Franzéngatan 18, Kungsholmen - Visa på karta

• Jouröppet:
  • Lördag - Söndag Dygnet runt

Family Dental Care - Kungsholmen, Stockholm

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Under ett besök hos tandhygienist

Om du kommer till oss för att träffa en tandhygienist kommer de bland annat att ta bort tandsten, beläggningar och överskott av fyllning, putsar och polerar.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

Informationen uppdaterades 13 augusti 2018 av Vården.se

Om Family Dental Care

Family Dental Care är verksamma i ljusa och mycket moderna lokaler vid Hornsbergs Strand på Kungsholmen.

Hos oss besitter personalen mångårig erfarenhet från både offentlig och privat tandvård.

Vi vill erbjuda våra patienter tandvård av högsta kvalitet i en modern och kundinriktad miljö. Vi värdesätter tillgänglighet, kompetens samt respekt för individen.

Vi erbjuder bland annat följande behandlingar:

• Fyllningar
  • Kronor och Broar
  • Implantat
  • Rotbehandlingar
  • Tandblekning
  • Osynlig tandställning (Invisalign)

Family Dental Care är en av de få tandläkarmottagningar i Stockholm och Sverige som erbjuder tandvård dygnet runt året om.

Välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 13 augusti 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Family Dental Care

Jourtandläkare - dygnet runt hos Family Dental Care i Stockholm

Om du drabbas av akuta tandbesvär är du välkommen att kontakta oss. Behöver du hjälp efter våra ordinarie öppettider är du välkommen att k...

Kronor och broar hos Family Dental Care i Stockholm

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig o...

Lagning hos Family Dental Care i Stockholm

När en tand har skadats av ett kariesangrepp såföreligger det risk för infektion. Dåär det nödvändigt att avlägsna alla bakterier och förhin...

Rotbehandling hos Family Dental Care i Stockholm

Om en tand utav någon anledning dött ut eller om karies nått sig in till pulpan och orsakat inflammation eller infektion behöver nerven tas ...

Tandblekning, Opalescense hos Family Dental Care i Stockholm

Före behandling För att kunna bleka sina tänder hemma måste en tandläkare eller tandhygienist avgjuta dina tänder för att kunna tillverka...

Tandhygienist hos Family Dental Care i Stockholm

Tandhygienisten jobbar framförallt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Tandimplantat hos Family Dental Care i Stockholm

Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet,...

Alex

Alex

LEG. TANDLÄKARE, KLINIKCHEF
Alex Famili har en tandläkarexamen från Malmö Högskola. Han påbörjade sin karriär på Folktandvården som allmäntandläkare och kombinerade tidigt denna verksamhet med akuttandvård. Han har de senaste fem åren fokuserat framförallt på kirurgi och protetik och arbetar idag även med kosmetisk tandvård.

Angelica

Angelica

LEG. TANDLÄKARE
Hos Angelica Kroonder (leg. tandläkare, Karolinska Institutet) känner du dig alltid trygg. Hon har god känsla för människor och tar emot sina patienter med stor omsorg. Hon arbetar lugnt och metodiskt och utför behandlingar av hög kvalitet. För Angelica är det viktigt med pedagogik för att patienten ska känna sig delaktig i behandlingen.

Alaleh

Alaleh

LEG. TANDLÄKARE
Alaleh Tarahomi är en erfaren och multilegitimerad tandläkare från Iran , Förenade Arabemiraten (Dubai) och Sverige. Hon fick svensk legitimation från Karolinska Institutet och började genast arbeta i Folktandvården Stockholm år 2012. Idag arbetar Alaleh som allmäntandläkare, nischad främst inom endodontik och protetik.

Lumin

Lumin

TANDSKÖTERSKA/ADMINISTRATIVT
Lumin arbetar som allt i allo på klinikerna. Hon hjälper till där hjälp behövs vad gäller tandläkarna, receptionen, leveranser eller annat administrativt. Målet i Lumins vardag är en fräsch och funktionell klinik med nöjda patienter som trivs och känner sig trygga hos oss.

Elin

Elin

OPERATIONSTANDSKÖTERSKA
Elin är vår tandsköterska som ser till att alla klinikens dagliga rutiner fungerar. Hon har en tandsköterskaexamen från folkuniversitetet i Uppsala och hennes motto för att få så nöjda patienter som möjligt är att alltid vara ödmjuk och ha patienten i centrum.

Rebecca

Rebecca

RECEPTIONIST
Rebecca ansvarar över receptionen.Hon är den första personen du välkomnas av på kliniken eller i telefon.Rebeccas mål är att varje patient ska få ett så bra första intryck som möjligt och hjälpa alla patienter på smidigast och snabbaste sett. Om du har några funderingar, tveka inte att fråga henne.

Karta - Franzéngatan 18, Kungsholmen

10:18 - 03 sep, 2018 skrev:

Professionell behandling, bästa möjliga tekniska utrustning, vänligt bemötande! Rekommenderas starkt

19:56 - 19 mar, 2018 skrev:

Kan bara å det varmaste rekommendera denna klinik !
Har under 2017/18 genomfört har genomfört flera behandlingar och ska nu göra ett implantat men föregående sinuslyft (kirurgiskt ingreppp). Klinikchefen Alex Famili och all övrig personal månar om sina patienter och har vidsyn nog att kunna skämta om sig själva och sitt arbete utan att på något sätt förringa eller åsidosätta professionell behandling och bemötande. Jag kände kände mig genast trygg hos Family Dental då jag till hör den typen människa som slappnar av när folk har humor. Klinikens personal har hela tiden agerat mycket vänligt, tillmötesgående, lyssnat på mig när jag har undrat saker samt kommit med goda råd och hjälp när så har behövts. Fem stjärnor i min bok! / Jan

21:14 - 13 sep, 2017 skrev:

Jag kan bara rekommendera denna tandvårdsklinik. En räddare i nöden som ställde en första diagnos per telefon och sedan inom 3 timmar kunde ta emot mig akut på lördag kväll. Inkännande tandläkare som hanterade min rädsla bra, genom varsamt handlag och information under flera ingrepp som inte alls blev så traumatiskt som jag hade föreställt mig.

09:24 - 10 maj, 2017 skrev:

Så bra och vilken kunskap alla har. Trevligt bemötande. Även för alla som är tandläkar rädda Så bra ❤ Rekommenderar dom varmt

19:37 - 10 okt, 2014 skrev:

tack martin på family dental care för snabb hjälp.ringde klockan 16 fredag em 18,30 var min ömmande visdomstand ute.så nu vet jag vart jag går i fortsättningen/micke

18:43 - 06 maj, 2014