1/7
Öppet idag från 10:00

Audika Kungsholmen

Sankt Eriksgatan 44, Plan 5, Stockholm

Audika Kungsholmen

Välkommen till Audikas hörselklinik på Sankt Eriksgatan i Stockholm! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Kungsholmen

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Kungsholmen. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Kungsholmen är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Sankt Eriksgatan i Stockholm är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 14:25 - 7 jan, 2021

Hörseltest hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi på Audika Kungsholmen hjälpa dig med ett hörseltest! Det är alltid första steget mot en bättre hörsel.

Ett hörseltest hos Audika Kungsholmen kostar 100 kr och frikort gäller. Testet är gratis för dig som är över 85 år. Du behöver ingen remiss för att göra hörseltest hos oss.

Så går ett hörseltest till

Ett hörseltest genomförs av en legitimerad audionom i en ljudisolerad miljö. Under hörseltestet genomför audionomen olika hörselmätningar, för att få information om hur du hör. Bland annat genomförs ett ton-test och ett tal-test. Under besöket får du också dela med dig av hur du upplever att du hör och vilka behov du har. Resultatet av hörselmätningarna presenteras i form av ett audiogram som visar din hörselkurva.

Om det kan vara aktuellt med hörapparat rekommenderar din legitimerade audionom på Audika Kungsholmen dig en hörapparat som passar just din hörselnedsättning och dina individuella behov. Dagens hörapparater kan se lite olika ut men är alla digitala, diskreta och mer tekniskt avancerade än någonsin tidigare. Läs mer om hörapparater här.

Därför är det viktigt att testa sin hörsel regelbundet

Det är viktigt att ta hand om sin hörsel – genom att testa sin hörsel regelbundet kan man upptäcka och behandla en eventuell hörselnedsättning. Obehandlad hörselnedsättning kan påverka ditt liv på många olika sätt. Genom att behandla din hörselnedsättning blir det möjligt att behålla ett aktivt och socialt liv utan att ditt välmående eller din livskvalitet påverkas. Gå på caféer och restauranger igen, få möjlighet att höra vad andra säger utan att behöva fråga om och delta i konversationer där många pratar samtidigt. Vår rekommendation är att testa din hörsel regelbundet och börja använda hörapparat så snart som hörselnedsättningen är upptäckt.

Välkommen till oss på Audika Kungsholmen!

Hörapparater
hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Vi på Audika Kungsholmen erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika mä...

Batterier till hörapparater
hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Kungsholmen kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa bat...

Hörseltest online
hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Har du funderat på om du borde testa din hörsel, men inte kommit till skott? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första ...

Frågor och svar

Fråga ställd 15:20 - 11 apr, 2019

Hej Audika. Har små hörapparater genom er och undrar jag om det finns hjälpmedel till dessa? Bland annat till tv och en smarttelefoner, (android).

Audika Kungsholmen svarar:

Hej Anita, vi skulle behöva lite mer information om dina hörapparater (modell osv) innan vi kan svara på din fråga. Har du möjlighet att ringa oss på 0200-11 14 50 så kan enklare hjälpa dig. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

Fråga ställd 01:31 - 19 okt, 2018

Hej. Jag har två av era hörapparater sen drygt ett år tillbaka och är nöjd med dem. Men nu har den ena fått ett brus sen en tid tillbaka och idag när jag skulle byta batteri så funkade det inte. Provade förstås med ett batteri till men samma resultat. Den är inte helt död men inte som förut. Bytte filter häromdagen så det är inte felet. Kan jag komma till St Eriksgatan utan att beställa tid så ni kan kolla? Hälsningar Ann-Sofie Rundlöf

Audika Kungsholmen svarar:

Hej Ann-Sofie, tack för din fråga! Du kan göra en bokningsförfrågan till oss så ska vi se hur vi kan hjälpa dig! Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

4.93 / 5

6 jul, 2020 Sara K. skrev:

Jag behövde snabb hjälp då mina hörapparater slutade att fungera och jag fick snabb hjälp hos Audika. Deras kundservice hjälpte mig att snabbt få en tid hos en mycket kompetent audionom som hjälpte mig på bästa tänkbara sätt. Kan varmt rekommendera Audika till alla för hjälp med sin hörsel!

14 nov, 2019 Hans P. skrev:

16 maj, 2019 Gerd E. skrev:

Mycket nöjd med mina besök

8 maj, 2019 Karin K. skrev:

TACK!!!

8 maj, 2019 Staffan F. skrev:

Lunchstängt 12.00-12.30
Avvikande öppettider kan förekomma, se exakt information om öppettider på Audikas hemsida.