Tandimplantat hos Tandläkare Helena Thorsell i Stockholm

Sankt Eriksgatan 56, - Visa på karta

Tandimplantat

Har du förlorat en eller flera tänder? Bär du obekväma proteser? Vi hjälper dig med tandimplantat. Speciellt när du har friska kringliggande tänder rekommenderas varmt tandimplantat.

Vad innebär tandimplantat?

Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet, på dessa titanskruvar fäster man sedan så kallade distanser och på dessa distanser fästs slutligen de konstgjorda tänderna.

Välkommen att kontakta oss för konsultation om tandimplantat!

Informationen uppdaterades 02 oktober 2015 av Vården.se

Om Tandläkare Helena Thorsell

Pretty Smile - behåll ditt vackra leende!

Vi fokuserar på att erbjuda dig hög kvalitativ service. Vårt mål är att du som patient skall känna dig omhändertagen och trygg. Vi kommer att göra vårt bästa för att motsvara just dina förväntningar.

Tandvårdsmottagning har bedrivits här ända sedan 1940-talet. 2010 tog Helena Thorsell över efter Tandläkare Bo Nordgren.

Hela familjens tandvård

Till oss på Pretty Smile är hela familjen välkommen. Hos oss möter du engagerad personal med bred kunskap, mycket glädje och som använder de senaste behandlingsmetoderna. Vi samarbetar med specialister inom rotfyllning, tandkirurgi, tandlossning, bettfysiologi, tandreglering och barntandvård.

Vi på Pretty Smile erbjuder dig en kvalitetstandvård på högsta nivå. För oss är kvalitetssäkring för både patienter och personal viktigt, då alla skall känna sig trygga. På kliniken arbetar också tandhygienisten Pia Jaf Andersson.

Vi tar emot betalning med betalkort och faktura.

Vi är anslutna till Privattandläkarföreningen, Tandläkarförbundet och Försäkringskassan.

Informationen uppdaterades 02 oktober 2015 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Helena Thorsell

Tandläkarundersökning hos Tandläkare Helena Thorsell i Stockholm

Tandhygienist hos Tandläkare Helena Thorsell i Stockholm

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Tandblekning hos Tandläkare Helena Thorsell i Stockholm

Bettskena hos Tandläkare Helena Thorsell i Stockholm

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Tandimplantat hos Tandläkare Helena Thorsell i Stockholm

Kronor och broar hos Tandläkare Helena Thorsell i Stockholm

Kronor Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel ...

Helena Thorsell

Leg. Tandläkare.
Helena har 20 års erfarenhet av tandvård och har ett nära samarbete med specialister inom alla områden.

Monica Appelgren

Leg. Tandsköterska

Pia Jaf Andersson

Leg Tandhygienist.

Karta - Sankt Eriksgatan 56,

14:02 - 23 okt, 2018 skrev:

Åter räddat min framtid - ingen än Helena kan bättre !!

00:36 - 29 jan, 2018 skrev:

Jättetrevliga människor .De välkomna på bra sätt.Jag önskar de tjejerna lycka och framgång

10:04 - 12 jan, 2018 skrev:

Strålande!

13:47 - 01 dec, 2017 skrev:

Ännu en gång! STORT TACK!

13:22 - 20 apr, 2016 skrev:

Rekomenderas! Duktig och trevlig tandläkare, har hjälpt mig bli av med en stor del av min tandvårdsrädsla!

12:06 - 15 sep, 2015 skrev:

Alltid glad med bra behandling och råd. Rekommenderas varmt.

15:58 - 04 sep, 2015

21:45 - 30 aug, 2015 skrev:

Toppenbra tjejer som tar väl hand om en.... Känner mig alltid trygg och lugn i stolen!

22:03 - 28 aug, 2015 skrev:

Mycket trevligt och varmt bemötande, med kunnig och professionell personal. Måna om en som patient, förklarar noga och är lätt på handen. Är jättenöjd efter mina besök, tack Helena och Monica!

10:06 - 26 mar, 2015 skrev:

Helena och Monica ger mig hela tiden en perfekt vård. Känner den största trygghet och säkerhet med den adekvata vård och behandling jag får. Tillkommer en trygghet vid eventuella telefonkontakter när problem uppstår. Finns alltid tid när så krävs. Helt outstanding!

21:03 - 14 jan, 2015 skrev:

Kan verkligen rekommendera Pretty Smile! Ett varmt, tryggt och mycket professionellt bemötande av både Helena och Monica. Ett extra plus för den mysiga och hemtrevliga miljön.

