Barnavårdscentral

Logo BB Stockholm Family BVC Kungsholmen

BB Stockholm Family BVC Kungsholmen - Kungsholmen, Stockholm

BVC/BHV erbjuder stöd till dig som förälder då det gäller ditt barns fysiska, psykiska och sociala utveckling.

Vi är till för dig som förälder

Här på BVC får du svar på frågor om ditt barns hälsa. Vår ambition är att du och ditt barn ska må bra och känna er trygga. Vår utgångspunkt är att du som förälder känner ditt barn bäst och vill möta dig och ditt barns behov och förväntningar genom omtanke och hög kompetens. Vi lyssnar till dina frågor och synpunkter och anpassar oss efter varje familjs behov.

Vi samarbetar med tandhygienist, barnläkarmottagning, psykolog, logoped, amningsspecialist, dietist och bibliotekarie.

Vi har ett nära samarbete med våra barnmorskemottagningar.

Målet är bästa möjliga hälsa och utveckling hos ditt barn utifrån ditt barns förutsättningar. Du som förälder är alltid välkommen med frågor om ditt barn och föräldraskapet. Vi bistår gärna med råd och stöd längs vägen.

Barnsjuksköterskor och barnläkare

Vi som arbetar på BVC Kungsholmen är barnsjuksköterskor och barnläkare med specialistkompetens och har lång erfarenhet av arbete med barn.

Alla besök på BVC är kostnadsfria.

Informationen uppdaterades 06 april 2017 av Vården.se

Sankt Eriksgatan 44, Stockholm - Visa på karta

• Gäller endast tidsbokade besök.

Om BB Stockholm Family BVC Kungsholmen

Nyfött barn, nyhemkommen med adoptivbarn eller nyinflyttad?

Till BB Stockholm Family BVC Kungsholmen välkomnas ni till en modern barnhälsovård där vi tar emot varje barn och familj med öppet sinne och anpassar oss efter era behov. Vi som arbetar här är specialistutbildade sjuksköterskor och läkare.

Vad kan BVC Kungsholmen hjälpa till med?

Vi följer barnets utveckling tillsammans med er föräldrar från nyföddhetsperioden fram till skolstart. Vi arbetar enligt barnhälsovårdens basprogram och samarbetar med barnläkarmottagning, psykolog, logoped, tandhygienist och dietist.

Till oss kan ni vända er när ni har frågor kring amning, kost, sömn, vaccinationer, rådgivning vid sjukdom med mera.

Varmt välkommen att lista ditt barn hos oss på BB Stockholm Family BVC Kungsholmen!

Övriga behandlingar hos BB Stockholm Family BVC Kungsholmen

• Vaccination för barn

Kostnadsfritt

Hos BB Stockholm Family BVC Kungsholmen erbjuder vi vaccin till alla barn enligt det Socialstyrelsens barnvaccinationsprogram. Syftet med va... Läs mer

• Barnhälsovårdens basprogram

Kostnadsfritt

På BB Stockholm Family BVC Kungsholmen erbjuder vi Barnhälsovårdens basprogram för de barn som är listade hos oss. Alla besök är kostnadsfri... Läs mer

Karta - Sankt Eriksgatan 44, Stockholm