Kiropraktorbehandling

Västermalms Kiropraktik - Kungsholmen, Stockholm

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler, vilket gör att smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom att behandla leden förbättras både nervsystemets funktion och muskulaturens spänningstillstånd medan smärta och värk lindras.

Ryggen består av många leder och det är ofta ryggen som kiropraktorn behandlar, även om den upplevda smärtan sitter utanför ryggraden.

Före en kiropraktorbehandling

Du behöver inte förbereda dig inför ett besök hos oss, men bokar du nybesöket via online-bokningen får du gärna fylla i den hälsodeklaration som kommer till din mailadress.

Under kiropraktorbehandlingen

Besöket inleds med att vi samtalar och gör en ordentlig undersökning för att förstå vad ditt besvär är och vad det beror på. En arbetsdiagnos fastställs och kiropraktorn förklarar ditt besvär och lägger upp en behandlingsplan om det krävs. Efter genomgången utför kiropraktorn en individuellt anpassad behandling. Förslag ges på förebyggande åtgärder så som ergonomi och träningsråd.

Efter kiropraktorbehandlingen

Det flesta upplever att besväret minskar redan under behandlingen. Ibland kan man uppleva en känsla som påminner om träningsvärk efter en behandling men detta är ingen fara. Ofta kan det vara bra att ta det lugnt någon dag efter behandlingen, men det är olika från fall till fall.

Hur många gånger behöver man genomgå en kiropraktorbehandling?

Svaret på detta är individuellt, men mellan 3-6 gånger är vanligast. Behandlingsplanen varierar beroende på besvärets natur och uppkomst.

Behandlingen utförs av

Fleminggatan 15 bv, Stockholm - visa på karta

• Måndag - Fredag 08:00 - 17:00 Lunchstängt kl 12:00-13:00
  • Telefontid vardagar kl 7-19

Om Västermalms Kiropraktik

Kollegorna Martin Carlson och Maria Carnholm startade Västermalms kiropraktik i augusti 2005. På Västermalms kiropraktik är patienter i alla åldrar välkomna.

Hos oss hittar du fem legitimerade kiropraktorer, en certifierad massör och diplomerad samtalsterapeut.

Våra kiropraktorer kan hjälpa dig med alla typer av kiropraktiska problem och målet med behandlingen är att återställa normal ledfunktion samt att reducera smärtan, främja generell hälsa och öka livskvaliteten.

Vi på Västermalms kiropraktik använder oss av olika kiropraktiska tekniker för att ge dig som patient möjlighet att få en anpassad behandling utifrån dina behov och önskemål.

Vår certifierade massör erbjuder klassisk massage och tips på stretch och träningsövningar. Och hos vår samtalsterapeut kan du få hjälp med stressrelaterade problemställningar som till exempel att bearbeta stress efter en traumatisk händelse.

Akuttider för kiropraktik

Vi kan ofta ta emot akuta besök samma dag, kontakta oss så bokar vi en tid!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Västermalms Kiropraktik

• Kiropraktorkort

fr. 2 570 kr 6 behandlingar 2570kr, 12 behandlingar 4920kr, 24 behandlingar 9180kr

Privatpersoner och företag erbjuds köpa kiropraktorkort gällande 6, 12 eller 24 behandlingar hos oss på Västermalms kiropraktik. Priset per ... Läs mer

• Försäkringskunder

Västermalms kiropraktik samarbetar med försäkringsbolag som utfärdar privata sjukvårdsförsäkringar. Du som har en sjukvårdsförsäkring erbjud... Läs mer

• Helkroppsmassage

600 kr 45 min

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att lösa upp spända muskler för rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och ... Läs mer

• Ryggskott

fr. 500 kr Nybesök 600 kr, Återbesök 500 kr

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfre... Läs mer

• Nackspärr

fr. 500 kr Nybesök 600 kr, Återbesök 500 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet. En na... Läs mer

Vägbeskrivning

Tunnelbana Rådhuset, uppgång Kungsholmsgatan/Pipersgatan. Buss 1 och 56 hållplats Scheelegatan.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd