Hörapparater hos Hörbart Stockholm

Arbetargatan 31, Stockholm - Visa på karta

• Lunchstängt kl 12-13.

Hörapparater

I dagens moderna hörapparater har du tillgång till ett stort urval av modeller med ergonomisk tilltalande design och den senaste digitala tekniken för ljudbehandling.

Hur väljer man hörapparat?

Det finns flera olika modeller av hörapparater. När man ska välja hörapparat är det först och främst din hörsel som avgör vilken modell som passar. Därför utförs alltid, om det inte redan är gjort, ett hörseltest innan man går vidare och gör ett val.

Det är också viktigt att ta hänsyn till dina individuella förutsättningar, t.ex. öronens storlek och form. Slutligen är det givetvis mycket viktigt att ta hänsyn till vilka dina egna önskemål är eftersom det är du som ska bära hörapparaterna dagligen.

Bakom örat

Detta är den vanligaste modellen av hörapparat där själva apparaten befinner sig bakom örat.

I örat

Vid denna modell befinner sig samtliga delar av hörapparaten inne i hörselgången och ytterörat.

Informationen uppdaterades 14 februari 2020 av Vården.se

Om Hörbart Stockholm

4,9

Hörbart är en auktoriserad hörselmottagning på Kungsholmen i Stockholm.

Av landstinget auktoriserad hörselmottagning

Att Hörbart är auktoriserad av Stockholms läns landsting innebär en trygghet för dig som kund, att vi arbetar enligt landstingets regler och direktiv.

Det innebär även att du som kund kan ta del av de subventioner och möjligheter till finansiering som landstinget erbjuder dig som bosatt i Stockholm.

Vårt mål är att förbättra våra kunders livskvalitet med hjälp av hörselförbättrande åtgärder utan långa väntetider och remisskrav. Vi arbetar för ett hörbart samtal och en hörbar arbetsmiljö!

Vi vill hjälpa dig!

På Hörbart Stockholm har alla det gemensamt att vi drivs av ett genuint intresse för hörsel, vi avsätter mycket tid och kraft till att söka nya lösningar. Det roligaste som finns är när det kommer ny teknik som kan göra livet lättare för våra kunder.

Hörbart är inte bundet till någon enskild leverantör eller kedja då vi anser att det är mycket viktigt att kunna skräddarsy bästa möjliga lösning för just dig.

Vi erbjuder gratis hörseltest, utförliga hörselutredningar och hörapparatutprovningar, anpassar arbetshjälpmedel och hjälper till med ansökan om finansiering via exempelvis Försäkringskassan. Hos Hörbart kan du prova ut individuella hörselskydd såsom musikerproppar och jägarskydd.

Här finns även specialkompetens inom hemhjälpmedel för TV och telefon.

Välkommen till vår mottagning på Kungsholmen, här bjuder vi alltid på fika!

Informationen uppdaterades 14 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Hörbart Stockholm

Hörseltest hos Hörbart Stockholm

Är du över 18 år så erbjuder vi alltid ett kostnadsfritt kliniskt test av din hörsel och konsultation vid misstanke om nedsatt hörsel eller ...

Hörapparater hos Hörbart Stockholm

Arbetshjälpmedel hos Hörbart Stockholm

Visste du att cirka 770 000 personer i åldern 16-64 år har nedsatt hörsel och att antalet unga hörselskadade ökar (SCB 2010)? Att höra br...

Hörselskydd hos Hörbart Stockholm

Vanliga öronproppar skyddar mot hörselskador men det låter oftast inte speciellt bra med dem. Detta då öronpropparna förvränger ljudbilden o...

Karta - Arbetargatan 31, Stockholm

4,9

11:30 - 12 sep, 2017

23:28 - 26 mar, 2017

13:01 - 22 jan, 2017 skrev:

Första gången jag kom till Hörbart - vilken skillnad från tidigare audionomer. Framförallt den tekniska biten. Att få hjälpmedel som fungerar klockrent med mina hörapparater. Finjusteringar och anpassning efter mig som användare. Numer ett nöje att använda mobil och data. Att titta på TV och höra ljudet.
Dom ställer alltid upp - ingenting är för svårt.

12:10 - 22 mar, 2016 skrev:

Jag visste att Hörbart var bra, men ändå blev jag positivt överraskad av hur väl jag blev bemött! Professionellt och vänligt, och jag gillar hur tillgängliga Hörbart är. Kourtiderna är guld värt.