11:22 - 16 dec, 2014 skrev:

Helena är en mycket professionell och omtänksam tandläkare, jag rekommenderar henne allra varmast!

04:11 - 10 dec, 2014 skrev:

Helena är en jättebra och omtänksam tandläkare som tar väl om hand om sina patienter.

13:35 - 08 dec, 2014 skrev:

Effektiv och kunnig

16:54 - 07 dec, 2014 skrev:

Jag är mycket, mycket nöjd med att vara patient hos Helena och Monica. Man kommer in i en varm och vänlig atmosfär, får förklaringar till allt och en mycket professionell behandling. Det kan inte bli bättre.

15:57 - 07 dec, 2014 skrev:

Ni har ett mycket trevligt bemötande och är bra på att informera och ger tydliga besked.

12:58 - 06 dec, 2014 skrev:

Tack för ett bra arbete. Behövde inte ens
värktabletter efter tandurdragning. KANONBRA

10:31 - 03 dec, 2014 skrev:

Bättre tandläkarmottagning går ej att hitta! Alltid ett mycket trevligt och professionellt bemötande samt att jag nästan aldrig ens känner någon smärta. Tack för att ni finns!!

11:56 - 25 nov, 2014 skrev:

Trevligt och proffsigt mottagande. Noggrant och informativt utförande. Jag och Bert känner oss trygga i Helena och Monicas händer.

18:34 - 12 nov, 2014 skrev:

Mycket proffsig och trevlig. Kan inte bli bättre. Jättenöjd.

13:16 - 30 okt, 2014 skrev:

Bra mottagande och suveränt jobb. Nöjd!

13:41 - 28 okt, 2014 skrev:

Trevligt bemötande, lugnt och trygga händer. Känns förtroendeingivande.

13:35 - 20 okt, 2014 skrev:

Helena och Monica, tack för snabb åtgärd. Det senaste besöket visade ni återigen att man kan vara helt lugn.

22:51 - 14 okt, 2014 skrev:

Jag som inte tycker om att gå till tandläkaren trivs mycket bra hos Helena. Hon förklarar på ett bra sätt vad som skall göras och erbjuder olika ekonomiska alternativ. Bra för mig som är pensionär. Kan varmt rekommenderas.

09:47 - 13 okt, 2014 skrev:

Duktig och kunnig tandläkare. Trevlig stämning på praktiken. Kan varmt rekommenderas.
Från en fd tandtekniker

16:23 - 07 okt, 2014 skrev:

Professionel, lyhörd och kompetent. Förklarar hela tiden vad hon gör så att man känner sig trygg. Öppen dialog avseende vilka alternativa behandlingar som är aktuella. Alltid trevligt bemötande från hela personalen.

12:32 - 02 okt, 2014 skrev:

Den goda stämningen på Pretty Smile och det lugna och proffsiga samspelet mellan Helena och Monica skapar en trygg atmosfär. Man är väl omhändertagen.

18:34 - 26 mar, 2014 skrev:

Nu tycker jag inte att det är obehagligt att gå till tandläkaren längre.Helena är lugn o proffsig hon är ju toppen.

14:01 - 24 mar, 2014 skrev:

Helena och Monika är lugn och trygg. Berättar alltid vad som kommer att hända och ser till att du är med i vad som händer och delaktig i beslut om rör dina tänder. Kan rekommendera varmt.

16:08 - 18 mar, 2014 skrev:

Hustrun och jag är mer än nöjda med Helena.
Håller högsta klass !

09:25 - 16 mar, 2014 skrev:

Helena är den bästa tandläkare jag haft.

23:27 - 13 mar, 2014 skrev:

Kan verkligen rekommendera Pretty Smile. Jag har länge tyckt det varit obehagligt att gå till tandläkaren. De som jobbar här är väldigt professionella och pedagogiska, vilket är väldigt lugnande även för den mest rädde.

13:09 - 27 jan, 2014 skrev:

helena är fantastisk. trygg och tydlig. vi går hela familjen både vuxna och barn.

01:05 - 30 okt, 2013 skrev:

Helena är en grymt bra och proffsig tandläkare som man kan känna sig lugn att gå till. Bytte för 3 år sedan till Helena och är riktigt nöjd. Ärlig och bra service!

15:08 - 29 okt, 2013 skrev:

Äntligen har jag hittat en bra tandläkare :) mycket pedagogisk och lugn.