha genomgått en fotoperation och bägge höfter (höftartroskopi) inom loppet av ett år. Efter ett plötsligt hugg i ryggen för två dagar sen, tog det tvärstopp. Hittade denna klinik online och ringde i desperation kl 18.30 på kvällen. En gullig tjej svarar, ger mig en tid dagen efter, då jag träffar Martin Carlson. Har nu varit där två ggr och kunde redan idag gå därifrån på egen hand. Otänkbart för två dagar sen...Mycket proffsigt, avslappnad miljö och personal med enorm kunnighet. Känner att jag är i väldigt goda händer!

• 13:53 - 26 jan, 2018 skrev:

Maria C ger alltid fantastisk hjälp nu senast vid kraftig ryggsmärta och jag skulle flyga dagen därpå. Tack vare hennes hjälp och råd gick det utmärkt vilket jag inte hade trott skulle vara möjligt.
    Upplever att hon inte bara är en utmärkt o mycket kunnig kiropraktor, utan hon gör allt som behövs för att hjälpa till masserar, trycker på trigger punkter och ger utmärkta råd på rehabövningar.

• 11:13 - 30 jun, 2017 skrev:

Maria Carnholm på Västermalms Kiropraktik har lotsat mig genom två graviditeter och påföljande rehab med foglossning och ryggproblem. Hon har bokstavligen räddat mig och knådat, justerat och rått mig till läkning. Västermalms Kiropraktik kan bara rekommenderas å det varmaste!

• 17:38 - 03 maj, 2017 skrev:

Äntligen kan jag träna igen! Behandlingar hos kiropraktor Martin Carlsson har bidragit till att ländrygg och höfter är smärtfria. Han har kunnat sätta ord på och förklarat mina besvär. I dialog med mig har han lämnat realistiska rehabiliteringsmål och gett tips på relevanta övningar mellan behandlingarna. Tack Martin!

• 12:21 - 20 apr, 2017

• 10:54 - 20 apr, 2017 skrev:

Bästa bemötandet och vården i Sthlm. Gå inte till någon annan.

• 10:50 - 20 apr, 2017 skrev:

Proffsigt och tryggt!

• 10:31 - 20 apr, 2017

• 10:20 - 20 apr, 2017 skrev:

Fantastisk trevlig och kunnig personal som hjälpt mig med ett flertal skavanker.

• 19:15 - 09 mar, 2017