Barnhälsovårdens basprogram hos BB Stockholm Family BVC Kungsholmen

Sankt Eriksgatan 44, Stockholm - Visa på karta

• Gäller endast tidsbokade besök.

Barnhälsovårdens basprogram

På BB Stockholm Family BVC Kungsholmen erbjuder vi Barnhälsovårdens basprogram för de barn som är listade hos oss. Alla besök är kostnadsfria.

Vad gör BHV/BVC?

Vi på BB Stockholm Family BVC Kungsholmen gör kontroller av nyfödda och yngre barns hälsa samt ger råd om allt som rör barnets utveckling. Vi följer barnets utveckling tillsammans med er föräldrar från att barnet är nyfött till 6 års ålder då skolhälsovården tar över.

Vad ingår i Basprogrammet under barnets första år?

0-14 dagar Inskrivning på mottagningen eller hembesök av BVC-sköterska

18 månader Utvecklingsbedömning och undersökning, vaccination

3 år Språk- och utvecklingsbedömning, hälsosamtal

4 år Utvecklingsbedömning inklusive syn-, hörselprövning och talscreening

5 år Vaccination och synundersökning

Avslutande hälsosamtal inför skolstart.

Hör av dig till oss om du har frågor kring Basprogrammet!

Informationen uppdaterades 25 februari 2020 av Vården.se

Om BB Stockholm Family BVC Kungsholmen

Nyfött barn, nyhemkommen med adoptivbarn eller nyinflyttad?

Till BB Stockholm Family BVC Kungsholmen välkomnas ni till en modern barnhälsovård där vi tar emot varje barn och familj med öppet sinne och anpassar oss efter era behov. Vi som arbetar här är specialistutbildade sjuksköterskor och läkare.

Vad kan BVC Kungsholmen hjälpa till med?

Vi följer barnets utveckling tillsammans med er föräldrar från nyföddhetsperioden fram till skolstart. Vi arbetar enligt barnhälsovårdens basprogram och samarbetar med barnläkarmottagning, psykolog, logoped, tandhygienist och dietist.

Till oss kan ni vända er när ni har frågor kring amning, kost, sömn, vaccinationer, rådgivning vid sjukdom med mera.

Varmt välkommen att lista ditt barn hos oss på BB Stockholm Family BVC Kungsholmen!

Informationen uppdaterades 25 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos BB Stockholm Family BVC Kungsholmen

Barnavårdscentral hos BB Stockholm Family BVC Kungsholmen

Kostnadsfritt

BVC/BHV erbjuder stöd till dig som förälder då det gäller ditt barns fysiska, psykiska och sociala utveckling. Vi är till för dig som för...

Vaccination för barn hos BB Stockholm Family BVC Kungsholmen

Kostnadsfritt

Hos BB Stockholm Family BVC Kungsholmen erbjuder vi vaccin till alla barn enligt det Socialstyrelsens barnvaccinationsprogram. Syftet med va...

Barnhälsovårdens basprogram hos BB Stockholm Family BVC Kungsholmen

Kostnadsfritt

På BB Stockholm Family BVC Kungsholmen erbjuder vi Barnhälsovårdens basprogram för de barn som är listade hos oss. Alla besök är kostnadsfri...

Karta - Sankt Eriksgatan 44, Stockholm