• 010 - 888 54 07

Batterier till hörapparater hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Sankt Eriksgatan 44, Plan 5 - Visa på karta

Batterier till hörapparater

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Kungsholmen kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier i vår webbshop www.hörselbutik.se. Vi erbjuder batterier till reducerade priser.

Nyhet! Nu erbjuder vi även laddningsbara batterier och batteriladdare. Fråga oss om dessa passar din modell av hörapparat!

För att spara på batterierna, kom ihåg att stänga av hörapparaten när den inte används!

Hur ofta behöver man byta batteri?

Ett batteri räcker 5-7 dagar om hörapparaten används dagligen. Du hör två ljudsignaler när det är dags att byta batteri, och ljudet upprepas tills batteriet tar slut och hörapparaten stängs av. Innan det sker hör du fyra ljudsignaler som indikerar att hörapparaten har slutat att fungera.

Välkommen att köpa nya batterier till hörapparater hos oss på Audika Kungsholmen eller på www.hörselbutik.se!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Om Audika Kungsholmen

4,9

Välkommen till Audika på Kungsholmen!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Kungsholmen ligger på Sankt Eriksgatan vid korsningen Fleminggatan – enkelt att nå via hiss från gatuplan.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika på Kungsholmen erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Region Stockholm eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Kungsholmen

Hörseltest hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Audika på Kungsholmen erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmede...

Batterier till hörapparater hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Hörseltest online hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Har du funderat på om du borde testa din hörsel, men inte kommit till skott? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första ...

Karta - Sankt Eriksgatan 44, Plan 5

4,9

13:22 - 14 nov, 2019

17:21 - 16 maj, 2019 skrev:

Mycket nöjd med mina besök

16:00 - 08 maj, 2019 skrev:

TACK!!!

15:59 - 08 maj, 2019

15:58 - 08 maj, 2019

15:56 - 08 maj, 2019

09:19 - 12 mar, 2019 skrev:

Taxi kan ej parkera utanför och om man är rörelsehindrad är det svårigheter.

09:18 - 12 mar, 2019 skrev:

Mycket hjälpsamma