• 010 - 888 54 07

Hörseltest hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Sankt Eriksgatan 44, Plan 5 - Visa på karta

Hörseltest

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket är kostnadsfritt och du behöver ingen remiss för att göra hörselundersökningen hos Audika Kungsholmen.

Hur går hörselundersökningen till?

Besöket tar cirka 60 min. En legitimerad audionom gör hörselundersökningen. Du får veta direkt hur bra du hör och om du skulle vara hjälpt av en eller två hörapparater. Du bestämmer själv om du vill gå vidare och prova ut en hörapparat eller tänka på saken. Valet är alltid ditt.

Boka en hörselundersökning genom att klicka på knappen ”Boka här” längre upp på sidan. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mail!

Informationen uppdaterades 07 mars 2019 av Vården.se

Om Audika Kungsholmen

4,9

Välkommen till Audika på Kungsholmen!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Kungsholmen ligger på Sankt Eriksgatan vid korsningen Fleminggatan – enkelt att nå via hiss från gatuplan.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika på Kungsholmen erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen är kostnadsfri.

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Region Stockholm eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 07 mars 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Kungsholmen

Hörseltest hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Hörapparater hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Audika på Kungsholmen erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmede...

Batterier till hörapparater hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Kungsholmen kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa bat...

Karta - Sankt Eriksgatan 44, Plan 5

4,9

17:21 - 16 maj, 2019 skrev:

Mycket nöjd med mina besök

16:00 - 08 maj, 2019 skrev:

TACK!!!

15:59 - 08 maj, 2019

15:58 - 08 maj, 2019

15:56 - 08 maj, 2019

09:19 - 12 mar, 2019 skrev:

Taxi kan ej parkera utanför och om man är rörelsehindrad är det svårigheter.

09:18 - 12 mar, 2019 skrev:

Mycket hjälpsamma