1/7

Sankt Eriksgatan 44, Plan 5, Stockholm

Audika Kungsholmen

4.93
Boka behandling

Välkommen till Audikas hörselklinik på Sankt Eriksgatan i Stockholm! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Kungsholmen

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Kungsholmen. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Kungsholmen är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Sankt Eriksgatan i Stockholm är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 17:00 - 20 maj, 2021

Hörapparater hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Vi på Audika Kungsholmen erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika märken, modeller och typer av hörapparater, och du kan välja hörapparater som placeras bakom örat eller i örat.

Hörapparater med den senaste tekniken

Hos oss på Audika i Kungsholmen kan du välja att prova den allra senaste och smartaste tekniken – vi erbjuder bland annat internetuppkopplade, laddningsbara och återkopplingsfria hörapparater. Dagens hörapparater är digitala, diskreta och utrustade med avancerad teknik. De allra senaste modellerna gör det möjligt att inte bara förstärka ljud, utan också att skapa bättre förutsättningar för hjärnan att tolka och förstå ljuden vi hör. Irriterande bakgrundsljud dämpas och eventuell återkoppling förhindras innan den ens uppstår. Läs mer om våra hörapparater på vår hemsida.

Utprovning av hörapparater

Våra legitimerade audionomer hjälper dig med val av hörapparat, baserat på din hörselnedsättning och dina individuella behov. Du kan välja att prova ut hörapparat ur Audikas privata sortiment eller ur Region Stockholms upphandlade sortiment. Det slutgiltiga beslutet om vilken hörapparat du önskar är alltid ditt. Oavsett vilken hörapparat du väljer får du lov att ta med hörapparaten hem och prova den i 30 dagar för att se om den passar dig. Därefter utvärderar du och din legitimerade audionom hur du hör med hörapparaten, och justerar inställningarna vid behov.

Hur mycket kostar det att prova ut hörapparat hos Audika Kungsholmen?

Audika Kungsholmen är auktoriserad av Region Stockholm. Det betyder att vi följer regionens regler, riktlinjer och subventioneringar av hörselhjälpmedel. Du som provar ut hörapparat i Stockholm kan välja mellan två olika alternativ:

1. Du kan välja att låna hörapparat från regionen. Då betalar du totalt 600 kr i förskrivningsavgift, oavsett om du väljer en eller två hörapparater.
  2. Du kan köpa hörapparat från Audikas privata sortiment. Då kan du vara berättigad ett bidrag (en rekvisition) på 2380 kr per hörapparat. Väljer du en hörapparat som kostar mer, betalar du mellanskillnaden. När du köper hörapparat ur Audikas sortiment betalar du även regionens förskrivningsavgift på 600 kr.

Oavsett vilket alternativ du väljer betalar du en patientavgift på 100 kr (frikort gäller) för utprovningsbesöket.

Har du frågor eller funderingar? Välkommen att kontakta oss på Audika Kungsholmen!

Hörseltest
hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi...

Batterier till hörapparater
hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Kungsholmen kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa bat...

Gratis hörseltest online
hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Har du funderat på om du borde testa din hörsel, men inte kommit till skott? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första ...

Arbetsplatshjälpmedel
hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Arbetsplatshjälpmedel hos Audika på Kungsholmen Audikas audionomer på Kungsholmen kan hjälpa dig med arbetsplatshjälpmedel som kan underl...

Hörselskydd
hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Audika på Kungsholmen erbjuder olika hörselskydd Vi på Audika Kungsholmen vet hur viktigt det är att skydda hörseln. Vi exponeras ständig...

Rådgivning av legitimerad audionom
hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Så här kan Audikas legitimerade audionomer hjälpa dig Hos Audika på Kungsholmen arbetar legitimerade audionomer som hjälper dig med nedsa...

Frågor och svar

Fråga ställd 15:20 - 11 apr, 2019

Hej Audika. Har små hörapparater genom er och undrar jag om det finns hjälpmedel till dessa? Bland annat till tv och en smarttelefoner, (android).

Audika Kungsholmen svarar:

Hej Anita, vi skulle behöva lite mer information om dina hörapparater (modell osv) innan vi kan svara på din fråga. Har du möjlighet att ringa oss på 0200-11 14 50 så kan enklare hjälpa dig. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

Fråga ställd 01:31 - 19 okt, 2018

Hej. Jag har två av era hörapparater sen drygt ett år tillbaka och är nöjd med dem. Men nu har den ena fått ett brus sen en tid tillbaka och idag när jag skulle byta batteri så funkade det inte. Provade förstås med ett batteri till men samma resultat. Den är inte helt död men inte som förut. Bytte filter häromdagen så det är inte felet. Kan jag komma till St Eriksgatan utan att beställa tid så ni kan kolla? Hälsningar Ann-Sofie Rundlöf

Audika Kungsholmen svarar:

Hej Ann-Sofie, tack för din fråga! Du kan göra en bokningsförfrågan till oss så ska vi se hur vi kan hjälpa dig! Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

4.93 / 5

8 feb, 2021 Jeannie L. skrev:

Audinom som är kunnig och proffsig. Som snabbt och smidigt löste så jag fick en hållbar lösning på arbetsplatsen. Nu hör jag både i arbetstelefonen, arbetsmöten, fikarasten och har ork kvar att hantera ett aktivt familje- och scoutverksamhet. Tack för att ni finns!!

6 jul, 2020 Sara K. skrev:

Jag behövde snabb hjälp då mina hörapparater slutade att fungera och jag fick snabb hjälp hos Audika. Deras kundservice hjälpte mig att snabbt få en tid hos en mycket kompetent audionom som hjälpte mig på bästa tänkbara sätt. Kan varmt rekommendera Audika till alla för hjälp med sin hörsel!

14 nov, 2019 Hans P. skrev:

16 maj, 2019 Gerd E. skrev:

Mycket nöjd med mina besök

8 maj, 2019 Karin K. skrev:

TACK!!!

Lunchstängt 12.00-12.30
Avvikande öppettider kan förekomma, se exakt information om öppettider på Audikas hemsida.