Logo Västermalms Kiropraktik

Västermalms Kiropraktik - Kungsholmen, Stockholm

Vad är massage bra för?

Den primära effekten är att lösa upp spända muskler för rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och flexibla. Massage ökar blodcirkulationen och frigör endorfiner vilka har en smärtlindrande effekt genom hormonet oxytocin som kallas ”lugn-och-ro-hormon”.

Har massage några biverkningar?

Rätt utförd massage har få biverkningar, många upplever dock en kortvarig men ökad ömhet och stelhet dagen efter massagen men när det lagt sig brukar rörligheten vara bättre än innan massagetillfället. Man kan bli trött och dåsig efter en massage. Många blir också kissnödiga och törstiga av massagen, vilket beror på att blodcirkulationen ökar.

När är massage inte bra?

En kraftig och djupgående helkroppsmassage kan vara olämpligt för personer med högt blodtryck, pågående infektion med feber, cancer, hjärtsjukdom, blodpropp, benskörhet eller andra svåra sjukdomar. Nästan alla kan däremot få mjuk och lätt massage.

Klassisk svensk massage

En relativt kraftig massage där massören bearbetar huden och musklerna både ytligt och på djupet. Massören använder sig av knådningar, tryck och strykningar. Ökar rörligheten, mjukar upp spända och stela muskler, ger avslappning och stärker immunförsvaret.

Behandlingen utförs av

Fleminggatan 15 bv, Stockholm - Visa på karta

• Måndag - Fredag 08:00 - 17:00 Lunchstängt kl 12:00-13:00
  • Telefontid vardagar kl 7-19

Om Västermalms Kiropraktik

Kollegorna Martin Carlson och Maria Carnholm startade Västermalms kiropraktik i augusti 2005. På Västermalms kiropraktik är patienter i alla åldrar välkomna.

Hos oss hittar du fem legitimerade kiropraktorer, en certifierad massör och diplomerad samtalsterapeut.

Våra kiropraktorer kan hjälpa dig med alla typer av kiropraktiska problem och målet med behandlingen är att återställa normal ledfunktion samt att reducera smärtan, främja generell hälsa och öka livskvaliteten.

Vi på Västermalms kiropraktik använder oss av olika kiropraktiska tekniker för att ge dig som patient möjlighet att få en anpassad behandling utifrån dina behov och önskemål.

Vår certifierade massör erbjuder klassisk massage och tips på stretch och träningsövningar. Och hos vår samtalsterapeut kan du få hjälp med stressrelaterade problemställningar som till exempel att bearbeta stress efter en traumatisk händelse.

Akuttider för kiropraktik

Vi kan ofta ta emot akuta besök samma dag, kontakta oss så bokar vi en tid!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Västermalms Kiropraktik

• Kiropraktorbehandling

fr. 500 kr Nybesök 600 kr Återbesök 500kr

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler, vilket gör att smärta eller annat obehag kan up... Läs mer

• Kiropraktorkort

fr. 2 570 kr 6 behandlingar 2570kr, 12 behandlingar 4920kr, 24 behandlingar 9180kr

Privatpersoner och företag erbjuds köpa kiropraktorkort gällande 6, 12 eller 24 behandlingar hos oss på Västermalms kiropraktik. Priset per ... Läs mer

• Försäkringskunder

Västermalms kiropraktik samarbetar med försäkringsbolag som utfärdar privata sjukvårdsförsäkringar. Du som har en sjukvårdsförsäkring erbjud... Läs mer

• Ryggskott

fr. 500 kr Nybesök 600 kr, Återbesök 500 kr

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfre... Läs mer

• Nackspärr

fr. 500 kr Nybesök 600 kr, Återbesök 500 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet. En na... Läs mer

Karta - Fleminggatan 15 bv, Stockholm

• 11:13 - 30 jun, 2017 skrev:

Maria Carnholm på Västermalms Kiropraktik har lotsat mig genom två graviditeter och påföljande rehab med foglossning och ryggproblem. Hon har bokstavligen räddat mig och knådat, justerat och rått mig till läkning. Västermalms Kiropraktik kan bara rekommenderas å det varmaste!

• 17:38 - 03 maj, 2017 skrev:

Äntligen kan jag träna igen! Behandlingar hos kiropraktor Martin Carlsson har bidragit till att ländrygg och höfter är smärtfria. Han har kunnat sätta ord på och förklarat mina besvär. I dialog med mig har han lämnat realistiska rehabiliteringsmål och gett tips på relevanta övningar mellan behandlingarna. Tack Martin!

• 12:21 - 20 apr, 2017

• 10:54 - 20 apr, 2017 skrev:

Bästa bemötandet och vården i Sthlm. Gå inte till någon annan.

• 10:50 - 20 apr, 2017 skrev:

Proffsigt och tryggt!